„Hľadáme spôsob, ako rozšíriť našu ponuku. Značka už značne prerástla naše kapacity,“ povedal Christian von Keonigsegg. „Máme dodaciu dobu niekoľko rokov na hypercary, ktoré robíme dnes. Ale myslíme, že ak by sme vyrábali super exkluzívny supercar za trochu nižšiu cenu, mohli by sme ich vyrábať stovky.“ Krokom dopredu má byť spolupráca s NEVS, National Electric Vehicle Sweden, špecialistom na ekologické technológie.
„Našou ambíciu je postaviť kompletne CO2 neutrálne auto,“ hovorí Keonigsegg. Bude to kombinácia technológie freevalve, ktorá nepotrebuje vačkové hriadele a elektrifikácie. „S technológiou freevalve dokážeme urobiť studený štart na čistý alkohol až do -30 °C, nepotrebujeme na to fosílne palivá. Myšlienka je dokázať svetu, že aj spaľovací motor môže byť CO2 neutrálny.“
Nebude to elektromobil, hrozí totiž nedostatok akumulátorov
Christian von Koenigsegg sa už predtým vyjadril, že zo spaľovacieho motora chce vytlačiť aj to posledné zrnko efektivity skôr, ako ho hodí cez palubu. „Dokážete si predstaviť, že Tesla vyrobí polovicu batérií na celom svete a to stačí len na 300 000 áut? Potom príde Volkswagen, ktorý chce byť kompletne elektrický, BMW tiež, to sú milióny áut. Je jednoduché spočítať si, že čoskoro bude nedostatok batérií. Myslím, že mať menšie batérie v kombinácii s CO2 neutrálnym spaľovacím motorom je veľmi lákavé, nie veľmi ťažké a športové riešenie pre športové auto.“
Zakladateľ značky podotkol, že nový supercar bude vizážou stále Keonigsegg, ale zároveň bude trochu iný ako súčasné hypercary. Nebudú kanibalizovať na Agere RS alebo Regere. „Bude to iné množstvo, iný segment áut, vidíme na dieru na trhu,“ Dodal Koenigsegg. Dieru na trhu však ďalej nepriblížil, ale supercar vraj bude extrémne športový a mal by byť hotový v roku 2020.
zdroj a foto: topgear.com