Malý Fiat 500 zažil svoju novodobú premiéru v roku 2007. Teraz prichádza 5 dverová karoséria s rodinnejším zameraním. Novinka je so 4140 mm v porovnaní s obyčajnou 500 dlhšia o viac ako pol metra. „L“ je široké 1780 mm a vysoké 1660 mm. Rovnako má celkom slušný retro dizajn, ktorý jeho konkurentom chýba.
Keďže ide o MPV tak zo slušnosti uvediem objem batožinového priestoru, ktorý je podľa sklonu zadných operadiel veľký od 343 do 400 litrov. Maximálne sa do 500L zmestí 1310 litrov.
Fiat bude 500L predávať s jedným z trojice motorov. Najmenší a zároveň najsilnejší je obľúbený preplňovaný dvojvalec s objemom 0,9 litra TwinAir, ktorý má výkon 77 kW (105 k) a maximálny krútiaci moment 145 Nm. Druhý benzínový agregát má objem 1,4 litra, výkon 70 kw (95 k) a krútiaci moment 127 Nm. Naftu bude spaľovať len 1,3 litrový Multijet s výkonom 62 kW (83 k) s najväčším krútiacim momentom 200 Nm.
MPV, ktoré sme mohli vidieť po prvý raz na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, príde na európske cesty koncom roka 2012. Vyrábať ho nebudú v Taliansku, ale v Srbsku. Fiat dokonca chystá drsnú oplastovanú 500L, ktorá dostane označenie Trekking. V tomto prípade však žiaden pohon všetkých kolies nečakajte.
O MPV 500L už Fiat povedal všetko. Ostáva len čakať na jeho príchod. Naopak crossover 500X predstavil mimoriadne čudným spôsobom v 17 sekundovom videu.
Ďalšou novinkou je crossover s neoficiálnym názvom 500X, ktorý automobilka odhalila úplne neočakávane prostredníctvom svojrázneho videa počas prezentácie nového MPV.
S trojdverovou 500 spája nový crossover len niekoľko čŕt karosérie a názov. 500X vznikla na platforme B-Wide rovnako ako 500L. Novinka má za úlohu nahradiť Sedici, ktoré v minulosti vzniklo v spolupráci so Suzuki. Možno sa mi to len zdá, ale zadná časť mi dokonca Sedici aj pripomína.
Zatiaľ sme ju však na živo nemali možnosť vidieť, možno ju Fiat privezie na autosalón do Paríža. Každopádne pôjde o štvorkolku. Pohon všetkých kolies však asi nebude dostupný vo všetkých verziách. Do predaja sa dostane najskôr niekedy v roku 2013. O motoroch a technike zatiaľ nevieme nič.