Táto beštia je schopná z pokojna na stovku vyraziť za 4,8 s a následne zastaviť len na 35 metroch! To vie aj bolieť...
Športový exteriér má zníženú svetlú výšku o jeden palec, teda 2,54 cm a nové lemovanie kolies vo farbe karosérie.

Športový exteriér má zníženú svetlú výšku o jeden palec, teda 2,54 cm a nové lemovanie kolies vo farbe karosérie.

Nový Jeep Grand Cherokee SRT8 prichádza s preslávenými schopnosťami a úžitkovosťou v kombinácii s vyspelým technickým spracovaním. Prináša pozoruhodné jazdné vlastnosti vo všetkých podmienkach a je rozšírený o kľúčové znaky divízie SRT, vrátane funkčného, športovo orientovaného štýlu, prvotriednej jazdy a ovládateľnosti, vynikajúceho brzdného účinku a pretekmi inšpirovaných interiérových doplnkov. Jeep Grand Cherokee SRT8 2012 rozširuje ponuku vozidiel Jeep a nadväzuje na úspešné predstavenie niekoľkokrát oceneného vozidla Jeep Grand Cherokee.


Skonštruovaný a vyrobený na osvedčených základoch SRT vynášajúcich schopnosti na novú úroveň, Jeep Grand Cherokee SRT8 2012 zvládne zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 4,8 s. Šprint na 1/4 míle dá len za približne 13,5 s, dosiahne el. obmedzených 250 km/h a zo 100 km/h - 0 km/h zabrzdí na vzdialenosti do 35 m! Tu sa treba pristaviť. Pri tejto váhe a rozmeroch je to ohromný údaj. Pre porovnanie: Porsche 911turbo zastaví zo stovky na 33 m, Ferrari 458 Italia rovnaký cvik zvládne na 32,5 m.

Skratka SRT (Street and Racing Technology) je v ponímaní Chrysleru obdobná ako AMG pre Mercedes. Portfólio produktov SRT je podstatne menšie, ale hrdosť a vážnosť sa v očiach majiteľov dá porovnávať.
V zadu je nový spojler, unikátny jednodielny nárazník s difúzorom, doplnkovým ťažným zariadením a športová výfuková sústava s dvoma štvorpalcovými koncovkami výfuku na oboch stranách.

V zadu je nový spojler, unikátny jednodielny nárazník s difúzorom, doplnkovým ťažným zariadením a športová výfuková sústava s dvoma štvorpalcovými koncovkami výfuku na oboch stranách.

Hnacia sústava vzbudzuje rešpekt


Aktívne sacie potrubie, vačkový hriadeľ s vysokým zdvihom, variabilné časovanie ventilov poskytujú max. krútiaci moment v nízkych otáčkach a zároveň silu v širšom pásme vysokých otáčok. Konkrétne, až 90% krútiaceho momentu je dostupných v rozsahu od 2 800 do 6 000 ot., čo umožňuje dosahovať bezkonkurenčné šprinty z miesta ako aj ľahšie zrýchľovanie počas jazdy. Prevodové páčky radenia pod volantom rozširujú tradične uloženú radiacu páku AutoStick na podlahovej stredovej konzole. Radiace páčky a páka sú spárované s 5-stupňovým automatom.


Štandardne dodávaná technológia úspory paliva a nová výfuková sústava s aktívnym riadením ventilov umožňujú motoru používať iba štyri valce v širokom pásme. Toto riešenie prináša cca 13% zlepšenie spotreby na diaľnici a zároveň predĺženie dojazdu približne na 720 km na jednu nádrž paliva.

Jeep Grand Cherokee SRT8 poháňa nový 6,4-litrový motor HEMI® V-8 s 347 kW (471 k) a 630 Nm. To je o 45 k a 61 Nm viac, než mal predchodca s 6,1-litrovým motorom HEMI V-8.

Jeep Grand Cherokee SRT8 poháňa nový 6,4-litrový motor HEMI® V-8 s 347 kW (471 k) a 630 Nm. To je o 45 k a 61 Nm viac, než mal predchodca s 6,1-litrovým motorom HEMI V-8.