@DragracerS casom na stovku skoro 10s a maximalkou pod 200 km/h je to pri oznaceni Sport zial tak. Mazda sportovy hatchback, žiaľ, nerobi, je tak? O vyspelosti technologii v ramci motora sa asi tiež nemusíme baviť. Rusi možno vedia robiť špičkové veci, ale autá to iste nie sú...
@MaroS TopSpeed.skCize celym problemom je len nazov Sport? Ked mazda vynecha v nazve sport a jej dynamicke parametre su 10.8s a maximalka 182km/h tak to je v poriadku?
Vies ze marketing predava a v tomto pripade sport mohol byt nahradeny ,,o nieco rychlejsia Vesta´´ ale to by asi vela uspechu nezozalo.
A ano suhlasim, ze Rusi nepatria k automobilovej spicke, ale opytaj sa ktorehokolvek lesnika, rybara alebo polovnika ake je najlepsie auto do terenu.
@DragracerBavime sa snad o aute do terenu teraz? Alebo nebodaj o vojenskej technike? NIE! Takze ano, slovo SPORT, GTI alebo ina skratka, ktora ma evokovat sportove auto automaticky prinasa nejake ocakavania. Ak by si precital cely clanok, zistil by si, ze urobili zmeny aj na pruzeni, znizili svetlu vysku... To Mazda dnes na beznych modeloch nema, tak nemiesaj olej a vodu.
Ale zas, ak nevidis, ci nechces vidiet rozdiel medzi modernymi mazdami a modernymi ladami, pokojne si kup ladu, iste usetris... :)
@MaroS TopSpeed.skMarian, napises ze Rusi nevedia robit auta a ked ti uvediem jeden priklad, tak zrazu to nie je auto, lebo je to terenne auto. Aby nedoslo k nedorozumenie, myslel som Nivu, cize bezne auto, ziaden offroad alebo vojensky stroj.
Pokial ide o rozdil medzi Mazdou a Ladou, tak od Lady clovek vela neocakava, takze moze len prekvapit.
Od Mazdy prave ocakava vela, pretoze ich PR, a fan klub nas krmia plamennymi recami o vynimocnosti, znovuzrodeni a chcu nas pesvedcit o tom, ze auto ma dusu, pritom je to len hlupy stroj, ktory bol postaveny za ucelom zisku tak ako ktorekolvek auto a dusu nikdy mat nebude.
K tomu este dopletu nejake nezmyselne japonske slova ktorym ani google nerozumie v style kai, mai-tai, kodo, modo, gemba zoom-zoom, sushi a clovek ma zrazu pocit ze si kupuje najdoknalejsi stroj.
Potom pride neprijemne vytriezvenie, ked nechape ako moze vyrobca postavit auta so skvelym podvozkom a este lepsim riadenim a radenim a toto vseko zabije motorom. Mne ako soferovi je jedno ako honosne nazve svoju techiku, ked vo finale je to len podpriemerne vykonny motor s este nizsim krutakom a neodvdaci sa ani spotrebou.
Nasledne clovek zisti, ze namiesto tohto technologickeho zazraku z hviezdnych vojen aj tak vacsina uprednostni dizel.
Naviac tento vyrobca na nas permanentne kasle a ignoruje nase hlasy, ze chceme konecne adekvatny motor, ktory sa dynamicky aspon vyrovna konkurencii. Ked sa uz konecne rozhodne nieco spravit, tak vyvinut novy motor im trva rovnako dlho ako postavit dialnicu z BA do KE.
@DragracerVelmi dobre viem ake auto z Ruska si myslel. No snad tiez vies, ze Niva je stara rovnako ako ja, ma viac nez 41 rokov, takze to auto je uz asi 2 desatrocia pase, pretoze na rozdiel od MB triedy G na nej takmer nic nezlepsili a sucasnej dobe uz velmi dlho nevyhovuje. Polovnikom, rybarom a pytliakom ano, no to fakt nestaci.
Ja som fanusikom Mazdy a Skyactive a toho, ze napriek tomu, ze cely svet sa zblaznil do turba a hybridov ci elektromobilov si ide tato znacka svoje. Iste, je mi luto, ze nemaju sportovejsie a vykonnejsie auta, no aj sucasna MX5 ND dokazuje, ze Miata lepsia este nikdy nebola a vykon na to vyslovene nepotrebuje, aj ked uz je potvrdene, ze silnejsia verzia naozaj bude.
