Termín pretekov HELL King of Drift Slovakia bol stanovený na 12. - 14.7., čo by sa zdalo ako super termín, veď kto by v lete očakával iný než krátky letný dážď? Človek mieni, ten hore všetko možné mení, tak si už na daždivé počasie na driftoch začíname pomaly zvykať. Vytrvalý lejak, ktorý priletel v piatok zmenil driftérsku trať na trať vodného slalomu, prípadne pretekov vodných skútrov. To, čo je efektné pre oko fotografa nie je už tak prijateľné pre divákov. Preto sa ich v piatok dalo počítať na prstoch jednej ruky. Ostávalo sa len modliť, aby sa počasie umúdrilo a sobota aby bola lepšia. Vďaka hasičom sa darilo poodsávať množstvá vody z trate a na večer prestalo aj pršať. Počas celej noci bolo sucho, čo dávalo malú nádej, že sobota mohla vyjsť lepšie. Z rána to ešte vyzeralo ok, no poobede počas kvalifikácie začalo opäť pršať. To čiastočne niektorým jazdcom pomohlo, iným nie. Voda na trati potiera výkonové rozdiely, čo znamená, že aj jazdec s 250 k „malorážkou“ dokáže zajazdiť rovnako ako niekto, kto má pod kapotou 500 k. Ráno sa do pretekov registrovali ešte ďalší pretekári. Výsledný počet bol 17. Do kvalifikácie však neboli pripustení jazdci, ktorí nemali v aute ochranný rám. Títo jazdci takisto nemohli, z pochopiteľných dôvodov, praktizovať drift taxi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov


Voľné tréningy, prekladané krásnymi GoGo tanečníčkami a kaskadérskou motorkárskou šou spestrili deň zhruba 1000 divákom, ktorí v sobotu pred halu Casssosport zavítali. Od raňajších tréningov bolo vidieť stály progres mnohých jazdcov, keďže jazdili po prvýkrát na suchej trati. Trať nepatrí medzi najrýchlejšie, bola viac technická, s celkom náročným nástrelom. V ňom bolo niekoľko hrbolov, ktoré ak jazdec nešiel autom úplne bokom, dávali nárazníkom poriadne zabrať. Na hrboly pravdepodobne doplatil aj Marko Hučko a jeho BMW E30 M5 PickUp, ktorému sa zlomil otočný čap na zadnej náprave. Vďaka kontaktom jazdcov v Košiciach sa podarilo nájsť zvárača, ktorý tento diel zvaril a Marko mohol na poslednú chvíľu absolvovať aspoň jednu kvalifikačnú jazdu.

Keď sme pri nástrele, ten bol skutočne na srdce. Ak ho človek chcel dať poriadne, musel to tam skrátka poslať, aj napriek blízkym betónovým zábranám, divákom za nimi a hrbolatému povrchu. Menej skúsení jazdci s týmto bojovali, z čoho bolo aj niekoľko jazdeckých chýb, na čo viacerí doplatili výletom do betónov, či prípadne ako Gabo Koczkáš do dopravnej značky. Tento sa na jeho Ufe (BMW M3 E46) podpísal zlomeným krídlom, odtrhnutým výfukom, chladičom diferenciálu, rozbitým svetlom a posunutým kufrom. Na krásu sa však nejazdí, čiže toto len posunulo Ivana Vlčeka, ktorý na tomto aute jazdí ako dabler, že mohol jazdiť ostrejšie, veď zadok už bol rozbitý. Do poobedňajšej kvalifikácie nakoniec nastúpilo len 12 jazdcov, keďže kvôli chýbajúcemu rámu nemohli nastúpiť štyria jazdci a maďarský pretekár Attila Türi musel odstúpiť kvôli poruche turba na jeho prepĺňanom Nissane 350Z. Kvalifikáciu nakoniec vyhral Marián Nikš (BMW E46 M5 PeeCUP), ktorý aj na mokrej trati zajazdil výborne a od poroty získal 99,67 boda. Druhé miesto si vyjazdil domáci jazdec Noro Kováčik. S BMW M3 E46 kompressor získal 98,33 bodov a na treťom mieste skončil už spomínaný Ivan Vlček, so ziskom 98,00 bodov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Porucha sa v sobotu nevyhla ani Tomášovi Pablovi Ježekovi, ktorému sa na Nissane 200 SX S14 rozpadol diferenciál a museli ho dávať do poriadku. V nedeľu sa deň začal miernym dažďom, no predpovede sľubovali slnko, tak sme všetci upierali zrak na oblohu a hľadali azúro, ktorého sme sa poobede dočkali. Už počas ranných tréningov a drift taxi bolo jasné, že divákov bude dnes viac. Na plotoch sa ich zhromaždilo cez 2000 a vytvárali počas celého dňa výbornú kulisu. Opäť tradičné tanečnice GoGo, motocykloví kaskadéri, prípadne mažoretky zo skupiny Sersam Cheerleaders, ako aj sexi car wash. Toto boli sprievodné atrakcie, ktoré počas celého dňa spríjemnňovali ľuďom náladu. Hneď v doobedňajších tréningoch opäť nevydržal Markov otočný čap, pomocou divákov sme našli zvárača, no žiaľ vo finálových súbojoch nevydržal viac ako 200 m. Niekoľkokrát zváraný hliník už žiaľ nefunguje tak, ako má. Aj napriek obrovskej snahe bol Marko nútený svoj boj o 1000 EUR price money vzdať.

 

Do finálových battlov nastúpilo nakoniec len 10 jazdcov, keďže Gabo sa nekvalifikoval a Petra Kurňavu (Nissan 350Z kompressor) sklamala predná náprava, ktorá po výlete na obrubník nezatáčala tak, ako by mala. Po napínavých battloch, kedy viacerí jazdci, vrátane Romana Kolesára z Košíc (prehrieval sa mu motor) riešili nejaké problémy s autom je konečné poradie Hell King of Drift Slovakia 2013 nasledovné:

 

1. miesto Roman Kolesár (BMW M3 E46 kompressor)
2. miesto Ivan Vlček(BMW M3 E46 UFO)
3. miesto Tomáš Ježek (Nissan 200 SX S14)
4. miesto Noro Kováčik (BMW M3 E46 kompressor)

 

Fotogaléria z podujatia

 

autor: tomáš kováč - moderátor