Exige Sport 350 má síce rovnaký výkon ako jeho predchodca Exige S, no dostal nové naladenie podvozka, ešte presnejší mechanizmus radenia a hlavne schudol 51 kg. Výsledkom je najrýchlejší sériový Lotus na firemnej testovacej trati.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Motor V6 a 350 koní

Lotus Exige Sport 350 je po Elise Sport a Elise Sport 220 ďalším členom rodiny, ktorý prešiel na nové označenie Sport vo svojom mene. Nahrádza Exige S a poháňa ho rovnaký kompresorom prepĺňaný motor V6. Ponúka 258 kW (350 k) pri 7 000 ot/min a 400 Nm pri 4 500 ot/min. Hoci inžinieri nechali motor nedotknutý, o prevodovke sa to povedať nedá. Prepracovali totiž mechanizmus radenia 6-stupňovej manuálnej prevodovky, ktorý je teraz presnejší a vodič vďaka tomu dokáže rýchlejšie radiť prevodové stupne. Mechanizmus je dokonca natoľko esteticky vyladený, že sa v Lotuse rozhodli ho nezakrývať a práve naopak vystaviť ho na obdiv posádke. Exige Sport 350 s manuálnou prevodovkou dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Lotus však už od začiatku roku 2015 ponúka pre Exige aj automatickú 6-stupňovú prevodovku. Tá okrem automatického režimu ponúka možnosť radiť aj manuálne obrovskými pádlami pod volantom. Preradenie smerom hore jej trvá iba 240 milisekúnd a v športovom režime dopraje motoru aj medziplyny pri podraďovaní. Stovku s ňou Exige Sport 350 zvládne dokonca za 3,8 s. 

Inžinieri Lotusu sa však nepohrali iba s prevodovkou. Nové naladenie dostal aj podvozok a zmenená je aj geometria kolies. Samozrejmosťou je stabilizačný systém, ktorý môže pracovať v troch režimoch: Drive, Sport a Race. V Lotuse ho volajú Dynamic Performance Management (DPM). Pre značku však bola vždy nesmierne dôležitá najmä hmotnosť. Aj preto konštruktéri zapracovali na aute v snahe ho ešte viac odľahčiť. Výsledkom je nový zadný panel so "žalúziou" namiesto zadného okna, ktorým si zaspomínali na 80-te roky, keď automobilka použila rovnaký prvok na Lotuse Esprit Turbo. To však nie je všetko, čo sa týka odľahčovania. Auto dostalo ľahšiu batériu, odľahčené sú aj úchyty motora a stredová konzola. O pár kilogramov prišli aj trubky kúrenia a technici zredukovali aj zvukovú izoláciu. Hoci rozhodne nie je ľahké odľahčiť už aj tak ľahký Lotus, Britom sa nakoniec podarilo stiahnuť 51 kg oproti predošlému Exige S. Výsledná pohotovostná hmotnosť je teda 1 125 kg.

Mechanizmus radenia manuálnej prevodovky je nielen presný, ale aj krásny. Preto ho Lotus vystavuje na obdiv.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Z hľadiska dizajnu stavili Briti v tomto modeli na retro a to nielen v prípade krytu motora. Aj v priestore pre posádku totiž môžeme nájsť tartanové čalúnenie sedadiel a výplní dverí. Tento prvok pochádza ešte z roku 1976 a Lotusu Esprit S1. K dispozícii je však aj menej nápadné kožené alebo alkantarové čalúnenie. To, že Lotus nie je úplne bežné auto, naznačujú aj prvky príplatkovej výbavy. Nájdete medzi nimi najmä kované disky kolies, ktoré ušetria ďalších 5 kg hmotnosti a vŕtané dvojdielne kotúče, ktoré môžu z pohotovostnej hmotnosti ukrojiť ďalších 5 kg. V oboch prípadoch ide navyše o neodpruženú hmotu. Výsledná pohotovostná hmotnosť auta tak môže klesnúť na 1 115 kg. Medzi prvkami príplatkovej výbavy však nájdeme aj inak bežné veci ako klimatizáciu, koberec, či zvukovú izoláciu. Aj to naznačuje, že Lotus Exige 350 je hlavne o jazdeckých zážitkoch a nie o pohodlí. Základná cena bez príplatkov je v Nemecku 74 000 €.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
Lotus Exige Sport 350 Manuálna 6-st. prevodovka Automatická 6-st. prevodovka
Motor 3,5 l V6, rozvod DOHC, 24 v, kompresor Harrop HTV 1320
Výkon 258 kW (350 k) pri 7 000 ot/min
Krútiaci moment 400 Nm pri 4 500 ot/min
Zrýchlenie 0-100 km/h 3,9 s 3,8 s
Max. rýchlosť   274 km/h 261 km/h
Pohotovostná hmotnosť 1 125 kg 1 130 kg
Spotreba kombinovaná 10,1 l/ 100 km 9,4 l/ 100 km
Spotreba v meste 14,5 l/ 100 km 13,4 l/ 100 km
Spotreba mimo mesta 7,6 l / 100 km 7,1 l / 100 km