Rovnako ako Škoda, aj Seat vo svojom stánku na rovnakom autosalóne predstaví svetu svoje dizajnové riešenie v zásade identického SUV. Na rozdiel od Škody však Seat do Ženevy prinesie už produkčný kus. Ani Vision S však nebude mať k finálnemu vzhľadu ďaleko. Podobnosť medzi týmito autami nie je vôbec prekvapením. Budú to rovnakí súrodenci ako typy Rapid a Toledo. Sériová verzia Škody Kodiaq má naplánovanú premiéru na autosalón Paríž 2016 tento september.
Väčšia než Tiguan
Základné technické údaje Škody Vision S sú definované rozmermi d x š x v - 4,7 x 1,91 x 1,68 metra. Z toho je zrejmé, že Kodiaq bude väčším autom, než je VW Tiguan, na báze ktorého Škoda aj Seat stoja. Vlastne aj musí byť, lebo Kodiaq ponúkne za príplatok aj 7 miestnu verziu. Koncept Vision S bude mať vnútri v troch radoch po dve sedadlá. Tým chce viac zdôrazniť priestor a komfort cestujúcich.
Aj napriek nemalým rozmerom sa tím Joža Kabáňa snažil dať autu aspoň základné náznaky dynamiky. Takže línia strechy mierne klesá, má veľký spojler, 5-te dvere majú odtrhovú hranu a vykrojenie pre značku. Prvky, ktoré robia auto vizuálne menej mohutným. Dolu sú dve koncovky výfukov a náznak difuzéra.
Bokom dominujú veľké zliatinové disky a blatníky s offroad hranatými výrezmi a tradičná škodovácka línia Tornado. V sériovej podobe môžeme rátať s obutím od 16 do 19".
Škoda Vision S je presnou predpoveďou jesennej premiéry typu Kodiaq. Ten prinesie za príplatok aj 7-miest.
Najväčším dizajnérskym prekvapením auta sú delené predné svetlá. Tie sú navyše osadené LED svetlami a spolu s logom značky znova vzdávajú hold českému kryštálu. Podobne ako minuloročný koncept Superb Black Crystal.
Šušká sa, že Slovák Jožo Kabáň sa do riešenia delených predných svetiel naozaj zamiloval a tak ho okrem Vision S bude chcieť pretlačiť nie len na Kodiaq, ale vraj dokonca aj na modernizovanú Octaviu III. Kodiaq totiž asi otvorí novú kapitolu vzhľadu nových škodoviek, minimálne čo sa prednej časti týka.