„Pozvanie na test prišlo iba deň pred samotným testom a museli sme sa okamžite rozhodnúť, či sa zúčastníme“, priznal Maťo Homola. „Snažil som sa so svojím tímom Homola Motorsport urobiť čo najlepšie výsledky v Európskom šampionáte FIA ETCC, ktorý sa jazdí v rámci víkendov WTCC. Chceli sme zaujať promotéra a špičkové tímy z WTCC a zrejme sa nám to podarilo.“
Maťo Homola na okruhu Catalunya pri Barcelone
Na trať pri mestečku Montmeló pri Barcelone zamieril Maťo Homola v sprievode svojho inžiniera Jara Krajčiho a digital managera Ondreja Homolu. Po skorom rannom lete z Budapešti si už ráno sadal za volant jedného z najlepších súčasných áut WTCC. Po technických zmenách v tomto svetovom šampionáte sa jazdí z turbomotormi s objemom 1,6 litra. S obdobným motorom už Maťo má skúsenosti vo svojom BMW 320 TC WTCC, s ktorým je na 2. mieste hodnotenia ETCC. No Chevrolet, v ktorom preteká vo WTCC Francúz Hugo Valente, má na rozdiel od BMW poháňanú prednú nápravu. „Keďže sa všetko zomlelo veľmi rýchlo a ja som v Barcelone nikdy nejazdil, tak som si stihol pozrieť len pár onboardov na internete a spoliehal som sa aj na to, že z počítačových simulátorov trať ako-tak poznám,“ povedal Maťo Homola. „Hneď od rána sme začali jazdiť a ja som si musel najprv zvyknúť na špecifiká jazdy s predným náhonom. Naposledy som s predným pohonom jazdil pred troma rokmi s Alfou Romeo 156 WTCC, a aj preto som si len musel oprášiť spomienky a rýchlo som sa do toho dostal. No jeden podstatný rozdiel tam bol: súčasná generácia automobilov vo WTCC má predný náhon a turbo motor s výkonom približne 380 koní a auto je preto výrazne nedotáčavé.“
Maťo Homola v Chevrolete RML Cruze TC1
Po potrebných zmenách v nastavení po komunikácii s inžiniermi Campos Racing sa však Maťo mohol venovať zlepšovaniu časov na kolo, čo sa mu naozaj pekne darilo. Každým kolom zrýchľoval a s pomocou analýzy telemetrie stále viac rozumel vozidlu a mohol si pri jazde viac dovoliť. „Tento test sme brali ako vítanú možnosť vyskúšať si aktuálnu techniku WTCC, ale aj dokázať, že som pripravený na vstup do WTCC. Už dlhšie totiž hovoríme o tom, že by som sa chcel stať prvým jazdcom zo Slovenska vo WTCC,“ objasňuje svoje plány Maťo Homola a dodáva: „Som veľmi rád, že som dostal príležitosť jazdiť v najnovšej generácií áut WTCC. Predsa sa to podarilo zatiaľ len necelým 30 jazdcom na svete. Okruh som po pár kolách spoznal a nerobilo mi potom vôbec žiadny problém, že som tam nikdy nebol. Chevrolet Cruze TC1 WTCC je impozantné auto. Musel som si však hlavne zmeniť štýl jazdy zo "zadokolky" na "predokolku". Predsa stopa na trati aj narábanie s plynom sa úplne líši od môjho BMW. Počas dňa sme menili nastavenie na viac pretáčavé, aby mi zadná náprava pomáhala zatáčať a tým eliminovať nedotáčavosť. Ku koncu dňa som už bol ja aj inžinieri z Campos Racing spokojní a moje časy boli rovnaké s časmi, ktoré dosiahli pretekári WTCC s týmto istým autom na tomto okruhu - čo aj mňa samého, ale nielen mňa, príjemne prekvapilo. Verím, že tento test mi pomôže ísť za mojim cieľom – štartovať vo WTCC už v roku 2015. Držte mi palce!“
Tímový manažér Campos Racing komentoval Maťov výkon: „Veríme v potenciál Homolu ako jazdca na budúcu sezónu. Počas posledných dvoch rokov ukázal významný pokrok v ETCC a bude tvrdým konkurentom našich pilotov Karamyševa a Skuza na poslednom podujatí v Perguse. Počas testu sa dokázal veľmi pôsobivo adaptovať na nové auto na trati, ktorú nepoznal. Dúfame, že na budúci rok bude mať Slovensko svojho prvého pilota vo WTCC. Je škoda, že také pekné preteky ako tie na Slovakia Ringu, s množstvom divákov, nemajú domáceho jazdca, ktorý by bojoval o víťazstvo.“
Partneri tímu Homola Motorsport
Zdroj: tlačová správa, fiawtcc.com