Zadné kolesá sa doslova odlepili od zeme a to do výšky niekoľko desiatok centimetrov. Jeep vtedy reagoval na situáciu s tým, že testované auto bolo pokazené.
Zadné kolesá vo vzduchu
Španielskemu novinárovi sa minulý rok pri testovaní krízového brzdenia podarilo dostať Jeep Renegade 1,6 Multijet na predné kolesá. Zadné kolesá sa doslova odlepili od zeme a to do výšky niekoľko desiatok centimetrov. Jeep vtedy reagoval na situáciu s tým, že testované auto bolo pokazené. Novinára to však nepresvedčilo a v tú dobu otestoval aj ďalšie modely Renegade. Žiadny z nich nevykazoval problémy s brzdením. To naznačovalo, že daný kus mal naozaj technické problémy. Podľa FCA šlo o poruchu bŕzd, keď predné kolesá brzdili až príliš intenzívne. Rok 2016 však priniesol nečakaný zvrat.
Rovnakému motoristickému novinárovi sa dostal do rúk nedávno ďalší Renegade. Tentokrát však namiesto motorizácie 1,6 Multijet testoval 2,0 Multijet. Aj tá pritom zdvíhala pri brzdení zadnú časť do vzduchu! Takže zjavne nejde len o ojedinelý incident, ako to prezentovala automobilka v roku 2015. Navyše Renegade z roku 2015 (červený) mal pohon prednej nápravy. Zelený Renegade z roku 2016 má pohon 4x4, čo vysvetľuje aj menšie zdvíhanie zadnej časti, pretože mechanizmus pohonu zlepšil rozloženie hmotnosti medzi nápravami. Zadok je jednoducho ťažší. Takéto správanie však nenaznačuje poruchu bŕzd, ale konštrukčnú chybu. Predok je príliš ťažký, zadok naopak príliš ľahký a celej situácii neprispieva vysoké ťažisko a mäkký podvozok. V USA údajne tento problém neexistuje a je to dané tým, že tam dodávajú Jeep na pneumatikách s nižšou priľnavosťou. Testovaný Renegade 2,0 Multijet mal obuté pneumatiky Bridgestone Turanza.
Zdroj: km77 cez jalopnik