Ze neexistuje zlozity a problemovy novy Wankel mi je tiez trochu ukradnute, bol by to skor problem ako uspech. No spalovacie motory robia skvele a spolu s krasnym litrovym vykonom zvladaju aj Euro 6d.
A na margo dieselov, Europa zdaleka nie je cely svet, nikde inde na dalsich 4 kontitentoch by tieto motory nedostali prednost.
Radsej budem mierne sklamany so skvelej novej Mazdy ako trochu prekvapeny z inak zastaranej Lady. Presne podla hesla, radsej plakat v Mercedese, ako sa smiat v autobuse.
@3xoBolo to povedane s nadzazkou, ale skoda vysvetlovat, ked sa to nechape na prvykrat. Jednou vetou, radsej budem pouzivat spickovy produkt, ktory ma sklame v jednej veci, ako zly produkt, ktory ma v jednej veci potesi.
@3xoHeslo nie je moje, kdesi som ho pocul a zapacilo sa mi. Su situacie na ktore sa hodi, nie je ich malo a toto je jedna z nich.
@John SmithNo a? Co je na tom? Ak si si nevsimol, vsetky tri auta v mojom popise su atmosfericke benzinove motory. Donedavna som vlastnil aj Toyotu AE86, no nebol cas ju porobit, tak som to predal. Tvoj koment je kompletne mimo. Myslis, ze kazdy fanusik ferrari, alebo Porsche ma jedno auto od nich doma?
@MaroS TopSpeed.skA co maju spolocne nemecke motory s ktorymi jazdis s mazdou a skyactive?
Pokial ide o tych fanusikov, tak jediny dovod preco nevlastnia svoje vysnivane auto je cena. Predsa znacky ktore si uviedol nepatria k ludovym.
Mam za to, ze ty a tebe podobni fanusikovia Mazdy su v podstate len fanusikmi atmosferickych motorov a kedze Mazda patri k poslednym, kto tieto motory ponukaju, tak fandia napriek tomu, ze ziadnu Mazdu nevlastnia ani by si ju nekupili.
@John SmithSorry, ale je mi uprimne jedno za co mas a nemas v tomto smere. Odporucam, pozri si moje videotesty na Mazdy, viac na tuto temu nemienim diskutovat. Nie, nie som len fanusikom atmosfer, som fanusikom dobre zvladnutej techniky ako takej, a moze to byt aj turbo benzin, aj turbo dizel, dokonca aj elektroauto. No som fanusikom viac aut, nez mozem/chcem mat doma, to je cele!
@MaroS TopSpeed.skHura, konecne niekto z redakcie a rovno sefredaktor ktory uznal ze wankel bol a je krok vedla. Taky Draho a vas exkolega, co vytekal pri kazdom clanku mazdy by cloveka za podobny nazor ukamenovali.
S cim urcite nemozem suhlasit je ,,krasny´´ litrovy vykon. Najpredavanejsi benzin ma 60k/liter, co je minimalne hlboky podpriemer. Este aj Lada z clanku ponuka ponuka o 20k na liter viac.
@MaroS TopSpeed.skK tej Mazde... sice neoznacuje ziadnu Mazdu 3 sportovymi slovickami, ale ten najsilnejsi 2.0 benzin tak nepriamo propaguju. Je dostupny len s manualom ak sa dobre pamatam, dokonca ma “sportovy” vyfuk Sebring, ktory je tam sice len pre paradu lebo nema ziadny zvuk ale predsa, preco by niekto daval “znackovy” vyfuk na bezne auto? To nerobi asi ziadna automobilka. Remusy, Akrapovice a kade co je vzdy priplatok sportovych verzii. To auto sice nejde, tak tam radsej ziadne extra slovicka nepouzili, ale stale sa to tvari ako sportovy hatchback. V tomto si podla mna mozu s Ladou potriast rukou, obe auta maju vykony minuleho storocia. Akurat, ze Mazda to ospravedlnuje ekologiou a Lada zrejme technickou zaostalostou. Obe su vsak na dnesnu dobu lenive.
@STcSwift Sport ze by nemal mat oznacenie Sport?! Evidentne netusis o com tu pises! Na stovku sprintuje o takmer 1,5 sekundy skor, je mensi a lahsi nez tato vec, ma spickovy sportovy podvozok, brzdy, sedacky, prosto cenovo dostupny hothatch ako sa patri a hlavne novy Swift Sport uz ma 1,4 turbo motor, nie 1,6i ako doposial. S tymto komentom si uplne mimo kamo, lebo prave Swift Sport je skvely priklad, ako robit cenovo dostupne a uspesne sportove auto.
