Mercedes SLS AMG Final Edition uzavrie jednu kapitolu v histórii Mercedesu, ktorý ho prestane vyrábať počas budúceho roka. Od jeho predstavenia bol snom nejedného z nás, navyše aj na športovom poli dokázal, že patrí k najlepším.
AMG si pre Final Edition pripravilo niekoľko zmien. Vymenia pre predný a zadný nárazník, prepracujú prednú masku, difúzor a pridajú krídlo. Autu naordinujú karbónovú diétu, výfuk dostane mohutnejší zvuk a zmenám sa nevyhne ani interiér. Nechystajú však zmeny po kapotou, takže výkon motorov ostane rovnaký. Pribudnú ale karbón-keramické brzdy a odľahčené disky.
Mercedes SLS AMG Final Edition uzavrie jednu kapitolu a zapíše sa do histórie Mercedesu. A že to nebolo hocijaké auto. Pozrime sa čo SLS AMG dokázal za tú dobu, čo sa preháňal po cestách a pretekárskych tretiach. V prvom rade nadviazal na športové úspechy Mercedesu. Svojim dizajnom pripomenul legendárne 300 SL a jeho výkony na pretekárskych tratiach to len podčiarkli.
SLS AMG mal pretekanie v krvi od samého začiatku. Hneď v roku 2010 sa stal oficiálnym Safety Carom Formuly 1. V tom istom roku ho Mercedes nasadil vo verzii GT3 na vytrvalostné preteky na Nurburgringu. O rok neskôr sme mohli SLS AMG GT3 vidieť v šampionáte FIA GT, kde sa postupne prepracoval na špičku, až nakoniec v roku 2012 tím All-inkl.com s ním majstrovstvá vyhral. V sezóne 2013 na Mercedesoch SLS AMG GT3 štartovoval tím HTP Gravity Charouz, ktorý vyhral triedu PRO-AM. V sezóne 2012 štartoval Mercedes SLS AMG GT3 v japonskom Super GT v triede GT300 a v sezóne 2013 ich tam je hneď 5. Samostatnou kapitolou su vytrvalostné preteky. Počas sezónu 2013 stáli pretekári jazdiaci na SLS AMG GT3 na najvyššom stupienku štyrikrát, keď vyhrali 24-hodinovky v Dubaji, Spa, Barcelone a na Nurburgringu. AMG používa SLS AMG GT3 aj vo svojej pretekárskej škole.
Zdroj: auto-motor-und-sport.de, autoforum.cz