Podľa Dekry patrí Avensis T27 medzi najspoľahlivejšie autá strednej triedy.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Topspeed.sk Test jazdenky Toyota Avensis T27

Toyota veľa krásy nepobrala

Toyotu Avensis predstavili Japonci špeciálne pre európsky trh. Vyrábajú ju od roku 2009 až dodnes a medzitým ju stihli už dvakrát modernizovať. Toyota chce auto predávať až do roku 2017. O nástupcovi zatiaľ neuvažuje.


Toyota Avensis prešla nárazovými skúškami EuroNCAP v roku 2009. Dostala 90% hodnotenie za ochranu posádky, čo znamená zisk 5 hviezd. 

Dizajn


Mnoho ľudí nevie prísť vzhľadu Avensisu na chuť ani po šiestich rokoch od spustenia výroby. Mierny facelift v roku 2011 dizajnu veľmi nepomohol. Aj napriek kontroverznému dizajnu si Avensis našiel svojich priaznivcov. Japonci vyrábali dve verzie sedan a kombi. Liftback je už minulosťou.


Vzhľad interiéru je omnoho uhladenejší. Poteší kvalitné spracovanie a dobré materiály. Tvrdé plasty sú však náchylné na poškriabanie. Doby minulé pripomína zastaraný displej na palubnom štíte a absencia trojbliku! Bez výčitky nemôže zostať ani ergonómia. Zvláštne ovládanie má tiež elektronická parkovacia brzda. Po chvíli si však zvyknete.


Interiér ponúka dostatok priestoru pre štyri dospelé osoby. Dozadu sa posadia bez problémov ľudia s výškou 185 cm, vyšším bude chýbať priestor na nohy. Auto má výborné odhlučnenie, vo vyšších rýchlostiach na nekvalitnom povrchu počujete len hluk od kolies (pri výbere obutia voľte tiché pneumatiky).


Sedan má rozmery 4 695 x 1 810 x 1480 mm.  Rázvor má hodnotu 2 700 mm. Kufor sedanu má objem 509 litrov a malý nakladací otvor. Praktickejšie využitie má kombi s batožinovým priestorom o veľkosti 543 litrov, resp. 1609 litrov po sklopení sedadiel. Pohotovostná hmotnosť sa pohybuje v rozpätí 1 435 – 1 650 kg. 

Topspeed.sk Test jazdenky Toyota Avensis T27

V interiéri poteší kvalitné spracovanie a dobré materiály.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Pokiaľ hľadáte za volantom zážitok z jazdy, musíte sa poobzerať inde.

Jazda a jazdné vlastnosti


Toyota Avensis pôsobí za volantom zvláštne. Riadenie úspešne filtruje spätnú väzbu od kolies a pokiaľ nejdete veľmi rýchlo, máte pocit, že hráte počítačovú hru. Jednoducho, auto vás „neotravuje“ žiadnymi informáciami. Šoféri, ktorí hľadajú zábavu za volantom, sa musia poobzerať inde. Pritom podvozok Avensisu je mimoriadne vydarený a auto je stabilné aj výrazne ďaleko za diaľničným limitom. Auto je ako stvorené na diaľničné presuny a ani vo vysokých rýchlostiach vás neobťažuje hlukom alebo veľkými náklonmi karosérie. 


Vpredu nájdete nápravu typu McPherson a vzadu dvojité lichobežníkové zavesenie. Na 16“ diskoch kolies je auto komfortné. Na 17" a 18“ diskoch má auto problém najmä na väčších nerovnostiach a prenáša rázy do interiéru. 

Topspeed.sk Test jazdenky Toyota Avensis T27

Ideálnym benzínovým motorom je 1,8 Valvematic. Pokiaľ chcete naftu berte agregát 2,0 D-4D.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Motory


Toyota prišla na trh s benzínovými, ale aj s naftovými štvorvalcami.


Benzínové motory Valvematic mali objem od 1,6 do 2,0 litra. Najmenší motor má výkon 97 kW (132 koní) a 160 Nm. Pri pokojnej jazde sa majitelia dokážu zmestiť do 7 litrov. Dobrú spotrebu ponúka aj väčší agregát s objemom 1,8 litra. Ten má výkon 108 kW (147 koní) a 180 Nm. 2,0 liter ponúka len o málo vyšší výkon 112 kW (152 koní) a 196 Nm. Spotreba je okolo 7 – 9 litrov, podľa štýlu jazdy.


