Výroba prebiehala od roku 2008 do roku 2017. Pri modernizácií v roku 2012 však došlo k zmene názvu z Passat CC na označenie CC. Testy EuroNCAP priamo Passat CC nikdy neabsolvoval. Konštrukčne takmer zhodný Passat B6/B7 má však z daného obdobia 5 hviezd.
Volkswagen Passat CC je síce dizajnovo zaujímavým autom, ale v podstate ide o Passat B7 v krajšom kabáte.
Dizajn
Takmer všetky Volkswageny sa dajú označiť za konzervatívne. Jednoducho vzhľadom nenadchnú, ani neurazia. CC je výnimkou. Vyzerá veľmi dobre. Ide o karosériu tzv. 4-dverového kupé. Je to teda taký menej praktický sedan s rýchlejšie klesajúcou líniou strechy. Vzhľadom potom zaujmú najmä bezrámové okná.
Kým exteriér je na nemecké pomery nápaditý, v prípade interiéru je to úplná klasika. Kabína vyzerá ako v bežnom Passate. Žiadne výstrelky tu nehľadajte. Kvalita spracovania a materiálov je už tradične na veľmi slušnej úrovni. Opäť si však dajte pozor na stočené kilometre, pretože v kabíne badať opotrebenie len ťažko. Výhodou je, že väčšina áut ponúka aj slušnú výbavu vrátane vydarených sedadiel. Ako je na tom CC s priestorom? Vpredu je ho dostatok, ale vzadu počítajte s tým, že osobám nad 180 cm bude chýbať priestor nad hlavu. Väčšina kusov je navyše iba v 4-miestnej konfigurácii. V 5-miestnej je však stredové sedadlo iba núdzové.
Vstup do batožinového priestoru je tiež pomerne úzky, aj keď objem 452 - 532 litrov je celkom slušný. Rozmery auta sú 4799 x 1417 x 1855 mm. Rázvor má dĺžku 2710 mm. Pohotovostná hmotnosť sa pohybuje od 1505 kg do 1704 kg v závislosti od motorizácie, pohonu a výbavy.
CC je štvordverovým kupé (menej praktickým sedanom)
Jazdné vlastnosti
Nie je prekvapením, že CC stojí na rovnakej platforme PQ46, ako aj Passat B6/B7 a Škoda Superb 2. generácie. Znamená to, že na športové jazdné vlastnosti môže elegantný sedan zabudnúť? V podstate áno. Jazdí veľmi podobne ako Passat B6 a B7. CC je však o niečo nižšie, preto sa správa trochu agilnejšie. Žiadne športové jazdné vlastnosti ale nečakajte, toto je komfortné auto. Je to jednoducho príjemné auto na šoférovanie.
Bežný podvozok CC si dokáže veľmi dobre poradiť s nástrahami našich ciest aj na 18“ diskoch. Samozrejme, nerovnosti cítite, ale nejde o veľké rázy. S adaptívnym podvozkom je situácia ešte lepšia.
CC sa cíti najlepšie pri dlhých diaľničných jazdách. Tu odhlučnenie výborne maskuje rýchlosť a netreba sa báť bezrámových okien. Aj podvozok je pri vysokom tempe stabilný. Štandardom je pohon predných kolies. Niektoré verzie majú pripájateľný pohon zadných kolies Haldex s názvom 4MOTION.
Riadenie je pomerne presné, ale už tradične preposilované. Radenie má krátke a presne definované dráhy a patrí k tomu lepšiemu na trhu. Prevodovka DSG vie však v nízkych rýchlostiach potrápiť miernym šklbaním.
Väčšina verzií ponúkne výborné sedadlá s vysokou bočnicou. Majú však drobnú nevýhodu v podobe náročnejšieho nastupovania/vystupovania.
