Carerra S (PDK, Sport Chrono Package) zrýchli na stovku za 3,9 sekundy. Je to prvá Carrera, ktorá dá šprint na 100 km/h pod 4 sekundy!
Zmeny dizajnu sú len v detailoch
Už dlhšiu dobu nám je jasné, že Porsche 911 prišlo takmer o všetky atmosférické motory. Jedinou výnimkou je model GT3. Modernizovaná Carrera dostala turbodúchadlá, prepracované šasi a nový infotainment. Natáčanie zadnej nápravy je po novom dostupné aj pre základný model. Nový športový výfukový systém môžete prepnúť do hlučnejšieho režimu. Carrera prichádza aj s aktívnou aerodynamikou pre nižší aerodynamický odpor. Ako sme u značky Porsche zvyknutí, zmeny vzhľadu sú len v detailoch. Nové sú predné svetlá s 4-bodovým denným svietením na štýl modelu 918 Spyder. Zmeny sa dočkala aj mriežka veka motora, ktorá má po novom rebrá uložené vertikálne pre lepšie chladenie. Zadné brzdové svetlá dostali tiež 4-bodový dizajn.
Nárast výkonu aj krútiaceho momentu
Základná verzia 911 Carrera dostala 3,0 litrový bi-turbo plochý šesťvalec s výkonom 272 kW (370 koní) a 450 Nm. Oproti verzii pred faceliftom narástol výkon o 20 koní a 60 Nm. Silnejšia Carrera S dostala rovnaký motor s upravenými turbodúchadlami, výfukovým systémom a iným mapovaním. Výsledkom je výkon 309 kW (420 koní) a 500 Nm.
Maximálny výkon oboch modelov dosahuje motor pri 7 500 ot./min. – na prepĺňaný motor veľmi slušná hodnota. Maximálny krútiaci moment je dostupný v spektre 1 700 – 5 000 ot./min. Najväčšou výhodou (a dôvodom prečo sa dostali pod kapotu) je nízka spotreba. Spotreba klesla podľa tabuliek o 12%. Carerra s PDK má priemernú spotrebu len 7,4 l/100 km. Výkonnejšia verzia S má spotrebu 7,7 l/100 km.
Downsizing zasiahol aj Porsche. Turbomotory priniesli vyšší výkon a nižšiu normovanú spotrebu.
Modernizovaná Carrera vybavená dvoj-spojkovou prevodovkou a Sport Chrono Package akceleruje na stovku za 4,2 sekundy. O dve desatiny rýchlejšie, než pred-faceliftová verzia. Carerra S s rovnakou výbavou zrýchli na stovku za 3,9 sekundy. Ide tak o prvú Carreru, ktorá akceleruje na 100 km/h pod 4 sekundy. Základný model 911 má maximálnu rýchlosť 295 km/h, Carerra S atakuje hodnotu 308 km/h.
Modernizovaná Carerra má prepracované šasi PASM (Porsche Active Suspension Management), ktoré dokáže znížiť podvozok o 10 mm a zlepšiť stabilitu v rýchlych zákrutách. Podvozok dostal tiež nové tlmiče.
Predaj modernizovanej 911 začne 12. decembra s cenovkou od 96 605 €. Cenníková cena Carerry S začína na 110 766 €.
Zdroj: tlačová správa