V70 stratila neotesané rovné hrany. Nahradili ich štýlové krivky.
Švédska automobilka uviedla na trh po prvýkrát kombi s označení V70 v roku 1996. V tom čase však automobil pripomínal s rovnými líniami a neforemným tvarom skôr pohrebný voz. S každou ďalšou generáciou Volvo dosahovalo zlepšenie. Aktuálne je na trhu tretia generácia, ktorá prišla v roku 2007. Malý facelift dostala v roku 2012.
Posledná generácia je na trhu spolu so svojimi súrodencami sedanom S80 a zdvihnutou verziou kombi XC70. V minulosti však V70 tvorila páry s inými sedanmi. Druhá generácia mala za partnera S60 a prvá S70.
Volvo je známe svojim dôrazom na bezpečnosť. Do steny V70 narazila v roku 2007 a 2009. V oboch prípadoch obstála veľmi dobre. Druhé testovanie podľa nových pravidiel vynieslo vozidlu zisk plného počtu piatich hviezdičiek.
Volvo si dlhodobo zakladá na bezpečnosti.
Dizajn
Chladný severský dizajn sa v posledných dekádach hýbe správnym smerom a je stále lepší a lepší. Rovnako tak aj V70 dostala mimoriadne dobrý „look“. Volvo odstránilo tú „škatuľovosť“, ktorou kombi v minulých generáciách trpelo.
Podarilo sa mu to napríklad rozšírením karosérie pod líniou okien alebo použitím vynikajúcich zadných svetiel. Aj napriek tomu, že vozidlo je na trhu už 8 rokov, stále pôsobí veľmi moderným dojmom.
O vnútri panuje luxus. Koža, hliník, kvalitné plasty. Stredový panel síce obsahuje pomerne veľký počet tlačidiel, no sú usporiadané viac menej prehľadne. V niektorých kusoch pred faceliftom môžete naraziť na zabudovanú navigáciu a vysúvateľný displej, ktorý dnes už vyzerá naozaj pomerne zastaralo.
Veľké sedadlá poskytujú však príjemný luxus aj na dlhších cestách. Rovnako dostatok priestoru si užijú aj cestujúci na zadných sedadlách. Celá posádka si navyše môže zo sebou na cestu zobrať pomerne slušný objem batožiny. V70 po sklopení zadných sedadiel odvezie až 1600 litrov.
V poslednej generácii vyzerá V70 veľmi dobre. Čo poviete?
Pri pohľade spredu nerozoznáte či ide o sedan S80 alebo kombi V70.
Jazda a jazdné vlastnosti
V70 nie je žiadny hltač zákrut. Podvozok má kombi nastavený komfortne. To znamená, že nemá rád časté a nečakané zmeny smeru. Ak sa už takých dočká, tak odpovedá pomerne výraznými náklonmi karosérie. Podvozok však svoju prácu zvláda statočne. Problémy nespôsobuje ani nerovná vozovka. Zadné kolesá si držia stopu húževnato.
Revírom tohto Volva je však diaľnica. V priamke je stabilné. Vo vnútri navyše panuje ticho aj pri vysokých rýchlostiach. Celému poňatiu vozidla samozrejme korešponduje aj riadenie, ktoré je introvertné a nepovie vám nič.
Automobil nie je nijak extrémne veľký a teda vodičovi nespôsobuje problémy ani v meste pri parkovaní. Treba však myslieť na pomerne dlhé previsy karosérie, ktoré za istých podmienok môžu spôsobiť nepríjemnosti.
Jazdnými vlastnosťami pripomína V70 luxusný koráb. Vlastne ona ho nepripomína, ona ním je.
Motory a prevodovky
Volvo vybavilo V70 širokou škálou motorov, ako sa na správneho prémiového výrobcu patrí. V ponuke sú radové štvor, päť alebo šesťvalce. S turbom alebo bez neho. S pohonom predných kolies alebo s haldexom.
Výkony benzínových motorov kolíšu od 107 kW (145 k) až po 224 kW (305 k). Našinca však určite oveľa viac zaujíma ponuka naftových agregátov, ktorá začína na 1,6 a končí pri 2,4 litroch. V tomto prípade sa výkon pohybuje od 80 kW (109 k) až po 158 kW (215 k).
