Začnime motorom, ktorý je tou hlavnou témou. Poznáme ho aj z koncernových áut, ako Porsche Panamera druhej generácie (už nie je v produkcii), Audi SQ7 alebo Bentley Bentayga. Vo Volkswagene Touareg bude naladený na 310 kW (422 k), teda rovnako, ako to bolo v Panamere a o 10 kW (13 k) menej ako v SQ7. Nebude mať totiž elektrický kompresor. No krútiaci moment rovných 900 Nm je rovnaký ako v prípade SQ7.
Ide tak o najvýkonnejší model od Volkswagenu, ktorý je aktuálne v ponuke. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,9 sekundy, teda o 0,1 s horšie ako SQ7. Zaujímavé je, že rovnaké zrýchlenie ponúka tiež predstavený T-Roc R, ktorý je viac orientovaný na „športovosť“, ako vznetový Touareg. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Do série pribudne vzduchové pruženie.
Do sériovej výbavy pribudlo vzduchové odpruženie, komfortné sedadlá alebo 19-palcové disky (bežné modely majú 18-palcové). Zákazník si môže vybrať medzi dvoma dizajnovými paketmi Elegance a Atmosphere. Za príplatok zostávajú perfektné matricové LED svetlomety a rôzne asistenčné systémy s nočným videním. Cenu zatiaľ neuvádza ani nemecký konfigurátor.
Zdroj foto: VW