Manažéri automobilky sa vzdali konceptu shooting brake a zvolili tradičnejšie a praktickejšie kombi. Je to škoda?
Mini Cooper s príchodom 3.generácie oproti predchodcovi výrazne narástol, tiež mu pribudla dvojica dverí a prišiel päťdverový, praktickejší hatchback. Snáď jediná karosárska verzia, ktorú doteraz neponúkali, bolo kombi. Manažéri sa teda rozhodli aj pre tú najpraktickejšiu verziu, kým v minulosti sa typ Clubman pýšil karosériou shooting brake, teda trojicou dverí a veľkým kufrom, teraz je všetko inak.
Prichádza kombi
Manažéri automobilky sa vzdali konceptu shooting brake a zvolili tradičnejšie a praktickejšie kombi. Je to škoda? Úprimne, neviem. Mini bolo vždy štýlovou záležitosťou a Cooper s nalepeným obrovským kufrom pre mňa štýl nikdy nemal. Takže mne osobne chýbať nebude. Z pohľadu čísel dáva určite väčší zmysel klasické kombi. O štýle nového Mini Clubman sa nebavme. Je to vyslovene praktické riešenie. Kto chce štýl pôjde do trojdverovej karosérie. Alebo nie? Pohľad na dizajn je predsa subjektívny, preto si urobte názor sami.
Clubman dostal štýlové krídlové dvere.
Môže sa zdať, že Mini oproti minulosti zovšednelo a už nie je také originálne. Nie je to tak. Mini má stále pár výstredných prvkov. V prípade Clubmana ide vstup do batožinového priestoru. Clubman dostal štýlové krídlové dvere, ktoré sa otvárajú do strán. Konkurenti nič podobné neponúkajú. Objem batožinového priestoru ponúka 360 litrov, po sklopení 1250 litrov. So spomínanými zmenami Clubman, samozrejme, narástol. Do dĺžky až o 27 cm, do šírky 9 cm a rázvor zväčšili o 10 cm. Zas a znova, je to vlastne auto celkom inej kategórie ako doteraz.
Rozmery Clubmana III.generácie:
Dĺžka: 4253 milimetrov
Šírka: 1800 milimetrov
Výška: 1441 milimetrov
Rázvor: 2670 milimetrov
V intetiéri je Clubman typický Cooper III.generácie
Pod kapotou hľadajte motory z verzie hatchback. Mini predstavilo zatiaľ tri verzie. Prvou je Mini Cooper Clubman s 1,5 litrovým zážihovým trojvalcom (136 koní a 220 Nm). Výkonnejšia benzínová verzia, Cooper S Clubman, má štyri valce a objem dvoch litrov. Výkon poskočil na 141 kW (192 koní) a 300 Nm. V ponuke nemôže chýbať ani vznetová verzia, Cooper D Clubman. Tú poháňa motor 2,0 litrový štvorvalec s výkonom 110 kW (150 koní) a 330 Nm. Všetky motory sú k dispozícii s 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovým automatom.
Zdroj: tlačová správa