„Auto bude založené na BMW i8, ale v podstate pôjde o úplne iný model. Väčšina častí totiž prejde prepracovaním.“
Interný názov „superhybridu“ je projekt M100. Už samotný názov naznačuje, že i8S bude predstavené pri príležitosti osláv stého výročia značky v roku 2016. Výkonný hybrid má byť zároveň darčekom k odchodu dlhoročného šéfa, Norberta Reithofera, ktorého odchod je očakávaný v roku 2016 alebo 2017.
Model i8S príde v roku 2016 a oslávi sté výročie značky.
Auto prejde tak výraznými zmenami, že nemáme očakávať výzor klasickej i8. Výkonnejšia verzia totiž dostane viac karbónu a hliníkové šasi. Novinka bude mať dokonca väčší kufor, keďže so zadnými sedačkami sa nepočíta. Okrem pevnejších a ľahších materiálov môžeme počítať s lepšími brzdami a širšími pneumatikami. Exteriér tiež zmení svoju podobu. Môžeme očakávať aerodynamický bodykit. Projekt bude mať na starosti Roberto Fedeli, ktorý predtým pracoval pre Ferrari.
Model i8S bude ťažší než klasická i8. No zároveň bude rýchlejší.
Otázka pohonu však ostáva neistá. Špekuluje sa nad dvoma možnosťami. Prvá z nich je použitie 2,0 litrového turbo motora s výkonom 324 koní, v kombinácií s elektromotorom (207 koní). Druhou možnosťou je použitie 3,0 litrového šesťvalca (487 koní) a elektromotora (111 koní). Konvenčný spaľovací motor bude poháňať zadnú nápravu. Elektromotor bude prenášať silu na predné kolesá. Model i8S má byť ťažší než i8 (1490 kg), no zároveň bude rýchlejším než i8. Na stovku má akcelerovať za 3,5 sekundy, čo je o 0,9 sekundy rýchlejšie než i8.
Koncept auta uvidíme už na oslave stého výročia mníchovskej značky v roku 2016. Do predaja by sa mal výkonný hybrid dostať až koncom roka 2017.
Zdroj: autoblog.com, worldcarfans.com