Tento typ Renault predstavil v roku 2008.

Renault predstavil tento typ segmentu C v r2008 vo forme konceptu na autosalóne v Paríži. Do predaja šiel koncom toho istého roka. 3. pokračovanie pomerne známeho auta, ktoré sa objavilo už v r1995. Posledná a stále aktuálna generácia existuje vo verziách 5 dverový hatchback, kupé, kombi (Grand Tour) a kabriolet. Je na trhu už pomerne dlho a Renault sa ho snaží udržiavať aktuálny. Preto dostal Mégane III už dve modernizácie. Prvú v r2012, druhú len minulý rok. Hlavnými zmenami boli technické novinky v oblasti motorov a niekoľko dizajnových, ako napríklad prepracovaná mriežka chladiča.
 

2. generácia sa vyznačovala vysokou mierou bezpečnosti. Jej nástupca nemienil zaostávať. Trojka zvládla v r2008 ochrániť dospelú posádku na plný počet hviezdičiek, deti stratili jednu a za ochranu chodcov Mégane dostal 2 hviezdičky zo 4.

Mégane je bezpečný.

Dizajn

Vzhľad tretej generácie musím jednoducho porovnávať v spojitosti s predchodcom. Inak to nejde, pretože dvojkový Mégane prišiel s veľmi odvážnym dizajnom, ostrými hranami a najmä s odvážne tvarovanými dverami batožinového priestoru. Jeho nasledovník však nemá odvážne črty. Mnohým sa páči viac. Mégane tretej generácie má dynamickýé línie. Vzhľad je veľmi vyvážený.
 

Dizajnovo určite zaujmú najmä zadné svetlá, ktoré zasahujú až do boku karosérie. Predná maska v priebehu existencie dostáva stále modernizáciu. V začiatkoch výroby napríklad nemal mriežku chladiča. Pridali ju až v r2012.

Interiér je stále atraktívny. Tradične kvalitné a pohodlné sedadlá poskytnú ubytovanie pre 5 členov posádky. Materiáli sú na vysokej úrovni, ich vypracovanie, najmä v začiatkoch výroby môže vykazovať znaky nekvality. Ergonomické nebo to však nie je. Ovládanie navigácie je uložené pred pákou prevodovky, no keď ho chcete používať počas jazdy, musíte si ruku poskladať do veľmi neprirodzenej polohy. Celkovo sa v interiéri nachádza slušný počet ovládacích prvkov, no nejde o nič extrémne.

Mégane už nemá tak divoké dizajnové črty ako kedysi. A presne to mu prinieslo veľmi solídny a uhladený vzhľad.

Ktorá generácia vyzerá lepšie? Druhá alebo táto tretia?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Jazda a jazdné vlastnosti

Ak teraz čakáte z mojej strany frfľanie na mäkký podvozok, musím vás sklamať. Tento Mégane má pruženie naladené celkom rozumne a pre francúzske auto pomerne netypicky. V tomto prípade môžeme badať medzigeneračné stvrdnutie. Žiadny športiak to však v štandardnej verzii nie je. Náklony v zákrutách prítomné rozhodne sú. No všetko je v norme. Z hľadiska jazdných vlastností je na tom najhoršie asi verzia kombi, ktorej dlhý rázvor má na svedomí nepokoj zadných partií najmä v zákrutách s nekvalitným povrchom.

Elektromechanický posilňovač riadenia opäť s vodičom v bežných verziách veľmi nekomunikuje. Najvypuklejšie je to pri kombi verziách. No môžeme hovoriť o pomerne presnom riadení. Radenie manuálnej prevodovky je úplne v poriadku. Zmenu nesprevádzajú ani extrémne dlhé radiace dráhy, ani iné nepríjemnosti.

Skutočne jazdné vlastnosti tohto auta sú na vysokej úrovni aj napriek tomu, že vzadu sa nachádza torzná priečka s pozdĺžnymi ramenami. Výrobca jednoducho našiel veľmi dobrý kompromis. Ak však túžite po mäkšom zvezení, nájdite si verziu Generation. Jej podvozok je nastavený podľa vášho vkusu.

Jazdné vlastnosti sú prekvapivo dobré. Podvozok je pomerne pevný. Odskakovanie zadnej nápravy trápi najmä verziu kombi.

