Základom tohto modelu je radový 3-liter so 6 valcami. Ponúka 320 kW (435 k), plne variabilný pohon oboch náprav, agilnú 9-stupňovú prevodovku, jazdné režimy špecifické pre AMG modely a vzduchové pruženie vyladené pre AMG model známe ako Activ Ride Control+. To plus v názve nie je len taká ozdoba, zahŕňa elektro-mechanické stabilizátory pre menšie nakláňanie karosérie v priečnom aj pozdĺžnom smere. Možnosti doplnkov rozširuje ponuka príplatkového výfukového systému alebo špeciálneho volantu s gombíkmi, ktorý robí športovú jazdu ešte väčším zážitkom.
Motor 3,0 R6 s dvoma turbami a elektrickým kompresorom
Tento špeciálny model poháňa elektrifikovaný trojlitrový radový šesťvalec prepĺňaný dvoma turbami a elektrickým kompresorom. Vďaka nemu, čo jasne naznačuje aj označenie modelu, je GLE 53 AMG výkonnejší model ako predošlý s číslom 43. Okrem vrcholného výkonu 320 kW (435 k) dá motor 520 Nm, no to nie je všetko. Pohon dopĺňa tzv. EQ Boost starter, inými slovami elektromotor so 48 voltovou sieťou, ktorý systému pridá ešte 16 kW, no až 250 Nm. Nachádza sa medzi spaľovacím motorom a prevodovkou. Vďaka tejto kombinácii dokáže veľké GLE 53 zvládnuť stovku len za 5,3 sekundy a aj keď má model obmedzenú maximálku na 250 km/h, zaujímavé je, ako sa na ňu dostane.