Súčasná generácia Mazdy MX-5 s nami zostane aj v roku 2014
Systém ISE vylepšuje zvuk motora, nie však reproduktormi ako sme zvyknutí u iných automobiliek, ale sústavou ladených trubiek a pasívnou rezonančnou membránou.
Pod kapotou sa nič nezmenilo, stále tam nájdete 2,0-litrový DOHC radový štvorvalec s výkonom 167 k pri 7 000 ot. a krútiacim momentom 190 Nm pri 5 000 ot. V základnej výbave ho Mazda ponúka s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie môžete dostať aj 6-stupňový manuál. Ak ste zástancom automatickej prevodovky, radosť vám urobí 6-stupňový automat s možnosťou radenia pádlami pod volantom.
ISE zaručí pekný zvuk bez toho, aby vás obťažoval
Mazda do MX-5 modelového roku 2014 montuje ľahké kompozitné sanie, ktoré v prípade kombinácie motora 2,0 MZR a 6-stupňovej manuálnej prevodovky doplní aj systémom na vylepšenie zvuku sania ISE (Induction Sound Enhancer). Nebojte sa, nejde o reproduktory, ktoré by vám púšťali do kabíny zvuk motora, ako to automobilky v dnešnej dobe majú vo zvyku. ISE totiž navrhli ako ladené trubky a pasívnu rezonančnú membránu. Systém ukončili pred predným sklom, aby mala posádka pôžitok zo zvuku motora. Zvuk nie je príliš hlučný a neobťažuje.
Motor Mazda 2,0 MZR s výkonom 167 k
Mazda MX-5 Club nie je len o športovej vizáži, ale aj o prednej rozpere, podvozku Bilstein a samosvornom diferenciáli.
Zaujímavou je verzia Club, kde okrem bojového polepu v interiéri a spodnej časti dverí, dostanete pár fajnovostí. Mazda do výbavy zahrnula tmavé 17-palcové disky s pneumatikami Bridgestone Potenza RE050A s rozmermi 205/45 R17. Športový charakter dopĺňajú čierne spätné zrkadlá, vnútorné rámiky predných svetiel, predný spojler a zadný difúzor. Aby to nebolo len pozérske auto, automobilka do MX-5 Club pribalí prednú rozperu, športový podvozok Bilstein a samosvorný diferenciál. Musíte však obetovať možnosť zvoliť si prevodovku, ale 6-stupňový manuál asi nikomu vadiť nebude.
Zdroj: seriouswheels.com
Prečítajte si aj: Test: Mazda MX-5 2.0i Hardtop Revolution