Výrobca vybavil kombi 5 alebo 6 stupňovými manuálmi a automatmi. V tomto prípade určite odporúčam manuálne prevodovky, s ktorými dosiahnete lepšiu spotrebu a lepšie využijete potenciál motora.
Benzínové motory
Motor | Počet valcov | Výkon | Krútiaci moment | Roky výroby |
T4 | R4 | 132 kW (180 k)/5700 ot | 240 Nm/1600 - 5000 ot | od 10/2010 |
2,0 | R4 | 107 kW (145 k)/6000 ot | 190 Nm/4500 ot | 8/2007 - 10/2010 |
2,0 T | R4 | 149 kW (203 k)/6000 ot | 300 Nm/1750 - 4000 ot | 10/2010 - 5/2011 |
T5 | R4 | 177 kW (240 k)/5500 ot | 320 Nm/1850- 5000 ot | od 10/2010 |
2,5 T | R5 | 147 kW (200 k)/4800 ot | 300 Nm/1500 - 4500 ot | 8/2007 - 4/2009 |
2,5 T | R5 | 170 kW (231 k)/4800 ot | 340 Nm/1700 - 4800 ot | 4/2009 - 10/2010 |
3,2 (AWD) | R6 | 175 kW (238 k)/6200 ot | 320 Nm/3200 ot | 8/2007 - 4/2009 |
3,2 (AWD) | R6 | 179 kW (243 k)/6400 ot | 320 Nm/3200 ot | 4/2009 - 4/2012 |
T6 AWD | R6 | 210 kW (286 k)/5600 ot | 400 Nm/1500 - 4800 ot | 8/2007 - 4/2009 |
T6 AWD | R6 | 224 kW (305 k)/5600 ot | 440 Nm/2100 - 4200 ot | od 4/2010 |
Naftové motory
Motor | Počet valcov | Výkon | Krútiaci moment | Roky výroby |
1,6 D DRIVe | R4 | 80 kW (109 k)/4000 ot | 240 Nm/1750 ot | 4/2009 - 10/2010 |
1,6 D DRIVe | R4 | 84 kW (114 k)/3600 ot | 270 Nm/1750 - 2500 ot | od 5/2011 |
2,0 D | R4 | 100 kW (136 k)/4000 ot | 320 Nm/2000 ot | 8/2007 - 4/2010 |
D3 | R5 | 100 kW (136 k)/3600 ot | 350 Nm/1500 - 2250 ot | od 5/2012 |
D3 | R5 | 120 kW (163 k)/3500 ot | 400 Nm/1500 - 2750 ot | 5/2010 - 6/2013 |
D4 AWD | R5 | 120 kW (163 k)/3500 ot | 420 Nm/1500 - 2500 ot | 4/2013 - 10/2013 |
D4 | R4 | 133 kW (181 k)/4250 ot | 400 Nm/1750 - 2500 ot | od 11/2013 |
D4 AWD | R5 | 120 kW (163 k)/4000 ot | 420 Nm/1500 - 2500 ot | 5/2012 - 4/2013 |
2,4 D | R5 | 120 kW (163 k)/4000 ot | 340 Nm/1750 - 2750 ot | 8/2007 - 4/2009 |
2,4 D | R5 | 129 kW (175 k)/3000 - 4000 ot | 420 Nm/1500 - 2750 ot | 4/2009 - 5/2010 |
D4 AWD | R5 | 133 kW (181 k)/4000 ot | 420 Nm/1500 - 2550 ot | od 6/2013 |
D5 (AWD) | R5 | 136 kW (185 k)/4000 ot | 400 Nm/2000 - 2750 ot | 8/2007 - 4/2009 |
D5 (AWD) | R5 | 151 kW (205 k)/4000 ot | 420 Nm/1500 - 3250 ot | 4/2009 - 5/2011 |
D5 | R5 | 158 kW (215 k)/4000 ot | 420 Nm/1500 - 3250 ot | od 5/2011 |
D5 AWD | R5 | 158 kW (215 k)/4000 ot | 440 Nm/1500 - 3000 ot | od 5/2011 |
Naftový päťvalec je mimoriadne obľúbenou a odolnou pohonnou jednotkou.
