Víťaza vyberalo 82 motoristických novinárov z 35 krajín sveta. Trojvalec získal 351 bodov a nechal za sebou také agregáty ako 4,5 l V8 od Ferrari (281 bodov), 1,4 TSI od VW (254 bodov), 2,0 turbo Mercedes-AMG (252 bodov), elektrický pohon Tesly (225 bodov) alebo trojlitrový šesťvalec twin-power turbo od BMW (223 bodov).
„Vedeli sme, že malý litrový motor bude game changer. EcoBoost aj naďalej určuje latku pre výkon v kombinácii so spotrebou paliva benzínových motorov,“ povedal Bob Fascetti, viceprezident Ford Powetrain Engineering.
Motor | Body |
Ford 1,0 EcoBoost |
351 |
Ferrari 4,5 litra V8 |
281 |
Volkswagen 1,4 litra TSI Twincharger |
254 |
Mercedes-AMG 2 litre turbo |
252 |
Tesla- elektrický pohon |
225 |
BMW 3 litrový twin-power turbo benzínový radový šesťvalec |
223 |
BMW / PSA Peugeot Citroen 1,6 litra turbo benzín |
181 |
McLaren 3,8 litra V8 |
154 |
Audi 2,5 litra päťvalec turbo |
79 |
Ford predáva svoj litrový EcoBoost už v 72 krajinách sveta. Jeho turbodúchadlo zvláda viac ako 248 tisíc otáčok za minútu.
Zvíťaziť 3 krát po sebe je naozaj úspech.
Dean Slavnich, podpredseda 16. ročníka ankety International Engine of the Year a editor magazínu Engine Technology International uviedol, že EcoBoost víťazí najmä vďaka skvelej kultivovanosti, prekvapujúcej pružnosti a vynikajúcej spotrebe.
V rámci jednotlivých kategórií anketa dopadla nasledovne:
Kategória | Motor | Počet bodov |
Do 1,0 litra | Ford 1.0 EcoBoost (100-125 k) | 506 |
1,0 až 1,4 litra | Volkswagen 1.4 TSI (180-192 k) | 360 |
1,4 až 1,8 litra | BMW/PSA 1.6 turbo (165-218 k) | 267 |
1,8 až 2,0 litra | Mercedes-AMG 2.0 Turbo (360 k) | 271 |
2,0 až 2,5 litra | Audi 2.5 R5 Turbo (310 k) | 357 |
2,5 až 3 litre | BMW 3.0 Turbo (benzin, 320-340 k) | 254 |
3 až 4 litre | McLaren 3.8 V8 (625-650 k) | 351 |
Nad 4 litre | Ferrari 4.5 V8 (570-605 k) | 380 |
"Zelený" motor | Elektrický pohon Tesla (306-422 k) | 248 |
Nový motor | Mercedes-AMG 2.0 Turbo (360 k) | 225 |
Performance motor | Ferrari 4.5 V8 (570-605 k) | 289 |