Nízka spotreba aj v novom cykle merania

WLTP cyklus vstupuje do platnosti tento rok a bude vychádzať z reálnych jazdných skúšok. Nestane sa tak, že auto bude mať v skutočnom svete o 2 l/100km vyššiu spotrebu ako v „papieroch“. To v praxi často vídame pri starom cykle NEDC.

Honda Civic

Nový motor sľubuje nízku spotrebu paliva a vysokú efektivitu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Kompletne "prekopaný" motor

Inžinieri z Hondy sa zamerali na zníženie vnútorného trenia valcov, ktoré sú vyrobené z vysoko odolnej zliatiny chrómu a molybdénu. Nový je tiež výfukový systém a revíziou prešiel aj celý emisný systém. Záchytný katalyzátor je väčší a obsahuje viac vzácnych kovov (striebro, platina a neodým). Systém vstrekovania Bosch preberá od predchodcu, je vybavený malým vysoko účinným turbodúchadlom a nízkotlakovým systémom recirkulácie výfukových plynov (EGR). Kľuka je vyrobená z vysokopevného a ľahkého materiálu, blok je celohliníkový. To vedie k veľmi nízkej hmotnosti motora.

Do platnosti prichádza nový cyklus merania spotreby a emisií WLTP. Jeho hodnoty spotreby budú z reálneho sveta. 

Motor by mal byť celkovo ešte tichší a s minimom vibrácií, na to taktiež dohliadli. Civic s týmto motorom zrýchli z 0-100km/h za 10,4 s. Zlepšenie účinnosti motora vedie v Honde Civic 1.6 i-DTEC k spotrebe paliva od 3,7 l / 100 km a emisiám CO2 99 g / km (v rámci nového cyklu WLTP). Už súčasná verzia motora je považovaná za jeden z najlepších malých dízlov na trhu. Konkurentov poráža najmä svojou reálnou spotrebou, pružnosťou a kultivovanosťou. Výkon 120 koní je taktiež nadpriemerný.

Efektivite pomôže aj 9-stupňový automat

Motor budú vyrábať v anglickom Swindone a v ponuke bude pre oba verzie karosérie - 4- a 5-dverovú. Z ďalších vylepšení dostane Civic v polovici roka novú 9-stupňovú automatickú prevodovku, ktorá taktiež zníži spotrebu paliva modelu. 

Honda Civic

9-stupňový "automat" od ZF. Civic s ním bude ešte úspornejší a dynamickejší.

Honda nám už dokázala, že dízlové jednotky prosto robiť vie. Už jej prvý 2,2 i-CTDi bol jazdne skvelý a veľmi odolný motor. Na vylepšenú 1,6 i-DTEC sa tak môžeme právom tešiť.

Zdroj: hondanews.eu, DPCcars

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov