MX-5 Cup odštartuje premiérovú sezónu už v roku 2015. Dostupný seriál môže odštartovať aj vašu pretekársku kariéru. Prvé auto už ochutnalo, ako chutí pretekárska dráha.

Prvú Mazdu MX-5 postavenú pre MX-5 Cup predstavili na maďarskom Pannonia Ringu počas 4. kola Slovenského Okruhového Pohára, kde auto zažilo krst ohňom. Po prvý raz s ním absolvovali kompletný program, teda dva voľné tréningy, kvalifikáciu a dva preteky. MX-5 sa držala statočne a až na pár detských chorôb, ktoré behom chvíle mechanici odstránili, nemala žiadne problémy.

Mazda MX-5 Cup

Mazda MX-5 na maďarskom Pannonia Ringu

MX-5 Cup zažije premiérovú sezónu 2015 v rámci Slovenského Okruhového Pohára. Piloti absolvujú päť podujatí, každé s dvoma voľnými tréningami (2 x 20 min), kvalifikáciou (20 min) a dvoma pretekmi s dĺžkou 20 minút. Auto pripravené na MX-5 Cup musí spĺňať podmienky seriálu a obsahovať minimálne povinné úpravy. Čo všetko potrebujete, aby ste sa s Mazdou MX-5 prvej generácia mohli zúčastniť MX-5 Cupu nájdete v špecifikácii nižšie, alebo na stránke http://www.okruhy.sk/mx5-cup/.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Auto:

Mazda MX-5 prvej generácie (NA), rok výroby 1990 až 1993, sériový výkon 116 koní pri 6500 otáčkach, hmotnosť 960 kg.

Povinné úpravy:

-Bezpečnostný rám, dodávateľ STEELDESIGN
-FIA pretekárske sedadlo
-FIA 6-bodové bezpečnostné pásy
-Športový volant
-Elektrický odpájač batérie
-Hasiaci prístroj minimálne 2 kg
-Ťažné oká vpredu a vzadu
-Podvozok GAZ Gold
-15-palcové disky
-Pneumatiky TOYO R1 R alebo FEDERAL 595 RS-R (jednotný typ pneumatík bude upresnený pred sezónou)
-Odstránenie interiéru s výnimkou palubnej dosky
-Pretekárske brzdové kotúče, brzdové platničky a brzdové kvapalina (je potrebné zachovať sériový rozmer brzdového kotúča a sériový brzdový strmeň)

Odporúčané úpravy:

-Pretekársky výfuk vrátane zberného potrubia, dodávateľ AMA exhaust
-Znížená hlava valcov
-Možnosť výmeny vačkových hriadeľov + tvrdších pružiniek ventilov, dodávateľ CATCAMS
-Gumené alebo silikónové vodné hadice
-Gumené alebo polyuretánové silenbloky podvozka
-Keramická spojka HELIX Autosport
-Samosvorný diferenciál QUAIFE
-Pancierový brzdový rozvod s regulátorom tlaku na zadnú nápravu
-Otvorené sanie