Každopádne, keby nová generácia zadokoliek budúci rok naozaj ožila, je veľmi pravdepodobné, že by sme v ponuke okrem nástupcu typu 159 našli aj kupé a kabrio - následníkov legendárnych mien GTV a Spider. Predpokladané stredne veľké luxusno-športové kupé by malo na trhu bojovať s mimoriadne silnou konkurenciou v podobe Audi A5, BMW 4, Lexus RC a Mercedesom E coupé. Keďže Alfa sa nikdy nesnažila ponúknuť auto s najväčším vnútorným priestorom, najväčším kufrom či pôdorysom, nie je vylúčené, že nová generácia GTV bude 2+2 miestna. Ponuka motorov by mohla obsahovať minimálne dve alternatívy. Overený 1,75TBi a moderný vysokootáčkový, podľa možností atmosférický 3,0 V6. Samozrejme, súčasťou sériovej výbavy by bol mechanický samozáverný diferenciál. Prevody by bolo možné meniť mechanicky a tiež pomocou už vyrábanej dvojspojkovej prevodovky TCT. Dlhá kapota prezrádza, že motory sú uložené za prednou nápravou pre 50/50 roloženie hmotnosti, čo je pre špičkové jazdné vlastnosti prakticky nevyhnutné.
V dnešnej mimoriadne chudobnej ponuke Alfy Romeo obmedzenej len na staršie typy MiTo, Giulietta a 4C chýba naozaj mnoho úspešných a obľúbených mien. GTV zo 70. a 80. rokov je nepochyne medzi nimi!
Presne také čosi by som v ponuke Alfy Rome videl naozaj veľmi rád a nepochybujem o tom, že nie som jediný. Stavať je na čom aj historicky. V polovici 70. rokov prišla na svet športová verzia typu Alfetta známa ako dvojdverové kupé Alfetta GT. O pár rokov neskôr prišla výkonnejšia verzia GTV a v 80. rokoch dokonca V6 verzia GTV6. Tieto autá boli pre jazdné vlastnosti úspešné a obľúbené nie len medzi mužmi, no páčili sa aj ženám a nejednému pretekárovi priniesli domov viacero vencov a trofejí.
zdroj: carscoops.com