Motory
Základnou motorizáciou je malý motor 1,4 TSI Twincharger s výkonom 118 kW (160 koní). Medzi jazdenkami ho nájdete len výnimočne a to je dobre. Je totiž najviac náchylný na poruchy a v porovnaní s väčšími motormi neohromí ani spotrebou.
Lepšou voľbou je najrozšírenejší benzínový agregát 1,8 TSI s rovnakým výkonom 118 kW (160 koní). Známy agregát 2,0 TSI ponúkol 155 kW (211 koní). S turbomotormi sa dá jazdiť približne za 7 - 10 litrov na sto kilometrov.
Vrcholnou verziou bol motor VR6 s objemom 3,6 litra a výkonom 220 kW (299 koní). Spotreba má veľký rozptyl od 9 do 13 litrov, záleží najmä na spôsobe využívania.
Všetky benzínové motory trápia problémy s vyťahanou rozvodovou reťazou a karbónovaním motorového priestoru. V niektorých prípadoch sa vyskytuje aj vysoká spotreba oleja. Najchúlostivejší je motor 1,4 TSI, ktorý ma problémy aj s prasknutými piestami.
Väčšina jazdeniek má pod kapotou motor 2,0 TDI CR. Ide o celkom kultivovaný motor, ktorý je navyše oproti starším jednotkám PD značne spoľahlivejší. Ten prišiel v dvoch výkonových variantoch 103 kW (140 koní), 125 kW (170 koní) a 130 kW (177 koní). Spotreba sa pohybuje okolo 5,5 – 6,5 litra.
Na naftových motoroch je typickou poruchou zakarbónovaný EGR ventil, zriedkavé nie je ani opotrebenie vstrekovačov, turba a dvojhmotového zotrvačníka. Naftový motor sa na krátke trasy nehodí, pretože potom trpí DPF filter, ktorý sa nestíha regenerovať.
Pre zvýšenie životnosti motorov je vhodné skrátiť interval výmeny oleja na maximálne 15 000 km.
K dispozícii bol manuál, ale aj DSG so šiestimi alebo siedmymi stupňami. Vrcholný motor VR6 mal klasický 6-stupňový automat Tiptronic. Bežné verzie roztáčajú predné kolesá, za príplatok bol k dispozícii aj pohon 4motion. Ide o systém Haldex, keď sa v prípade potreby pripája zadná náprava.
Pozor si tiež treba dať pri kúpe automatu. Suchá sedemstupňová dvoj-spojková prevodovka nepatrí k najspoľahlivejším, objavujú sa najmä problémy s mechatronikou. Lepšou voľbou je 6-rýchlostná „mokrá“ dvoj-spojková skriňa. Pri pravidelnej údržbe (výmena oleja každých 60 000 km) niečo vydrží. Manuálne prevodovky sú už tradične istejšou voľbou.
Ak nachvíľu zabudneme na nie úplne najlepšie motory a prevodovky, tak je CC celkom spoľahlivým autom.
Väčšina verzií má pod kapotou motor 2,0 TDI. Pri veľkých nájazdoch je to lepšia voľba, než chúlostivé benzínové jednotky TSI.
Spoľahlivosť
Ak zabudneme na nie najlepšie motory a prevodovky, je CC celkom spoľahlivé auto. Objavujú sa však drobnosti, ktoré trápia mnohých majiteľov. Najčastejšie robia problémy bezrámové okná. V prvom rade primŕza tesnenie. To však môžete poškodiť aj pri rýchlom otváraní. Okno sa najskôr musí stiahnuť do nižšej polohy a až potom by ste mali otvárať dvere. Kvôli tomuto trpia aj elektromotory okien. Tie pracujú pri každom otvorení/zatvorení a odzrkadľuje sa to na vyššej poruchovosti.
Pomerne bežným problémom je aj elektronická ručná brzda, ktorá časom vypovedá službu. Podvozok patrí medzi odolnejšie a bežne si vyžaduje pozornosť až po odjazdení 200 000 km.