Základný dieselový motor 2,0 D-4D má výkon 93 kW (126 koní) a 310 Nm. Motor má pomerne mdlý nástup a malý rozsah využiteľných otáčok, ale poteší spotrebou okolo 6 litrov na 100 km a spoľahlivosťou. Po modernizácii klesol výkon motora na 91 kW (124 koní).


Ďalším motorom je agregát 2,2 D-4D s výkonom 110 kW (150 koní) a 340 Nm. Agregát je ťažší, hlučnejší a oproti 2,0 litru má aj vyššiu spotrebu, cca 7 litrov. Zároveň neponúka ani zásadne lepšiu dynamiku, lepšou voľbou je teda menší motor. 


Rovnaký agregát prišiel vo verzii D-CAT, kde ponúka 130 kW (177 koní) a 400 Nm. Radšej sa mu vyhnite. Je síce ekologickejší, ale technicky komplikovanejší a zároveň má aj väčší apetít nafty.


Toyota ponúkala manuálnu 6-stupňovú prevodovku alebo automaty. Automat s hydromeničom spolupracoval s naftovými motormi. Prevodovku typu CVT nájdete v benzínových verziách.

Topspeed.sk Test jazdenky Toyota Avensis T27

S Avensisom v servise často nepobudnete.

Najčastejšie poruchy


Už predchádzajúca generácia Toyoty Avensis T25 bola nadpriemerne spoľahlivá. Výrobca však vychytal muchy a postavil „bezporuchový stroj“. Podľa Dekry patrí Avensis T27 medzi najspoľahlivejšie autá strednej triedy. Pri nákupe radí prekontrolovať len stav brzdových strmeňov, ktoré zvyknú odísť po 50 000 km (záleží samozrejme na štýle jazdy).


Podvozok auta je odolný a vydrží aj viac ako 200 000 km. Najrýchlejšie odchádzajú ložiská a čapy kolies. 


Výčitky k autu smerujú k slabému laku. Lak sa ľahko obije od kamienkov a na daných miestach hrozí korózia. Niektoré kusy majú však dodatočne ošetrené exponované miesta priamo z výroby.


Benzínové aj dieselové motory sú spoľahlivé. Poruchy sa vyskytujú väčšinou len kvôli zanedbanej údržbe. Variabilné časovanie ventilov na zážihových agregátoch odchádza pri príliš dlhých intervaloch výmeny motorového oleja. Inak sú benzínové motory „nezničiteľné“.


V prípade dieselových motorov odporúčajú mechanici tiež skrátiť interval výmeny oleja, ktorý je stanovený na 30 000 km. Samozrejmosťou je tankovanie kvalitnej nafty. Dieselový 2,0 liter je spoľahlivejší, ale aj tu občas odíde EGR ventil. Pri veľkom nájazde treba počítať s výmenou vstrekovačov, dvoj-hmotového zotrvačníka a DPF filtra (Toyota predávala niektoré modely aj bez filtra pevných častíc).


Občas odíde aj klapka prívodu vzduchu. Vážne poruchy sa modelu T27 vyhýbajú.

Ponuka náhradných dielov na www.motointegrator.sk

Tovar Premium Standard
Brzdový kotúč predný 64,68 € 43,56 €
Brzdový kotúč zadný 41,28 € 29,64 €
Brzdové platničky predné 75,36 € 33,48 €
Brzdové platničky zadné 49,32 € 22,44 €
Tlmič zadný  82,02 €  
Pružina 57,72 €  
Vzpera stabilizátora predná 15,84 €  
Ložisko zadného kolesa 225,60 € 190,80 €
Čap predného ramena 39,72 €  
Otvorová tryska 43,32 €  
Tesnenie sedla vstrekovacej trysky 17,20 €  
Snímač množstva pretekajúceho vzduchu - na objednávku 182,40 €  
AGR ventil - na objednávku 228,55 €  
Olejový filter 5,93 €  

Recenzia hodnotenia jazdenej Toyoty Avensis sa týka všetkých jej karosárskych verzií

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Kúpiť/nekúpiť?


Pokiaľ hľadáte spoľahlivé presúvadlo z bodu A do bodu B, Toyota Avensis je dobrou voľbou. Pokiaľ však hľadáte za volantom zážitok, musíte sa poobzerať inde. Ceny jazdenej Toyoty Avensis sa pohybujú od 8000 € až po viac ako 20 000 €. Auto si môžete stále kúpiť aj ako nové. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
TopSpeed.sk verdikt: Kúpu jazdenej Toyoty Avensis odporúčame!
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov