Novinka je postavená na platforme súčasnej generácie triedy C a oproti predchodcovi schudla 80 kg. Hlavnými konkurentami budú Audi Q5 a BMW X3, čomu zodpovedajú vonkajšie rozmery. Mercedes GLC je s dĺžkou 4650 mm iba o milimeter kratšie, ako rival z Mníchova. Šírkou 1 890 mm ho prekonáva o 9 mm a ponúka rázvor náprav 2873 mm, o 63 mm viac.
Model | GLC | GLK |
Dĺžka (mm) | 4656 | 4536 |
Šírka (mm) | 1890 | 1840 |
Výška (mm) | 1639/1685* | 1669 |
Rázvor (mm) | 2873 | 2755 |
Batožinový priestor (l) | 550/1600 | 450/1550 |
*pre verzie s odpružením AIRMATIC |
Zo začiatku len 4-valce
Od karosérie sa môžeme presunúť do motorového priestoru, kde budú zo začiatku iba štvorvalce. Verziu GLC 220d bude poháňať 2.1 litrový turbodiesel s výkonom 170 koní, krútiacim momentom 400 Nm a spotrebou 5 l/100km. Silnejšia verzia s označením GLC 250d má pod kapotou rovnaký motor s výkonom 204 koní, krútiacim momentom 500 Nm a spotrebou 5.5 l/100km. Z benzínových agregátov bude k dispozícii zatiaľ iba verzia GLC 250 s dvojlitrovým štvorvalcom, ktorý má výkon 211 koní, krútiaci moment 350 Nm a spotrebu 6.5 l/100km. Všetky spomenuté motorizácie majú pohon 4x4 a deväťstupňovú automatickú prevodovku. GLC s manuálom nie je zatiaľ k dispozícii.
Novinkou je plug-in hybrid GLC 350e, ktorý dostane pod kapotu benzínový dvojliter (GLC 250) a pomáhať mu bude elektromotor s výkonom 114 koní. Celkový výkon sústavy zatiaľ nevieme, krútiaci moment by mal byť 560 Nm, čo znamená akceleráciu z 0-100 km/h za 5.9 sekundy. Kombinovaná spotreba je úsmevných 2.6 l/100 km, za čo vďačí hybrid najmä schopnosti prejsť až 32 km čisto na elektrinu. Daňou za to je obmedzená maximálna rýchlosť 140 km/h a vďaka batériám aj zmenšenie batožinového priestoru na 350/1445 litrov. Na výber bude zo štyroch jazdných režimov : Hybrid, E-mode, E-save, Charge. Hybrid si musí na rozdiel od ostatných verzií vystačiť so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.
Vnútri môžeme už v základe počítať s hudobnou aparatúrou Audio 20 a sedempalcovým displejom, ktorý za príplatok narastie na veľkosť 8.4 palca. Väčšina funkcií sa ovláda pomocou združeného ovládača s dotykovou hornou plochou. Látkové čalúnenie sa bude dať zmeniť na kožené, v rámci balíkov Exclusive Line a AMG Line bude možné zvoliť 18, 19 alebo dokonca až 20 palcové disky.
GLC bude mať v ponuke dva typy podvozkov. Štandardom je systém Agility Control s variabilným systémom tlmenia. Automobilka očakáva veľký záujem o príplatkové vzduchové odpruženie Air Body Control s možnosťou nastavenia tuhosti tlmenia a zmenou svetlej výšky. V režime Sport je možné znížiť automobil o 15 mm a s paketom Off-Road bude naopak možnosť zvýšiť o 50 mm. V oblasti bezpečnosti môžeme očakávať celú armádu elektronických systémov, v základe je napríklad asistent proti kolízii alebo asistent jazdy pri bočnom vetre. Oproti GLK je novinkou aj head-up displej a k dispozícii budú aj príplatkové adaptívne LED svetlá.
zdroj : tlačová správa