Ak teda píšem o možnom príchode Octavie CC, nemajte preto pred očami auto na štýl BMW radu 3 cabrio (typ E93), ale práve Passat CC. Dostupnejšia škodovácka alternatíva k Volkswagenu (Passat) CC má byť jarnou hviezdou švajčiarskeho autosalónu. V porovnaní s VW CC má ponúknuť lepší pomer ceny a úžitkovej hodnoty. Ak je príchod Octavie CC pravda (tak ako zistili britskí novinári), napriek tomu, že nejde o klasické otvorené športové auto o ktoré v oboch krajinách prosíkajú tisíce, pre všetkých "domorodcov" v ČR a SR sa stále jedná o veľký kultúrny šok. Od prevzatia Škodovky koncernom VW je verejným tajomstvom, že Nemci v Mladej Boleslavi nedovolia vyrábať športové autá, nástupcov typov 110R, Garde, Rapid, no ani kupé verzie odvodené od Octavie alebo Superbu. Je to logické, aj keď smutné. Nechcú ohroziť vlastnú ponuku kupé od značiek VW a Audi.
Na končeky prstov sa mi natíska napísať, že Nemci škode nechcú dovoliť vyrábať atraktívne autá, no to by bola lož. Lebo minimálne Yeti a Superb za aktraktívne autá určite považujem. Obe z nich však možno považovať za tradičné a klasické typy áut. 4-dverové 4-miestne kupé na báze akéhokoľvek auta dnes ešte klasickým určite nie je. Tieto typy sa dajú spočítať na prstoch jednej ruky. No schválne: Audi A5 Sportback a A7, BMW 6 GranCoupe, Mercedes-Benz CLA, Mercedes-Benz CLS a spomínaný VW Passat CC.
Prvé skice Octavie CC berte ešte s rezervou, lebo toľko čo nastúpil nový Kabáňov dizajnérsky štýl, tieto kresby ho už menia. Zásadne minimálne trojuholníkovými svetlami a hmlovkami. Ak sa dostanú do výroby v tejto podobne, kombinovať sa budú dať len s LED lampami. Podľa aktuálnych špekulácií má pre škodu prelomová karoséria stáť na báze Octavie III. generácie s rázvorom 2686 mm. Má mať strmejšie čelné sklo, nižšiu strechu, ktorá vzadu klesá prudšie do stratena. Dá sa povedať, že karosársky pôjde skôr o nový derivát karosérie Audi A3 sedan. To by znamenalo, že na zadných sedadlách a ani kufrom by toto auto klasickú Octaviu ani len nepripomínalo.
Ak sa divíte, prečo by sa Škoda mala pustiť do projektu doposiaľ spájaného len s prémiovými mašinami, odpoveďou môže byť snaha o zisk ešte väčšej prestíže a nový spôsob ako splniť ambiciózny plán nemcov, podľa ktorého má Škoda-Auto v r2018 vyrábať 1 500 000 áut ročne. Na to má rozšíriť typovú ponuku zo súčasných 6 na 8-9. Šušká sa tiež o 7-miestnom SUV s potenciálnym menom Snowman pre r2015 určený primárne pre mega trhy Indie a Číny. No lacnejšia verzia Tiguanu by určite neostala na ocot ani v Európe.
S trochou predstavivosti mi na um okrem výkonnejších jedine 4-valcových verzí v podobe TSI a TDI motorov s oboma druhmi prevodoviek (manuál aj DSG) napadá aj model Octavia CC RS. Cena bude nepochybne vyššia než by mali rovnocene vybavené modely liftbacku, predsa len, s Octaviu CC prichádza zásadný štýl a ten predsa nemožno získať zadarmo... Či aspoň čosi z tohto zistenia britských kolegov bude pravda sa dozvieme v prebehu začiatku jari 2014.
zdroj: autoforum.cz