Dario Benuzzi bol zodpovedný za vývoj takých áut ako sú 246 Dino, 288 GTO, FXX či LaFerrari!
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Jazdu toho najlepšieho čo vo Ferrari za posledných 28 rokov vzniklo si Dario vychutnával, kde inde ako na okruhu Fiorano. Testovací okruh Ferrari musí poznať snáď najlepšie zo všetkých pilotov.


Prvú jazdu si užil vo Ferrari F40. Auto, ktoré dalo slovnému spojeniu „nízka hmotnosť“ nový význam. Konštruktéri oholili F40 „na kosť“ v aute nemá miesto nič čo by zbytočne zvyšovalo hmotnosť. V interiéri nečakajte, žiadne čalúnenie, pozeráte sa na karbónové vlákna. Lak je taký tenký, že môžete pod ním vidieť štruktúru karbónového vlákna. Výsledkom je pohotovostná hmotnosť 1100 kg. Za hlavou vodiča buráca motor twin-turbo V8, s výkonom 478 koní.


Ďalšie v poradí bolo Ferrari F50. „Svoj potenciál ukáže vo vysokých otáčkach presne ako F1,“ hovorí Dario Benuzzi. Nedajte sa zmiasť trochu podivným dizajnom. Toto je pravý supercar. 4,7 litrový motor V12 točí 8640 ot./min. Maximálny výkon motora, ktorý má korene v F1 je 520 koní.


Ďalším autom je Enzo. Auto, s ktorým začala vo Ferrari moderná éra. Aktívna aerodynamika, karbón-keramické brzdy, sekvenčná prevodovka. Auto je také dobré, že ho pomenovali po zakladateľovi firmy. Vo svojej dobe to bolo to najlepšie čo ste mohli kúpiť. Pred zadnou nápravou mal svoje miesto opäť atmosférický V12 s výkonom 660 koní.


Poslednú jazdu si užil v LaFerrari. Hybridný hypercar, o ktorom stačí povedať len jeden parameter. 963 koní. 

Pohľad na video nám zároveň ukazuje smer, akým sa v posledných troch dekádach uberal svet superšportov.


K absolútnej dokonalosti rozlúčky chýba snáď už len model 288 GTO. Ktoré Ferrari by ste brali do vysnívanej garáže vy?


Zdroj: ferrari, carscoops