Motory a prevodovky

Ponuka motorov je v tomto prípade bohatá. Zo skupiny benzínových agregátov je objemovo najmenšia jednadvojka, ktorá má turbo a označenie TCe. Túto rodinu dopĺňa aj väčšia jednaštvorka a dvojliter. V tomto prípade sa výkony pohybujú od 85 kW (115 k) do 162 kW (220 k). Okrem toho benzín tankuje aj 1,6 litrový štvorvalec a dvojliter, ktorý poskytuje výkon 104 kW (143 k), no je spriahnutý s variátorovou prevodovkou CVT.
 

Ponuka naftových agregátov pozostáva zo štyroch motorov s deviatimi úrovňami výkonu. Najslabším a agregátom je 1,5 dCi s výkonom 66 kW (90 k), ktorý poslúži najmä nenáročným vodičom. Z daného motora je v tomto prípade možné získať 81 kW (110 k) spolu s maximálnym krútiacim momentom 240 Nm. Väčšia jednašestka ponúka už 96 kW (130 k). Jeho predchodcom bol 1,9 litrový motor s rovnakým výkonom. Naftový dvojliter môže vodičovi ponúknuť až 118 kW (160 k).

V drvivej väčšine autobazárových kusov nájdete manuálnu šesťstupňovú prevodovku, ktorá statočne plní svoju úlohu aj po rokoch. Skutočne zriedkavým javom je variátorová prevodovka CVT. Občas sa v tejto úlohe vyskytne aj 6 stupňový klasický automat, ktorý v niektorých novších prípadoch môže byť nahradený dvojspojkovou prevodovkou EDC. Ide o konkurentku napríklad pre DSG od VW. Jej činnosť však pravdepodobne ľudí zvyknutých na nemeckú prevodovku neuspokojí, pretože je o niečo pomalšia.

Benzínové motory

Motor Výkon Krútiaci moment Roky výroby
1,2 TCe 85 kW (115 k)/ 4500 ot 190 Nm/ 2000 ot od 3/2012
1,2 TCe 97 kW (132 k)/ 5500 ot 205 Nm/ 2000 ot od 3/2012
1,4 TCe 96 kW (136 k)/ 5500 ot 190 Nm/ 2250 ot 4/2009- 6/2013
1,6 16V 74 kW (101 k)/ 5500 ot 148 Nm/ 4250 ot 11/2008- 10/2013
1,6 16V 81 kW (110 k)/ 6000 ot 151 Nm/ 4250 ot od 11/2008
2,0 16V 103 kW (140 k)/ 6000 ot 195 Nm/ 3750 ot od 5/2009
2,0 TCe 132 kW (180 k)/ 5500 ot 300 Nm/ 2250 ot 1/2009- 2/2014
2,0 TCe 140 kW (190 k)/ 5500 ot 300 Nm/ 2000 ot 8/2012- 10/2013
2,0 TCe 162 kW (220 k)/ 5500 ot 340 Nm/ 2400 ot od 11/2012

Naftové motory

Motor Výkon Krútiaci moment Roky výroby
1,5 dCi 66 kW (90 k)/ 4000 ot 200 Nm/ 1750 ot od 11/2008
1,5 dCi 78 kW (106 k)/ 4000 ot 240 Nm/ 1750 ot 11/2008- 1/2012
1,5 dCi 81 kW (110 k)/ 4000 ot 240 Nm/ 1750 ot od 5/2010
1,6 dCi 96 kW (130 k)/ 4000 ot 320 Nm/ 1750 ot od 1/2012
1,9 dCi 96 kW (130 k)/ 3750 ot 300 Nm/ 1750 ot 1/2008- 2/2012
2,0 dCi 110 kW (150 k)/ 4000 ot 360 Nm/ 2000 ot 10/2010- 1/2012
2,0 dCi 118 lW (160 k)/ 3750 ot 380 Nm/ 2000 ot od 4/2009

Renault pripravil širokú škálu motorov.

