Musím ale hneď na začiatok napísať, že tých zaujímavých vecí je na tomto aute viac než dosť a rozhodne sa nejedná o prkotiny typu vyšívané koberčeky s logom výrobcu. Dá sa povedať, že tak ako McLaren F1 využíval vo svojej dobe najnovšie technológie v maximálnej možnej miere, tak to robí aj McLaren MP4-12C. Po tie si prišiel priamo do Formule 1, takže vás nesmie prekvapiť viacero vecí. Tá úplne prvá je samozrejme samotný skelet auta okolo ktorého sa točí všetko podstatné.
Toto je srdce McLaren MP4-12C: Carbon MonoCell
Pod názvom Carbon MonoCell sa ukrýva vôbec prvá aplikácia celokarbónového jednodielneho skeletu v automobilovom priemysle (v rámci cestných automobilov). Váži len 79.8 kg! Mimochodom, McLaren začal používať karbon v F1 ako prvý, a to už v roku 1981! Hlavné výhody tohto postupu pri stavbe MP4-12C sú jasné: ľahkosť, pevnosť a bezpečnosť.
Taktiež nie je bez zaujímavosti, že každá jedna súčiastka v tomto aute je priamo od McLarenu, nič nepochádza od iného výrobcu (čiže žiadne páčky alebo ovládače z Octávie v Porsche Cayenne sa nekonajú). To sa samozrejme týka aj motoru ktorý nesie označenie McLaren M838T. Ten je 3.8 V8 twin-turbo s výkonom približne 600k a dokáže točiť až 8500 o/min. Týchto 600k sa prenáša na zadnú nápravu cez 7 rýchlostnú dvojspojkovú prevodovku, taktiež made by McLaren (interne nazvanú Seamless Shift dual clutch gearbox - SSG).
Charakteristika podvozku ja nastavitelná z interiéru auta a obsahuje 3 základné stupne: normal, sport a high performance. Čo vás možno prekvapí (tak ako nás v redakcií) je materiál, z ktorého sú vyrobené brzdy, presnejšie kotúče. V záplave marketingových rozprávok sme si už akosi zvykli, že tie naj brzdy sú karbónové. McLaren je ale iného názoru, kedže použil klasické zliatinové a dokázal tak ušetriť až 8kg voči karbónovým! (tie sú za príplatok a ich jediná výhoda je v nižšom fadingu).
Vodičov kokpit MP4-12C kričí len jedno: dokonalosť!
Čokoľvek, čo vás na tomto aute upúta, je tak spravené pre určitý dôvod. Každá linka, každé technické riešenie je spravené za účelom maximálnej efektívnosti. Za všetko spomeniem len jeden príklad - chladiče sú umiestnené čo najtesnejšie k motoru. Dôvod? Minimalizovanie množstva transportných trubiek s chladiacim médiom ktoré pridávajú na váhe. Takže aj bočné nasávače vzduchu sú presne také veľké, ako majú byť, nič sa umelo neprikrášlovalo.
Ak čakáte na tomto mieste dych berúce čísla ohľadne zrýchlenia alebo maximálky, sklamem vás. Nič také automobilka neprezradila, skôr nás chce namlsať informáciami okolo. A ešte info pre tých, čo sa už trasú nedočkavosťou na toto auto. Miesto v garáži si stačí urobiť až začiatkom 2011, skôr sa totiž MP4-12C nedostane do predaja. Cena by sa mala pohybovať niekde na hranici okolo 200.000 EUR.
McLaren MP4-12C - na prvý pohľad má klasické otváranie dverí...
...na druhý pohľad vám je ale jasné, že McLaren MP4-12C ostal verný svojmu predchodcovi