Teraz tu máme v plnej kráse crossover vyvinutý spoločne s Jeepom, Fiat 500X. A aby to nebolo málo prichádza hneď v dvoch verziách. Prvá je určená skôr do mesta a druhá je zameraná viac na voľný čas a jazdu mimo asfaltových ciest.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Fiat chce od začiatku vsadiť na rozmanitosť. 500X preto príde s pohonom prednej nápravy a s pohonom oboch náprav. K dispozícii však bude aj tretia verzia pohonu. Výkon v nej pôjde síce iba na predné kolesá, no bude vybavená systémom Traction Plus. Ten pribrzďovaním hnaných kolies zabraňuje ich preklzu a zvyšuje prejazdnosť na nespevnených cestách. Novinka by však okrem väčšej prejazdnosti na nespevnených cestách mala priniesť aj viac miesta v interiéry. Svedčia o tom aj rozmery. Fiat 500X je dlhý 4 250 mm. V "off road" verzii je to vďaka masívnejším nárazníkom ešte o 20 mm viac. Šírka auta je 1 800 mm a výška znovu závisí od verzie. Pre mestský model je to 1 600 mm a vo verzii s pohonom 4x4 je výška dokonca 1 620 mm. Nová 500-ka teda okrem štyroch, eventuálne piatich, ľudí odvezie aj 350 litrov batožiny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Fiat chce od začiatku vsadiť na rozmanitosť. 500X preto príde s pohonom prednej nápravy a s pohonom oboch náprav. K dispozícii však bude aj tretia verzia pohonu. Výkon v nej pôjde síce iba na predné kolesá, no bude vybavená systémom Traction Plus. Ten pribrzďovaním hnaných kolies zabraňuje ich preklzu a zvyšuje prejazdnosť na nespevnených cestách.

Hneď po uvedení na trh bude 500X k dispozícii s tromi motormi. Prvý v ponuke bude benzínový 1,4 litrový turbo motor s časovaním ventilov MultiAir II a výkonom 140 koní. Bude kombinovný s buď manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, alebo s automatickou dvojspojkovou rovnako 6-stupňovou prevodovkou. Verzie s týmto motorom sa budú môcť pochváliť iba predným pohonom. Rovnako ako najslabší dízel 1,6 MultiJet II s výkonom 120 koni. Spárovaný bude so 6-stupňovým manuálom. Zaujímavejšie vyzerá 500X s motorom 2,0 MultiJet II a výkonom 140 koní. K tejto pohonnej jednotke totiž dostanete 9-stupňový automat, alebo 6-stupňový manuál a konečne aj pohon 4x4. Neskôr este pribudnú motory 1,6 E-torQ s výkonom 110 koní 5-stupňovím manuálom a pohonom prednej nápravy. Rovnako ponuku doplnia aj dve výkonnejšie benzínové verzie s pohonom oboch náprav a 9-stupňovým automatom. Prvá bude mať motor 1,4 Turbo MultiAir II s výkonom 170 koní a druhá dostane 2,4 litrový motor Tigershark s výkonom 184 koní. Motory Tigershark sú druhou generáciou motorov, ktoré pôvodne vyvinul Chrysler v spolupráci s automobilkami Mitsubishi a Hyundai. Chrysler však neskôr odkúpil podiel ostatných spoločníkov a motory Tigershark už vyvíjal vo vlastnej réžii. Zaujímavosťou, či skôr samozrejmosťou je, že používajú časovanie ventilov MultiAir II.

Súčasťou výbavy 500X bude aj "Drive Mood Selector", ktorý vodičovi umožní zvoliť jeden s troch jazných režimov: Auto, Sport a All weather. Posledný menovaný režim dostane v autách určených do ľahkého terénu názov Traction. V prípade 500-ky s pohonom oboch náprav, v prípade potreby, urýchli pripojene pohonu zadných kolies. V prípade predokolky aktivuje systém Traction Plus. Nový Crossover od Fiatu ponúkne aj informačný systém Uconnect vybavený buď 5" alebo 6,5" dotykovým displejom. Samozrejmosťou bude rozhranie Bluetooth, USB port, AUX, či SD port, ktoré by mali vodičovi poskytnúť dostatočné možnosti na pripojenie telefónu, alebo iného zariadenia. Za príplatok môžete mať aj navigáciu TomTom 2,5D. Systém Uconnect je navyše schopný prijímať aj digitálne vysielanie DAB.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj: tlačová správa