Hodnotenie Autoporadcom 7/10
Modelový rad Passat CC od Volkswagenu mal byť osviežením k pomerne nudnému a silno konzervatívnemu Passatu sedan. Svoju úlohu dozaista splnil, spolu so zmenou dizajnu priniesol pre majiteľov sviežejší dizajn, možnosť staviť na dobre známu techniku v štýlovejšom kabáte, avšak za vyššiu nákupnú cenu. Spolu so zmenou image však prišlo aj zopár nevýhod. Čo sa týka techniky, žiadne zásadné zmeny nečakajte, pod vynoveným kabátom bola ukrytá klasická technika Passatu so svojimi lepšími aj horšími stránkami.
Klady vozidla:
+ ergonomicky dobre spracovaný interiér, svieži dizajn oproti klasickému Passatu, vyššia prestíž,
+ v prípade predaja si ako jazdenka drží cenu mierne vyššie ako klasický Passat,
+ pomerne široká ponuka motorov, známe benzíny TSI, rovnako známe dízle TDi v bohatom zastúpení,
+ v mnohých verziách sú sedadlá lepšie tvarované ako v klasickom Passate, majú výraznejšie bočné vedenie, často sú aj v lepších materiáloch (koža, brúsená koža, alcantara),
+ nepoužívali sa často ako pracanti do firiem, tým pádom sa dajú zohnať kusy s menšími nájazdmi ako mávajú bežné Passaty.
Zápory vozidla:
- nastupovanie na sedadlo vodiča je obzvlášť nepohodlné najmä pre vyššie postavy, na svedomí to má malá medzera medzi sedadlom a vencom volantu v kombinácii s vyššími bočnicami sedadiel niektorých typov, vzadu je málo miesta nad hlavou pre vyššie postavy,
- bezrámové okná sú síce efektné, ale v zásade nepraktické, najmä v zime pri namrznutých oknách, môžete mať problém dostať sa do auta, pri nesprávnom používaní ľahko poškodíte tesnenie dverí,
- dostupnosť náhradných dielov z druhovýroby je podstatne menšia ako u klasického Passatu, často napríklad praská dekoračná plastová lišta za zadným oknom zvonka, drobnosť za pár stoviek...,
- ak máte záujem o automat DSG, vyhnite sa suchej 7-stupňovej prevodovke. Má nízku životnosť, nezriedka pýta vysoké investície už pri nájazde cca 100 000 km. Hľadajte klasickú mokrú 6 stupňovú,
- motory sú klasikou, benzínové TSička vo všetkých verziách trápia nespoľahlivé rozvody, najviac vo verzii 1,4 TSI. Motory 1,8 TSI pri nábehu cez 200 000 km mávajú vysokú spotrebu oleja, 2,0 TSI je z tejto trojice asi najspoľahlivejší, počítajte však s priemernou spotrebou v zmiešanom cykle okolo 10 litrov na 100 km, motory TDI sú o niečo spoľahlivejšie vo verzii 103 kW oproti 125 kW,
- Passat CC je iba 4-miestne vozidlo (5-miestna konfigurácia nie je častá), je menej praktické a na ceste vám neposkytne ani o trochu viac jazdnej zábavy a emócií ako klasický Passat.
Daniel Miklóši – autoporadca.sk
Passat CC patrí k tým najelegantnejším autám od Volkswagenu.
Kúpiť/nekúpiť?
Volkswagen Passat CC je síce dizajnovo zaujímavým autom, ale v podstate ide o obyčajný Passat v krajšom kabáte. Za štýl 4-dverového kupé si však priplatíte, pretože CC si drží cenu veľmi slušne. Jazdenky štartujú na hranici 9000 €. Za zachovalé auto si pripravte viac. Ceny končia až okolo úrovne 30 000 €. V takýchto cenových reláciách sa môžete pozerať už po reprezentatívnych prémiových sedanoch.
TopSpeed.sk verdikt: Volkswagen Passat CC odporúčame s výhradami!