Stačil by ti v aute taký hlavný budík s kontrolkami uprostred?
Viaceré moderné, hlavne lacnejšie a menšie autá otáčkomer nemajú. No nie je to len nový trend. Spomínam si, že lacné škodovky ho nemali tiež a keďže tam nebol ani obmedzovač otáčok, vodič skutočne musel dávať veľmi pozor a radiť len podľa sluchu. Pre vodičov nákladných áut a dodávok je však otáčkomer aj dnes stále dôležitý. Dokonca v niektorých prípadoch viac než rýchlomer. Keď vodič dobre pozná otáčkovú charakteristiku svojho motora, vie lepšie využiť schopnosti motora pre zníženie spotreby, alebo efektívnejšie ťahanie do stúpania, či v protivetre v oblasti maximálneho krútiaceho momentu. Zástupcovia VW Group a GM nepredpokladajú, že otáčkomery sa z áut vytratia. To však neznamená, že im vodiči venujú pozornosť a že v autách majú stále zmysel. Podobne ako rádiá, stále ponúkajú AM frekvencie, aj keď na nich vysielanie nepočúva určite ani 10% vodičov. Ako je to u vás? Používaš pri jazde otáčkomer, alebo je to už na prístrojovej doske zbytočnosť a ušetrené miesto by mali autá využívať na iné informácie ako navigácia, rôzne údaje palubného počítača ako spotreba, dojazd, vonkajšia teplota...? Daj vedieť v ankete a diskusii.
Odpovedalo 595 ľudí