Marchionne sa nebráni ani „násilnému“ prebratiu koncernu GM. „Poriadne pripravený a financovaný útok na GM musí mať úspech,“ dodáva šéf FCA.

Marchionne hľadá spojenca s cieľom ušetriť miliardy dolárov. Podľa jeho slov by obe firmy na spojení zarobili 5 miliárd dolárov ročne. Tieto čísla potvrdil aj analytik mimo FCA: „S ohľadom na synergický efekt a vrchol hospodárskeho cyklu v ekonomike môžu ušetriť aj 30 miliárd.“


Rovnaký analytik však tvrdí aj to, že FCA je pravdepodobne najskúšanejšou firmou v celom automobilovom odvetví. K dosiahnutiu spomínaných čísel by museli obe spoločnosti po spojení prejsť mnohými byrokratickými problémami. K tomu pripočítajte problémy pri zjednotení manažmentu, výroby (dodávatelia, platformy, linky), financií a podobne. Spojenie talianskeho a amerického giganta by určite nebolo jednoduché. Je známe, že čím je firma väčšia, tým sú väčšie problémy pri jej riadení. Rovnakých problémov sa obáva aj Mary Barry, preto spojenie s FCA všemožne odmieta.

Podľa šéfa FCA ide do výskumu a vývoja neskutočné množstvo peňazí. „Výrobcovia míňajú miliardy na to, aby vyrobili odlišné komponenty, ktoré sú pre zákazníka nerozoznateľné,“ dodáva Marchionne. Potrebuje každý výrobca vlastný motor? Vlastné rameno? Na druhej strane, náklady na vývoj zvyšujú aj rozdielne regulácie. Typ predávaný v EU potrebuje množstvo úprav, aby splnil regulácie na trhu v USA. Ide najmä o bezpečnosť a emisie. Nemôžu byť tieto štandardy zjednotené? 


Marchionne ponúkol šéfke niekoľko druhov „objatí“. Ide o metaforu, na akej úrovni by mohli firmy spolupracovať, od zdieľania niektorých znalostí až po akvizíciu. „Sú rôzne stupne objatia. Môžem ťa objať nežne, môžem ťa objať silno, môžem ťa objať ako medveď a môžem ťa naozaj objať. Všetko začína fyzickým kontaktom,“ povedal Marchionne pre Auto News. Marchionne sa nebráni ani „násilnému“ prebratiu koncernu GM. „Poriadne pripravený a financovaný útok na GM musí mať úspech,“ dodáva šéf FCA. Naznačuje tak odkúpenie časti akcii od investorov GM. S podielom na majetku spoločnosti by mal Marchionne omnoho lepšiu vyjednávaciu pozíciu. „Útok“ na GM, by mohol financovať z predaja spoločností Magneti Marelli a Ferrari. Koncern GM sa však útoku na akciový trh môže brániť vlastným výkupom akcii.


Zdroj: autonews, autoblog