Najčastejšie poruchy

Napriek tomu, že Renaulty majú rôznu a často nelichotivú povesť, ostatná generácia Mégane je spoľahlivá. Dokazuje to aj hodnotenie nemeckej Dekry, ktorá jej dáva jedno plusko (maximum sú dve pluská). Na druhej strane však nejde o žiadneho preborníka v oblasti odolnosti používania. Daný typ prenasledujú elektrické poruchy. Často štrajkuje čítačka elektronických kariet, prípadne samotné bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Prístrojová doska niekedy hrá všetkými farbami rôznych kontroliek, ktoré však nemajú žiadny reálny dôvod na svietenie.

Medzi menej závažné a kozmetické neduhy patrí praskajúca manžeta radiacej páky, odstávajúce plastové lišty alebo nedoliehajúce tesnenia. Najmä kombi verzia trpí pri pomalej jazde na škrípajúce brzdy. V lete sa majitelia môžu vo vnútri potiť kvôli nefunkčnej klimatizácii.

Podvozok je odolný. Občas sa môže vyskytnúť nadmerné opotrebenie bŕzd. Rovnako dobre sú na tom aj benzínové motory. Jedine preplňované TCéčka sú známe svojim poruchovým palivovým čerpadlom. Benzínová jednašestka navyše môže potrebovať výmenu zapaľovacej cievky, alebo snímač polohy vačkového hriadeľa.

Naftové motory majú okrem klasiky (turbo, vstrekovače, EGR) problémy aj s elektronikou a riadením samotného agregátu. S pribúdajúcim počtom najazdených kilometrov môže vzniknúť opotrebovanie ojničných alebo hlavných ložísk kľukového hriadeľa. Dvojlitrové dCi sa občas môže pochváliť prasknutým tesnením hlavy motora.

Krátke jazdy v meste môžu už tradične zavraždiť filter pevných častíc. Pri vyššom počte najazdených kilometrov môže nepríjemné problémy vytvoriť aj opotrebované vstrekovacie čerpadlo.

Najčastejšie poruchy
nefunkčná čítačka kariet alebo bezkľúčové štartovanie
zmätočne svietiace kontrolky
škrípajúce brzdy
praskajúca manžeta radiacej páky, odstávajúce lišty, nedoliehajúce tesnenia
porucha benzínového čerpadla (TCe)
opotrebovanie ojničných alebo hlavnéeho ložiska kľukovéeho hriadeľa (dCi)
problémy s elektronikou motora (dCi)
prasknuté tesnenie hlavy valcov (2,0 dCi)

Ponuka náhradných dielov wwww.motointegrator.sk

Diel Premium Standard
Guľový čap 26,30 € 21,70 €
Čap riadenia 22,90 € 17,50 €
Predný tlmič 114 € 95,60 €
Zadný tlmič 84 € 54,60 €
Brzdový kotúč predný 62,30 € 50,76 €
Brzdový kotúč zadný (aj s ložiskom) 129,60 €  
Brzdové platničky predné 42,60 € 36,60 €
Brzdové platničky zadné 30,50 € 14,30 €
Zapaľovacia cievka 1,6 51,70 € 20,64 €
Snímač otáčok motora 30,50 € 17,76 €
Palivové čerpadlo TCe 199,26 €  
AGR ventil 246 €  
Ložisko kľukové ho hriadeľa 31,40 € 23 €
Spojková sada 185 €  
Rozvodový remeň + kladky 95,50 €  
Voodné čerpadlo 109 €  
Mégane tretej generácie je, narozdiel od predchodcu, považovaný za naozaj spoľahlivé vozidlo.

Často nefunnguje čítačka kariet alebo bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Kúpiť?

Kúpiť/Nekúpiť?

Renault Mégane 3. generácie môže ľudí osloviť najmä cenou, pomerne dobrou spoľahlivosťou, širokou škálou motorov a dovolím si tvrdiť aj dizajnom. Ceny v súčasnosti začínajú okolo 5 000 €. Ich strop sa zatiaľ nachádza priamo v predajniach značky Renault, keďže je stále v predaji. To znamená, že na trhu môžete nájsť dostatočný počet dobrých, nových a málo používaných kusov.

Francúzi navyše ponúkajú celkom širokú ponuku výbavy a teda štartovanie kartou, alebo šesťstupňová prevodovka sú samozrejmosťou. Rovnako tak v bazároch nájdete dostatočné zastúpenie benzínových a naftových motorov.

TopSpeed verdikt pre jazdený Renault Mégane 3. generácie: ODPORÚČAME s malými výhradami
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov