Jaguar porovnal legendárneho víťaza XJR-9 LM a supersedan XJR, nie však v čase na kolo, ani v zrýchlení, ani v topspeede. S Andym Wallacom za volantom ukázali, o aký kus zlepšili technológiu svetiel.

Za volantom bol Andy Wallace

Jedným z víťaznej posádky Jaguaru bol Andy Wallace. Automobilka ho pozvala do Silverstone, aby znova zasadol do pretekárskeho XJR-9 LM a vyskúšal si aj supersedan Jaguar XJR. Wallace auta po trati popreháňal nielen za denného svetla, ale aj v noci. Bolo to vôbec prvýkrát od víťazstva v Le Mans, čo s Jaguarom XJR-9 LM jazdili v noci.

Jaguar svetla

Víťaz Le Mans z roku 1988, Andy Wallace pochválil LED svetlá Jaguaru XJR

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Civilný Jaguar XJR má síce 550 k z 5,5 litrového prepĺňaného V8 a k topspeedu legendárneho špeciálu sa ani nepriblíži, no Wallacovi sa veľmi páčili LED svetlá. Sú to vôbec prvé LED svetlá, ktoré kedy Jaguar použil. Víťaz Le Mans hovorí, že vtedy nemali poriadne osvetlenú trať a svetlá používali len na spozorovanie orientačných bodov na trati. Ak bolo niečo vo svetelnom kuželi pred autom, nestihli ani zabrzdiť, ani sa vyhnúť, bolo už príliš neskoro. Oproti tomu Jaguar XJR dokáže osvetliť až 400 m pred autom, to je v porovnaní s technológiou, ktorú mali na Le Mans špeciále, denné svetlo.