Ferrari prvýkrát použilo natáčanie zadných kolies, systém volajú Virtual Short Wheelbase.
Môžete mať ľahké, dobre ovládateľné auto, ale keď mu chýbajú kone, je zle nedobre. Inžinieri si na 6,3 litrový V12 posvietili, pridali pár fajnovostí, ako napríklad variabilná dĺžka sacích nátrubkov a vydolovali 40 koní navyše. F12 tdf má teda 780 k pri 8500 ot. oproti pôvodným 740 k. To je, podržte sa, 125k/l pri súčasných šialených emisných normách! Zvýšili aj krútiaci moment, jeho hodnota je teraz 705 Nm pri 6750 ot. (Ferrari F12 Berlinetta má 690 Nm), 80% krútiaceho momentu má vodič k dispozícii už od 2500 ot. Vylepšili aj prevodovku a poriadne, dvojspojka teraz radí hore o 30% rýchlejšie a dole o 40% rýchlejšie, navyše sú prevody o 6% kratšie.
Motor Ferrari F12 tdf má 780 k
Natáčanie zadných kolies
Ferrari zobralo skúsenosti z programov XX a využilo ich pri stavbe F12 tdf. Inžinieri vymenili predné kolesá za širšie s šírkou pneumatík 275 mm (pôvodne 255 mm) a diskov 10“ (pôvodne 9,5“). Širšími kolesami dosiahli to, že auto je schopné zniesť väčšie priečne zrýchlenie. Aby mohol pilot využiť potenciál auta naplno, po prvýkrát v histórii Ferrari nasadilo systém Virtual Short Wheelbase, ktorý umožňuje natáčať zadné kolesá. Systém, ktorý vyvinuli priamo vo fabrike, natočí zadné kolesá na základe uhlu volantu, vstupov z riadenia a rýchlosti auta automaticky tak, aby F12 tdf prešlo zákrutu čo najrýchlejšie.
Inžinieri Ferrari radikálne zmenili aerodynamiku F12, teraz generuje prítlak až 230 kg pri rýchlosti 200 km/h!
Vďaka rozsiahlejšiemu použitiu karbónových dielov znížili hmotnosť o 110 kg. Panely karosérie však nevyrobili len z iného materiálu, ale menili aj ich tvar. F12 tdf je oproti Ferrari F12 Berlinetta oveľa aerodynamicky efektívnejšie, pri rýchlosti 200 km/h generuje prítlak 230 kg, to je o 107 kg viac ako Berlinetta! Radikálne zmenili tvar predného nárazníka, vylepšili dizajn prvku Aerobridge, ktorý teraz lepšie vyťahuje vzduch z blatníkov a zvyšuje efektivitu podlahy. Pri podlahe sa inšpirovali pretekárskymi autami triedy GT, navrhli úplne nový difúzor s 3 aktívnymi klapkami, ktorý zlepšuje expanziu vzduchu za autom. Zadný spojler predĺžili o 60 mm a zvýšili o 30 mm, aby lepšie využili vzduch prúdiaci nad krytom motora a dosiahli viac prítlaku.
Inžinieri prepracovali aerodynamiku auta, teraz generuje 230 kg prítlaku pri 200 km/h
A výsledok? Ferrari F12 tdf zrýchli na stovku za 2,9 s, na dvestovku za 7,9 s a topspeed presiahne 340 km/h. S brzdami z Ferrari LaFerrari zastaví zo 100 km/h na 30,5 m a z 200 km/h na 121 m. Jedno kolo vo Fiorane zvládne za 1:21, to je o 2 s lepšie ako Ferrari F12 Berlinetta a Ferrari 488 GTB, za Ferrari LaFerrari zaostáva o 1,3 s. Výborné! Z limitovanej edície Ferrari F12 tdf vyrobia len 799 kusov.
Interiér je tiež odľahčený
Ferrari F12 tdf
Vonkajšie rozmery: | d = 4656 mm, š = 1961 mm, v = 1273 mm |
---|---|
Druh pohonu: | Zadný |
Zdvihový objem: | 6262 ccm |
Počet valcov: | 65° V12 |
Maximálny výkon: | 574 kW (780 k) pri 8500 ot. |
Maximálny krútiaci moment: | 705 Nm pri 6750 ot. |
Maximálne otáčky: | 8900 ot. |
Maximálna rýchlosť: | Vyše 340 km/h |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: | 2,9 s |
Zrýchlenie 0 - 200 km/h: | 7,9 s |
Spotreba: | 15,4 l/100 km |
Prevodovka: | 7-stupňová F1 DCT |
Suchá hmotnosť: | 1415 kg |
Rozloženie hmotnosti: | 46% vpredu, 54% vzadu |
Rozmery kolies: | Vpredu 275/35 ZR 20" 10" J, vzadu 315/35 ZR 20" 11.5" J |
Zdroj: autoblog.com