Pod kapotou je motor Hellcat V8 s objemom 6,2 litra, ktorý poznáme z áut Dodge Charger SRT Hellcat a Challenger SRT Hellcat.
Grand Cherokee Trackhawk je najsilnejším sériovým SUV sveta
Pod kapotou je motor Hellcat V8 s objemom 6,2 litra, ktorý poznáme z áut Dodge Charger SRT Hellcat a Challenger SRT Hellcat. O prepĺňanie sa stará kompresor s tlakom 11,6 psi (0,8 baru). Výsledkom je 520 kW (707 koní) a 881 Nm.
Akcelerácia na 96 km/h trvá len 3,5 sekundy. S funkciou „launch control“ zvládne štvrť míle za 11,6 sekundy. Netreba zabúdať, že toto auto váži až 2433 kg! Čísla zrýchlenia sú teda pôsobivé, rovnako ako maximálna rýchlosť 290 km/h. Najrýchlejšie SUV sveta to ale nie je. Bentley Bentayga s výkonom „len“ 600 koní vyvinie až 301 km/h.
Motor V8 Hellcat s objemom 6,2 litra má výkon 520 kW (707 koní).
S motorom spolupracuje výhradne zosilnený 8-stupňový automat. Ten posiela výkon na všetky kolesá. Kvôli obrovskému krúťaku upravili aj poloosy a zadný diferenciál. Systém 4x4 vie pracovať v niekoľkých režimoch a podľa toho rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu. Tow – ťahanie (60:40), Snow – sneh (50:50), Auto (40:60), Sport (35:65) a Track – okruh (30:70).
Okruhový režim naznačuje, že toto auto zvládne aj zatáčať. V zákrute mu bude pomáhať aj favorizovanie zadného pohonu a aj upravený podvozok. Ten je oproti verzii SRT tuhší a širší. Samozrejmosťou sú adaptívne tlmiče Bilstein.
Interiér sa od bežných verzií líši len v detailoch
Prekvapivo chýbajú karbón-keramické brzdy. Vpredu musia stačiť oceľové 400 mm kotúče Brembo a vzadu 350 mm. Podľa Jeepu zvládne veľké SUV zastaviť z rýchlosti 100 km/h na vzdialenosti 34,7 m. To je viac než dobrá hodnota. Otázka je ako rýchlo sa brzdy pod prehrejú. Ale toto asi nie je auto, v ktorom by ste chceli pravidelne jazdiť okruhové dni...
Agresívny bodykit, štyri koncovky výfukov a nápisy ako „Trackhawk“ a „Supercharged“ naznačujú, že nejde o obyčajný model Grand Cherokee. Vo vnútri však vyzerá omnoho civilnejšie. Nájdeme tu kožu Nappa, karbónové alebo semišové doplnky a 8,4“ displej nového infotainmentu.
Cena ešte nie je zverejnená, ale mala by sa pohybovať na úrovni 85 000 $. Do Európy sa oficiálnou cestou asi ani nedostane. Jediným riešením tak zostane asi len dovoz...