Auto so systémom 360 Virtual Urban Windscreen bude, na stĺpiky karosérie, premietať reálny obraz, ktorý zakrývajú.
V blízkosti križovatky vám systém na A-stĺpiky premietne situáciu za nimi, akoby boli priehľadné.
JLR túto novú technológiu nazval: 360 Virtual Urban Windscreen. Ako už názov napovedá mala by pomôcť vodičovi získať prehľad o dianí okolo jeho auta a to aj za stĺpikmi strechy. Základom sú akési monitory zapustené v stĺpikoch karosérie, na ktoré systém premieta obraz z kamier snímajúcich práve zakrytú časť zorného poľa. Auto vám tak premietne obraz na A-stĺpiky keď prídete ku križovatke, či na stĺpiky jednej strany ak zapnete smerovky. V prípade, že otočíte hlavu ukáže vám, čo sa práve nachádza za B-stĺpikom. Systém by navyše mal byť schopný rozoznať nebezpečne sa pohybujúcich účastníkov premávky a zvýrazniť ich pohyb vo vašom zornom poli. To sa týka napríklad chodcov, ktorý vám vstúpia do jazdnej dráhy a podobne.
Systém upozorní vodiča na iných účastníkov premávky, ktorý nebezpečne vstúpia do jeho dráhy.
Virtuálne mestské čelné sklo by však mohlo mať aj ďalšie funkcie. Pri spojení auta s infraštruktúrou a budovami okolo cesty v mestskom prostredí, by vodič mohol dostávať informácie o okolitých objektoch. Napríklad o počte voľných parkovacích miest v parkovacom dome, ku ktorému sa blíži, alebo cene pohonných hmôt na čerpacej stanici pred ním. Rovnako môže vodič na čelné sklo dostať aj informáciu o čase ako dlho bude ešte červená na najbližšom semafore. Navyše auto, takto prepojené s okolím môže navigovať posádku, nielen podľa názvov ulíc. Systém má totiž k dispozícii aj viditeľnejšie navigačné body, ako napríklad obchod, či reštaurácia.
Najpohodlnejší a najefektívnejší spôsob navigácie je nasledovať niekoho, kto pozná cestu. Vývojári v JLR preto vytvorili akéhosi ducha, čiže virtuálne auto, ktoré stačí nasledovať a dostanete sa na zvolené miesto.
Vývojári vytvorili virtuálne auto, ktoré vám ukáže cestu.
Vývojári v JLR však pracujú aj na ďalšej zaujímavej funkcii, opäť v spojení s navigáciou. Najpohodlnejší a najefektívnejší spôsob navigácie je totiž nasledovať niekoho, kto pozná cestu. Systém na tento účel premieta vodičovi na čelné sklo virtuálne auto, akéhosi ducha, ktoré stačí nasledovať a dostane sa na zvolené miesto. Dr Wolfgang Epple, riaditeľ výskumu v JLR k systému 360 Virtual Urban Windscreen povedal: "Naším hlavným cieľom je znížiť počet nehôd a spríjemniť šoférovanie v meste. Jazda mestom môže byť veľmi stresujúca záležitosť, ale predstavte si, že ste schopný nim prejsť bez toho, aby ste museli sledovať značky, či hľadať miesto na parkovanie."
Celý projekt je zatiaľ iba vo fáze vývoja a nie je jasné, či už automobilka má, alebo je blízko k funkčnému prototypu. Rovnako jej predstavitelia nezverejnili, kedy by sme podobný systém z dielne JLR mohli mať vo svojom novom aute.
Zdroj: Jaguar