Teda ja mám Ladu Grantu liftbeka 1.6 65kW dokonca 8 ventil ,dávam mu 98 benzín,a bez problém nechám za sebou na križovatách všetky tie WV "unikátne" TSI-čka s 1000-1200 obsahom a zaujímavé že aj autá rovnakej kubatúry zo západu a mám atmosféraka.Možno to bude tým že nenám kadejé idiotské asistenty okrem ABS a ESP(aj to vypnuté)včera so bez problémov držal za X4,keď mi chcel ujsť
Podľa mńa každá automibilka,čo sa nevzdala atmosferických motorov ma odo mňa POCHVALU.
Atmosferické motory si kupuju triezvo uvažujúci ľudia, pre ktorých sekunda nameraného zrychlenia z 0 na 100 + či -
nema žiadnu užitkovu ani vypovednu hodnotu,
ale pozeraju na prevadzkové naklady aspoĺahlivosť, tobož
keď každý atmosfericky benz.motor s nepriamym vstrekovaním sa dá jednoducho aľahko prerobiť na LPG.
@Laco-brzdapresne tak , uplne s tebou suhlasim. Ja som si aj preto kupil Daciu Logan este s atmosferickou klasickou 1.2kou a som nadmieru spokojny co sa tyka spolahlivosti. Viezol som sa aj v tom novom 0.9l oturbenom zazrakom, na kt.ma tak strasne nahovaral predajca, ale absolutne ma nicim neoslovil
Inymi slovami chcete povedat ze je uplne na figu podla niekoho. Pretoze nema nejaky hi-teh trojvalcovy motor s turbom z ktoreho by vydolovali maximum vykonu co moze poskytnut. To oznacenie sport je mozno trochu sporne v tomto pripade, ale aspon to ma normalny motor a tych 120/140 koni nieje zase tak malo. V rusku sa to predava dobre a v takej krajine mat trojvalcove turbo tak ho radsej odstavim na kraji cesty a idem pesi.
Maros, beriem tvoje reakcie, Mazda si ide svoje, aj ja ju mam rad a myslim si, ze je jedna z poslednych nadeji na zvratenie trendu vyvoja motorov.
Argumentujes, ze radsej mazda. Suhlasim! U mna jasna volba, avsak.... Ked nedokazem investovat do Mazdy, lebo nechcem vsetky peniaze vyhodit za auto, budem hladat alternativy. Alternativ s atmosferou je ako hub v suchom lete. Pozriem teda LADU bez velkych ocakavani. Bol som pozriet aj osobne. Paci sa mi. Nie je to top kvalita materialov, ale nevadi... Hlavne ze mam novu masinu, ktora bude dobre sluzit, pretoze motor je rokmi dobre otestovany. Mozno sa pri 100 000km bude s usmevom zabehavat a ja si poviem "Dobra volba". Obcas zavaha? A ktore auto nie? Sused kupil opel Zafira a Ford Galaxy. Obidve nove! Ma ich viac v servise ako doma. Vies... Uz nejeden servisak mi povedal ze moderne 3 valce s turbami a poddimenzovane objemy motorov su predurcene na 100 000km a hotovo. Nuz keby sme vsetci mali za vagon patstoviek, tak mi je jedno, ze motor znesie malo. Kupim nove kazde 3 roky. Realita na SK je ina a preto plne chapem ludi zvazujucich Ladu ako dobru volbu. Ja zvazujem tiez! Mozno ze ma raz presvedci natolko, ze ju budem mat doma.
Maroš, nie každý má na Mazdu, BMW či AMG a podobne. Nové Lady a teraz aj koncept 4x4 Vision už nevyzerajú zle a napríklad 1,6 benzín montovaný do nových Lád je spoľahlivý a na bežné jazdenie úplne stačí. A vedzte, že podvozky nových Cross verzií bez zaváhania zvládnu aj naše "kvalitné" cesty typu SamáJama :-)
Že túto Ladu nazvali Sport? Keby len toto bol problém. V portfóliu Lady sa jedná o jednu z najvýkonnejších, preto ten názov. Lada vyrába autá pre menej majetných ľudí a prečo im kaziť radosť? Nech si kupujú Ladu Sport. Netreba hneď všetko zatracovať, dali názov aký dali a nič sa nedeje.