Japonské autá patria medzi to najspoľahlivejšie na trhu. Lancer to len potvrdzuje, ale aj jeho trápia nejaké problémy.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Lancer 9. generácie je na trhu od roku 2007 až dodnes. Prišiel v dvoch prevedeniach: hatchback a sedan. V roku 2008 sa dostali do predaja ostré verzie Ralliart a EVO X. Japonci dopriali Lanceru modernizáciu v roku 2010.


Inžinieri EuroNCAP poslali Lancer proti bariéram v roku 2009. Japonec získal plný počet hviezd za ochranu posádky. 

Dizajn


Kým vzhľad sedanu sa teší veľkej obľube, 5-dverová verzia už taká vydarená nie je. Zadná časť pôsobí ťažkopádne. Hatchback je však praktickejší. V dnešnej dobe zaujmú tenké dvere, ktoré vyzerajú, ako keby boli z papiera. 


Interiér je jednoduchý. Dizajnom neurazí, no na európsku konkurenciu sa nechytá. Nezaujmú ani tvrdé a lacno pôsobiace plasty. Niektorým ľuďom nemusí vyhovovať ani posed. Volant totiž nie je nastaviteľný v pozdĺžnom smere a základné sedačky majú slabé bočné vedenie. Interiér je však priestranný a aj vzadu sa odvezú pohodlne dve dospelé osoby (do 180 cm).


Sedan má do rozmery 4570 x 1760 x 1490 mm. Hatchback je prekvapivo ešte väčší s rozmermi 4585 x 1760 x 1515. Rázvor má hodnotu 2635 mm. Sedan má kufor s objemom 400 litrov. Hatchback má kufor o veľkosti 344 litrov (1349 litrov). 


Pohotovostná hmotnosť Lanceru začína na slušných 1290 kg a končí pri 1595 kg.

TopSpeed.sk test jazdenky Mitsubishi Lancer

Interiér neurazí, no ani nenadchne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Jazdné vlastnosti


Bežné verzie posielajú výkon výhradne na prednú nápravu. Výnimkou sú modely Ralliart a EVO. Ich prepĺňané motory roztáčajú všetky kolesá. Verzia EVO je ultimátne športové náradie. Japonskí inžinieri postavil EVO X bez kompromisov. Zdedili športové nadanie aj bežné verzie? Z časti áno. Podvozok je relatívne hravý, v zákrutách sa síce nakláňa, ale nie je zákerný a neodskočí ani na väčších nerovnostiach. Náklony karosérie značne eliminoval športový podvozok, ktorý bol dostupný vo vyšších výbavách. V rovnakej dobe ale existovali autá, ktoré jazdili komfortnejšie a zároveň dovolili aj športovejšiu jazdu. Pilotov nepoteší najmä preposilované riadenie, ktoré neposiela veľa informácií k prstom vodiča. Mínusom sú aj dlhšie dráhy radiacej páky a obrovský volant.


Lancer má relatívne nízku hmotnosť a prejavuje sa to najmä na odhlučnení. Cestovať diaľničnými rýchlosťami nie je dlhodobo ničím príjemným.

Motory


Pri pohľade na spoľahlivosť bežných verzií dávajú zmysel len dva motory. 1,5 a 1,8 litrové benzínové agregáty. Naftové motory sú už tradične menej spoľahlivé a náchylnejšie na drahé opravy.


Najslabší motor v ponuke má objem 1,5 litra a výkon 80 kW (109 koní) a 143 Nm. Pre bežné presúvanie postačuje. V roku 2010 ho nahradil novší a výkonnejší agregát 1,6 MIVEC s výkonom 85 kW (116 koní) a 154 Nm. Oba malé motory žerú okolo 6 – 7 litrov. 1,6tka je asi najlepším obyčajným motorom pre Lancer.


Väčší štvorvalec 1,8 MIVEC poteší výkonom 105 kW (143 koní) a 177 Nm. Po modernizácii v roku 2010 klesol výkon na 102 kW (139 koní) a 172 Nm. Motor však nepatrí k najúspornejším. Len s veľkou snahou sa dá jazdiť pod 7,5 litrov. Skôr počítajte s 8 – 10 litrami. Motor navyše ťahá až od vyšších otáčok a keď chcete výkon, musíte ho točiť.


Ďalší motor dostal prepĺňanie a objem 2,0 litra. Turbomotor sa dostal do dvoch športových verzií Ralliart a EVO. V civilnejšom Ralliarte mal utlmený výkon „len“ na 177 kW (241 koní) a 343 Nm. EVO dostalo plných 217 kW (295 koní) a 366 Nm. Agregát ma síl na rozdávanie. Z dnešného pohľadu sa však motor správa zastaralo. V režime do 3500 ot./min je utlmený a ospalý, až nad touto hranicou začína „peklo“.


