Európska únia podľa mnohých názorov deformuje trh a automobilkám neumožňuje vyvíjať produkty podľa dopytu.
Odell sa zúčastnil summitu Future Manufacturing na univerzite v britskom Cranfielde. Vo svojom prejave vyzval politikov, podnikateľov, akademikov a regulátorov aby pre rast automobiliek vytvorili na trhu vhodné podmienky. Bez ich pomoci bude pokračovať znižovanie predajov, ktoré za posledných 5 rokov dosiahlo 22% pokles.
Vývoj nových motorov, ktorých jedinou výhodou je konfigurácia na európsky cyklus merania spotreby, musíme zaplatiť všetci. Rovnako všetci máme v autách výbavu, ktorú možno nechceme. Systém start/stop je dobrým príkladom. Kto jazdí mimo mesta, tak vďaka automatickému vypínaniu motora neušetrí nič. Na druhej strane ľudia jazdiaci v meste môžu svoju spotrebu znížiť o pár kvapiek. Otázkou je, za akú cenu dosiahnu toto zníženie spotreby.
Európska únia to možno nemyslí vždy zle. Systémy ako ABS alebo ESP sú v poriadku. Pri honbe za emisiami a nízkou spotrebou však začína prekračovať medze zdravého rozumu.
Stephen Odell je jeden z prvých ľudí, ktorý verejne prehovoril o zlom vplyve nariadení únie na ceny.
Šéf Fordu sa však zdržal útokov na konkrétne osoby, nariadenia alebo regulácie. Európa by podľa jeho slov mala nasledovať americký príklad: „Očakávame, že Brusel podporí predaj európskych automobiliek po úspešnom americkom vzore.“
Ford v nasledujúcich piatich rokoch plánuje v Európe uviesť 15 nových typov. Okrem toho chce odstrániť prebytočné výrobné kapacity.
Zdroj: autoexpress.co.uk
Prečítajte si aj: EÚ pretlačí elektromobily za každú cenu a za naše peniaze