Vrchol ponuky E-čkového radu Mercedesu má premiéru budúci týždeň v Detroite, kde odhalí naživo svoje priostrené krivky návštevníkom. Je to predsa AMG a to musí byť vidieť. Zatiaľ čo klasický sedan vyzerá ako limuzína manažéra, AMG je jasne pre dravých a úspešných ľudí. Je to možno trochu gýčové prirovnanie, fotky ale hovoria jasne. Iná predná maska, prepracovaný nárazník s veľkými prívodmi vzduchu, pritvrdený podvozok a športové disky. To všetko by ale bolo prázdne mlátenie slamy keby E63 AMG nebolo tak svalnaté i pod kapotou. Motor V8 s objemom 5,5-litra a na dva razy oturbený dáva 410 kW (557 k) v 5,500 ot/min a 720 Nm v rozsahu 1,750 až 5,250 ot/min. To znamená stovka za 4,2 sekúnd a maximálku..... -je to Nemec, párty sa nekoná, takže 250 km/h. Každopádne hodnota 4,2 s platí pre zadokolku, E-čko s pohonom všetkých kolies 4MATIC zrýchli na stovku za 3,7 s ako sedan a za 3,8 s ako kombi.
Ešte viac výkonu dostanú zákazníci, ak si zadovážia E63 AMG 4MATIC S. S-ko používa rovnaký motor ako vyššie spomenuté autá, ale na kolesá ide 430 kW (585 k) pri 5,500 ot/min a rovných 800 Nm v rozsahu 1,750 - 5,000 ot/min. Vyšší výkon rovná sa lepšia akcelerácia o ťažko postrehnuteľnú jednu desatinu sekundy. Topspeed už spomínať snáď nemusíme.
Hnaciu silu prenáša sedem stupňová prevodovka AMG Speedshift MCT so štyrmi módmi jazdy: C (controlled efficiency - ľudovo povedané "na spotrebu"), S (sport), S+ (sport plus) a M (manuálne radenie). Keramické brzdy pre krotenie výkonného auta majú priemer 360 mm. Je pre ne dosť miesta v diskoch kolies s priemerom 19 palcov, ktoré sú obuté do pneumatík 255/35 R19 a 285/30 R 19. Zadokolka príde do predaja v apríli, neskôr v júni bude nasledovať S-ková štvorkolka.
Mohlo by vás zaujímať: Mercedes predstavil už i facelift pre kupé a kabriolet triedy E