Víťaza vyberalo 82 motoristických novinárov z 35 krajín sveta. Trojvalec získal 351 bodov a nechal za sebou také agregáty ako 4,5 l V8 od Ferrari (281 bodov), 1,4 TSI od VW (254 bodov), 2,0 turbo Mercedes-AMG (252 bodov), elektrický pohon Tesly (225 bodov) alebo trojlitrový šesťvalec twin-power turbo od BMW (223 bodov).

„Vedeli sme, že malý litrový motor bude game changer. EcoBoost aj naďalej určuje latku pre výkon v kombinácii so spotrebou paliva benzínových motorov,“ povedal Bob Fascetti, viceprezident Ford Powetrain Engineering.

Motor Body

Ford 1,0 EcoBoost
(Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, (100k, 125k), EcoSport (125k), Tourneo Connect (100k))

351

Ferrari 4,5 litra V8
(Ferrari 458 Italia / Spider (570k), 458 Speciale (605k))

281

Volkswagen 1,4 litra TSI Twincharger
(Volkswagen Polo (192k), Beetle, Eos, Jetta, Passat, CC, Tiguan (160k), Touran / Cross Touran (140k, 170k), Audi A1 (185k), Seat Ibiza, Alhambra (150k), Ibiza Cupra (180k), Skoda Fabia RS (180k))

254

Mercedes-AMG 2 litre turbo
(Mercedes-Benz A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG (360k))

252

Tesla- elektrický pohon
(Tesla Model S (306k, 367k, 422k))

225

BMW 3 litrový twin-power turbo benzínový radový šesťvalec
(BMW 135i, 640i, 740i (320k), 235i (326k), 335i, 435i, Z4 35i, 535i, X3 35i, X5 35i, X6 35i (306k), Z4 35is (340k))

223

BMW / PSA Peugeot Citroen 1,6 litra turbo benzín
(Mini Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupe / Roadster Cooper S, Paceman Cooper S (184k), Clubman Cooper Works, Coupe / Roadster Cooper Works (211k), Countryman Cooper Works, Paceman Cooper Works (218k), Peugeot 208, 3008, 508 (156k), 308 (125k, 156k), 5008 (156k, 163k), 208 GTI (200k), RCZ (156k, 200k), RCZ R (270k), Citroen DS3 (156k), DS3 Racing (202k), C4 (156k), DS4 Racing (163k, 200k), C4 Picasso / Grand Picasso, C5 (156k), DS5 (156k, 200k))

181

McLaren 3,8 litra V8
(McLaren 650s (650k), 12C (625k))

154

Audi 2,5 litra päťvalec turbo
(Audi RS Q3 (310k))

79
Ford predáva svoj litrový EcoBoost už v 72 krajinách sveta. Jeho turbodúchadlo zvláda viac ako 248 tisíc otáčok za minútu.

Zvíťaziť 3 krát po sebe je naozaj úspech.

Dean Slavnich, podpredseda 16. ročníka ankety International Engine of the Year a editor magazínu Engine Technology International uviedol, že EcoBoost víťazí najmä vďaka skvelej kultivovanosti, prekvapujúcej pružnosti a vynikajúcej spotrebe.

V rámci jednotlivých kategórií anketa dopadla nasledovne:

Kategória Motor Počet bodov
Do 1,0 litra Ford 1.0 EcoBoost (100-125 k) 506
1,0 až 1,4 litra Volkswagen 1.4 TSI (180-192 k) 360
1,4 až 1,8 litra BMW/PSA 1.6 turbo (165-218 k) 267
1,8 až 2,0 litra Mercedes-AMG 2.0 Turbo (360 k) 271
2,0 až 2,5 litra Audi 2.5 R5 Turbo (310 k) 357
2,5 až 3 litre BMW 3.0 Turbo (benzin, 320-340 k) 254
3 až 4 litre McLaren 3.8 V8 (625-650 k) 351
Nad 4 litre Ferrari 4.5 V8 (570-605 k) 380
"Zelený" motor Elektrický pohon Tesla (306-422 k) 248
Nový motor Mercedes-AMG 2.0 Turbo (360 k) 225
Performance motor Ferrari 4.5 V8 (570-605 k) 289