Spoľahlivosť a najčastejšie poruchy
Nemecká Dekra neoznačuje Volvo V70 ako vyslovene spoľahlivé auto. Jeho devízou je najmä fakt, že patrí k tým odolným a teda dobre odoláva počtu najazdených kilometrov. Ak sa k tomu ešte pridá kvalitný servis, tak V70 vie poslúžiť svojim majiteľom pomerne dlhú dobu. Problémom môže byť napríklad menší výber neznačkových náhradných dielov, ako sme napríklad zvyknutí u nemeckej konkurencii.
Pomerne častým problémom tohto auta je rýchle opotrebovanie brzdového systému, za čo môže vysoká hmotnosť vozidla. V tomto prípade však nejde o technický ale skôr o konštrukčný nedostatok.
Motory sú odolné a zvládajú slušné porcie kilometrov. Vrásky môže spôsobiť len dpf filter, s ktorým si až tak nerozumejú. Okrem toho sa môže objaviť zvýšená spotreba oleja. Zvyšujúci sa počet kilometrov môže znamenať smrť pre vstrekovacie trysky.
Benzínové aj naftové motory môžu mať problémy v EGR ventilom. Tie, ktoré tankujú benzín si navyše môžu vyžadovať výmenu lambda sondy. Dôležité je aj dodržiavať intervaly výmeny rozvodov spolu s vodnou pumpou, ktorá sa pri zanedbanej údržbe môže zadrieť. Časom je nutná výmena oleja v automatickej prevodovke.
Podvozok neskrýva žiadne načakané prekvapenia. K jeho údržbe patrí klasika, ako napríklad výmena silentblokov, neskôr tyčiek stabilizátora alebo čapov.
Volvo je priemerne spoľahlivé, no odolné auto. Potrebuje však kvalitný a odborný servis.
Filter pevných častíc pre Volvo nájdete v ponuke internetového obchodu DPFcentrum. Common rail a problémy s ním pre túto jazdenku vyriešite aj prostredníctvom eshopu naftak.sk.
Najčastejšie poruchy |
opotrebovaný brzdový systém |
zanesený filter pevných častíc |
zvýšená spotreba oleja |
opotrebované vstrekovače |
zanesený EGR (benzín, nafta) |
nefunkčná lambda sonda |
opotrebovaná spojka (výkonnejšie verzie) |
štandardná údržba podvozka |
Ponuka náhradných dielov na www.motointegrator.sk
Diel | Premium | Standard |
Brzdový kotúč predný | 99,20 € | 82,40 € |
Brzdový kotúč zadný | 98 € | |
Brzdové platničky predné | 86,60 € | 41,60 € |
Brzdové platničky zadné | 56,50 € | 51,70 € |
Čap spodného ramena | 28 € | 22,40 € |
Spojková sada | 223 € | |
Dvojhmotný zotrvačník- na objednávku | 571 € | |
Lambda sonda | 97,70 € | 80,20 € |
Tyč stabilizátora predná | 20,40 € | 17,19 € |
Horné ložisko uloženia tlmiča | 22,30 € | 18,10 € |
Silentblok predného ramena | 43,80 € | |
Predný tlmič | 122 € | 89,05 € |
Podvozok sa vyznačuje odolnosťou. S narastajúcim počtom kilometrov si bude vyžadovať klasickú údržbu.
Automatické prevodovky nie sú v tomto prípade dobré po stránke rýchlosti radenia, spotreby, ani údržby.
Kúpiť/nekúpiť?
Luxus z Švédska je rozhodne o niečo iný ako z Nemecka. V70 nie je zameraná na šoférsky zážitok ani na rýchlu jazdu zákrutami. Namiesto toho ponúka mäkké, no luxusné zvezenie v prvej triede.
Toto auto odporúčame. Samozrejme, treba sa vyhnúť istým aspektom ako napríklad automatická prevodovka, alebo kúsok po nedbalom majiteľovi. Pri správnom výbere však vozidlo majiteľovi ponúkne nadčasový dizajn, luxus, pohodlie, bezpečnosť a odolnosť. Aktuálne ceny týchto vozidiel štartujú na sume okolo 10 000 eur a pokračujú smerom nahor. Ich strop sa nachádza v predajniach Volvo, kde danú generáciu ešte stále ponúkajú.
TopSpeed verdikt pre jazdené Volvo V70: ODPORÚČAME s malými výhradami.