Môžeme sa tváriť, že je jeho dizajn inšpirovaný kórejskou kultúrou a vznikol na čistom liste papiera. Môžeme, v Genesise by boli dokonca radi, každému súdnemu človeku však musí byť jasné, že sa pozeráme na štvorkolesové kladivo na Audi Q7. Či v ňom však vidíte povedomé tvary Audi, BMW, alebo triedy GLS od Mercedesu, je v zásade jedno. Kórejci už neraz dokázali, že si postupne nájdu vlastnú cestu a na európsku aj americkú konkurenciu nakoniec aj tak zaútočia vlastnými zbraňami. Chce to len čas. Genesis sa netají ambíciou ovládnuť segment veľkých SUV nielen doma a v USA, ale aj v Európe. Či mu na to bude stačiť aktuálne SUV GV80, nevieme, každopádne útok na pozície prémiovej konkurencie odštartoval a obávame sa, že to Genesis tentoraz tak ľahko nevzdá.
Disky kolies majú priemer od 19 do 22 palcov.
Kórejské Audi
Tvary pripomínajúce prémiovú nemeckú konkurenciu, luxusný interiér, nové technológie a až sedem miest na palube budú zbraňami nového SUV z dielní kórejskej prestížnej značky Genesis. Genesis GV80 pritom ponúkne aj verziu s pohonom výlučne zadných kolies. Pre náročnejších však príde aj ako „štvorkolka“. Konštruktéri ho pritom údajne vybavili zodpovednou technikou, aby mohol slúžiť aj na ťahanie veľkých obytných prívesov. Nebude chýbať možnosť voľby niekoľkých jazdných režimov (vrátane terénnych ako sneh, blato, piesok a pod.). Komfort podvozka a nastavenie tlmičov bude riadiť kamera sledujúca vozovku pred autom. Tá následne cez riadiacu jednotku upraví „setup“ tlmičov a zabezpečí maximálny komfort na akomkoľvek druhu povrchu. Oficiálne informácie zatiaľ hovoria len o samosvornom zadnom diferenciáli, viac toho o pohone 4x4 Genesis prezradí až neskôr.
Luxus na palube
Genesis chce na zmysly zákazníkov zaútočiť aj luxusným interiérom. Okrem povinných prvotriednych materiálov a nadpriemerného dielenského spracovania má upútať aj vyspelým infotainmentom so stredovou dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 14,5 palca, navigáciou s rozšírenou realitou (do obrazu snímaného kamerou sa premietajú navigačné ikony), celou armádou bezpečnostných asistentov a systémom aktívneho potláčania hluku v kabíne RANC (pomocou reproduktorov v kabíne vytvára za 0,002 s „protihluk“, čím zneguje hluk z vonkajšieho prostredia). Genesis GV80 sa chváli aj aktívnym sedadlom vodiča so siedmymi vzduchovými vankúšmi, ktoré robia protipohyb odstredivým silám pôsobiacim na telo vodiča počas jazdy. Samozrejmosťou je vyhrievanie a odvetrávanie sedadiel v prvom aj druhom rade. Novinkou je naopak stredový airbag umiestnený medzi prednými cestujúcimi. Celkovo je v kabíne auta 10 airbagov.
Automatickú prevodovku ovláda vodič výsuvným otočným voličom (podobne ako v Jaguároch, či Range Roveroch).
S naftovým šesťvalcom
Európe je prispôsobený aj pohon auta. Ako prvý sa totiž predstavuje naftový šesťvalec 3.0 CRDi naladený na 204 kW (277 k), neskôr ponuku doplní aj niekoľko prepĺňaných benzínových motorov, o ktorých zatiaľ výrobca mlčí. Pred časom sa objavili informácie aj o veľkoobjemovom agregáte 5.0 V8 určenom pre trhy USA. Ten sa takmer s určitosťou v Európe neukáže. Pre zákazníkov Starého kontinentu by však mohla byť zaujímavá informácia, že s naftovým trojlitrom a pohonom zadných kolies (pri veľkosti diskov 19 palcov) si Genesis GV80 vezme priemerne 11,8 l/100 km.
Na domácom kórejskom trhu sa nové SUV ukáže už na konci januára 2020, v USA v apríli 2020, no kedy nazrie aj do Európy, automobilka zatiaľ neprezradila.