Pôvodný tpy HR-V sa vyznačuje pomerne jednoduchými líniami a strohým dizajnom.
Pamätáte si na typ HR-V? Honda ju vyrábala v rokoch 1999 až 2006. V tých časoch, a vlastne aj dnes, mi pripomínala lodičku, resp. obojživelné auto. Vždy, keď ju vidím, mám pocit, že dokáže zísť do jazera a odplávať. HR-V veľmi populárne nebolo. Na Slovensku ho síce z času na čas stretnete, no výrobca mu nástupcu nepripravil. Až doteraz.
V Honde ktosi zistil, že by možno bolo dobré tento typ oživiť. Teda aspoň jeho meno. Na parížsky autosalón totiž mieri novodobý nástupca. Nateraz vo forme prototypu, ktorý však nemá ďaleko od produkčnej verzie. Kým predošlú generáciu sme mohli strávať najmä s trojicou dverí, po novom to už možné nebude.
V Ázii tento typ už poznajú pod označením Vezel. V Európe však dostane minimum dizajnových zmien. Podstatné je, že Honda zmenila názov. Rovnako môžeme očakávať aj inú ponuku motorov.
Európsky prototyp vyzerá na prvý pohľad sľubne. Vo svojej triede chce bojovať veľkým vnútorným priestorom a prispôsobiteľnými sedadlami.
Malé SUV s líniami kupé. Takto Honda prezentuje novú generáciu HR-V.
Honda postaví HR-V na základe hatchbacku Jazz. Jeho hlavným konkurentom môže byť napríklad Nissan Juke. Honda však bude minimálne dlhšia. S dĺžkou 4,3 metra prekoná Juke ro rovných 16 cm.
Karoséria navyše získa náznak štýlu kupé. Škoda, že na vysokom podvozku. Predstavte si, žeby tieto pomerne pekné dynamické a elegantné línie dostalo naozaj kupé. Nebolo by to oveľa krajšie a lepšie? Iste áno, no zároveň by to bolo oveľa horšie predajné...
Honda zatiaľ veľa informácií oficiálne neodhalila. Celkom zaujímavým riešením je uloženie palivovej nádrže, ktorá dostala miesto v strede vozidla. Vďaka tomu by interiér mal ponúknuť veľmi veľa priestoru, ktorý doplní vysoká prispôsobiteľnosť. Umožní ju napríklad Honda Magic Seats (zázračné sedadlá), ktoré údajne disponujú širokou škálou konfigurácií. To znamená, že sedadlá si budete môcť nastaviť a doslova prispôsobiť na mnoho spôsobov.
Očakávania hovoria o tom, že do ponuky motorov Honda zaradí 1,6 litrový turbodiesel i-DTEC, ktorý už poznáme z najslabšej verzie väčšieho SUV typ CR-V. V Európe by bez neho nemala šancu. K nemu však určite pripojí aj benzínové agregáty. Z hľadiska prevodoviek na scénu určite príde manuál. Výrobca pravdepodobne sprístupní ja CVT alebo dvojspojkový automat. Pohon všetkých kolies síce taktiež nie je oficiálne potvrdený, no ani ho nikto nezamietol. V prípade jeho nástupu spolu s naftovou pohonnou jednotkou, by takto Honda získala pred Nissanom Juke celkom slušnú výhodu. Bližšie info nám automobilka určite predstaví začiatkom októbra v Paríži.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Najpredávanejším SUV na svete je Honda CR-V!