Maťo Homola chce patriť medzi špičku v TCR International Series
Hoci je TCR (Touring Car Racer) veľmi mladé, za rok existencie dokázalo pritiahnuť pozornosť automobiliek i jazdcov. Na štarte stáli autá ako Honda Civic TCR, Seat Leon Cup Racer, Ford Focus ST, VW Golf TCR, Opel Astra TCR, Subaru STi TCR alebo Alfa Romeo Giulietta TCR. Za volantom ukazovali jazdecké umenie piloti Gianni Morbidelli, ktorého sme kedysi registrovali aj v F1, potom Pepe Oriola alebo víťaz prvého ročníka TCR, Stefano Comini.
Maťo zostáva verný Seatu Leon Cup Racer aj v roku 2016
Homola vytvorí tandem s Dušanom Borkovićom
Tím B3 Racing patril k hlavným súperom Maťa Homolu v ETCC a nie je náhodou, že ho zlákali do vlastných radov. Ako nám povedal manažér tímu, Dávid Bári: „Ak sa pohybujete na európskych okruhoch, tak viete, kto je Maťo Homola.“ B3 Racing doteraz jazdil v ETCC, no chce napredovať, budúcnosť vidí v TCR. A nechce tam byť len do počtu, skladajú čo najlepší tím. Jedným pilotom bude mladý, talentovaný a veľmi rýchly Maťo Homola, druhým aktuálny Majster Európy, Dušan Borković.
Maťo Homola nechce byť v TCR International Series len do počtu, chce vyhrávať!
Ak chcú patriť medzi špičku, musia mať aj špičkové auto. Úvodnú sezónu TCR vyhral Stefano Comini na Seate Leon Cup Racer. B3 Racing má so Leonom skúsenosti, rovnako Maťo Homola i Dušan Borković, preto stavili na španielsku značku. Seat Leon Cup Racer 2016 ale nebude taký istý, ako doteraz. Fabrika priniesla niekoľko vylepšení. Pre auto pripravili väčšie brzdy, DSG prevodovku vymenili za sekvenčnú a zlepšili aj aero balík. Môžeme očakávať, že zmeny prinesú zrýchlenie až do sekundy na kolo. Len vďaka vylepšenému aero balíku bude nový Seat na rovinkách asi o 4 km/h rýchlejší ako minuloročný model. S týmto náradím bude talentovaný Slovák útočiť na špičku.
Maťo Homola, špičkový slovenský pretekár, bude jazdiť v svetovom TCR International Series
Maťa čaká nabitá sezóna, spolu 12 pretekov po celom svete. TCR International Series odštartuje 3. apríla v Bahrajne, kde bude sprievodným podujatím Formuly 1. Okrem toho sa pozrie na okruhy ako Spa-Francorchamps, Monza, alebo malajzijský Sepang. Žiaľ, TCR neuvidíme na Slovakia Ringu, najbližšie preteky, kam môžu slovenskí fanúšikovia prísť podporiť Maťa, budú na rakúskom Salzburgringu. Sezónu ukončí jeden z najťažších okruhov na svete, Macau.
Maťo neskrýva nadšenie a v TCR chce patriť medzi špičku: „Som veľmi šťastný, že sa nám to podarilo. Už pred koncom sezóny sme rozmýšľali nad tým, čo ďalej a chcel som sa posunúť do svetového motoršportu. Na výber bolo superdrahé WTCC alebo progresívny seriál TCR s veľkou a kvalitnou jazdeckou základňou. Voľba bola skoro jednoznačná a taktiež sme radi, že ostávame v spojení so SEATom aj na ďalší rok. Môj SEAT León Cup Racer 2016 bude úplne nový model so sekvenčnou prevodovkou, novým bodykitom a väčšími brzdami. Je to pre mňa veľká výzva - nový seriál, veľa zaujímavých nových tratí. Ale chcem ukázať, čo viem a úspešne reprezentovať Slovensko. Hoci budem v tejto sérii nováčikom, chcem vyhrávať, skúseností na to mám už dosť. V neposlednom rade by som sa rád poďakoval promotérovi TCR Marcellovi Lottimu, ako aj Nunzii Corvino a našim partnerom za to, že kladne prijali túto zmenu a pomohli nám na našej ceste do svetového motoršportu. Bez nich by som tieto slová nevravel. Ďakujem."
Maťova vďaka patrí partnerom, s pomocou ktorých sa sen o svetovom pretekaní stal realitou
Zdroj: Tlačová správa