Nafta do Japonca nepatrí, najmä ak sa v Mitsubishi rozhodli pre nadmieru nespoľahlivý agregát z Nemecka. Tým je „starý známy“ 2,0 TDI PD 103 kW (140 koní) od Volkswagenu. Mitsubishi mu dalo názov 2,0 DI-D. Motor navyše nevyniká ani nízkou spotrebou. Majitelia bežne jazdia okolo 6 – 7 litrov.


Situáciu zlepšil v roku 2010 motor 1,8 DI-D z produkcie Mitsubishi. Prišiel v dvoch výkonových variantoch 85 kW (116 koní) a 110 kW (150 koní). Pri pokojnej jazde sa dokážete s týmto motorom zmestiť do 6 litrov. Japonský agregát je navyše aj spoľahlivejší.


Benzínovým motorom sekunduje 5-stupňová manuálna prevodovka. K dispozícii bola aj prevodovka CVT alebo zastarané automaty, ktoré radia pomaly a zvyšujú spotrebu. Radšej sa im vyhnite. Vznetové motory boli k dispozícii so 6-stupňovým manuálom. Verzia EVO dostala okrem manuálu aj dvojspojkovú 6-stupňovú prevodovku. 

TopSpeed.sk test jazdenky Mitsubishi Lancer

Lancer je nadpriemerne spoľahlivé vozidlo, najmä ak sa vyhnete naftovým motorom.

Najčastejšie poruchy

Japonské autá patria medzi to najspoľahlivejšie na trhu. Lancer to len potvrdzuje, ale aj jeho trápia nejaké problémy. Ide najmä o nekvalitný lak, ktorý sa ľahko olupuje. 


Podvozok je odolný, pri väčšom nájazde sa môže objaviť buchot tyčiek stabilizátora.


Benzínové motory sú vo všeobecnosti považované za spoľahlivé. Samotnou kategóriou sú už tradične naftové agregáty. 2,0 litrový agregát DI-D pochádza od Volkswagenu a nepatrí medzi najspoľahlivejšie. Pri väčšom nájazde odchádza turbodúchadlo alebo zatuhne regulácia geometrie lopatiek. Motor tiež nadmerne žerie olej, objavuje sa aj prasknutá hlava valcov, nefunkčné palivové čerpadlo, pokazený snímač otáčok kľukového hriadeľa, ale aj zadretý motor. Mechanici odporúčajú skrátiť interval výmeny oleja. Výmena oleja v sieti servisov Q-SERVICE stojí od 54,54 eur. V prípade naftového motora vás skôr, či neskôr čaká nákladná výmena vstrekovačov, dvojhmotového zotrvačníka, EGR ventilu a DPF filtra (ak je ním vozidlo vybavené).


Mitsubishi neskôr postavilo vlastnú pohonnú jednotku 1,8 DI-D. Ani tá sa však nevyhla niektorým problémom. Pri krátkych trasách sa v motore nadmerne usadzoval karbón. Japonci časom problém vyriešili, ale vznetový motor aj napriek tomu nepatrí do mesta. Inak vás čaká pomerne častá výmena DPF filtra, ktorý sa v mestských podmienkach rýchlo upchá. Do mesta je preto vhodnejšou (a jedinou rozumnou) voľbou benzínový motor.


Občas sa objavuje zatekanie do kufra pri verzii hatchback. Pomôže výmena tesnenia.

Ponuka náhradných dielov na www.motointegrator.sk

Tovar Premium Standard
Brzdový kotúč predný 54,10 €  
Brzdový kotúč zadný 43,70 € 39,40 €
Brzdové platničky predné 43,56 € 31,30 €
Brzdové platničky zadné 38,90 € 24,20 €
Sviečky 21,80 €  
Tyč / vzpera stabilizátora zadná 41,60 €  
Ložisko kolesa predné 55,40 € 39,50 €
Ložisko kolesa zadné 194,40 € 128,00 €
Vstrekovač 2,0 DI-D 1625,30 €  
Zotrvačník na objednávku 540,00 €  
Spojková sada 401,00 €  
Olejový filter 1,8  6,16 €  
Olejový filter 2,0 DI-D 6,37 €  
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Kúpiť/nekúpiť?


Lancer láka vo verzii sedan vzhľadom a prísľubom športových jazdných vlastností. Bežné verzie však nemajú mnoho spoločného s ostrým EVOm. Napriek tomu však potešia výbornou spoľahlivosťou a veľkým vnútorným priestorom. Pri kúpe sa vyvarujte motoru 2,0 DI-D a voľte radšej benzínový motor. Ceny jazdeného Mitsubishi Lancer sa pohybujú od 6000 eur. Auto môžete kúpiť stále aj ako nové priamo od predajcu.  

TopSpeed.sk verdikt: Jazdené Mitsubishi Lancer odporúčame s výhradami.

Recenzia hodnotenia jazdeného Mitsubishi Lancer sa týka všetkých karosárskych verzií:

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov