„Amerika“ v Európe
„Vášeň európskych zákazníkov pre Mustang je silnejšia, než sme očakávali. Po kontinente jazdí viac ako 33 000 Mustangov, ktoré patria medzi najznámejšie kultové prvky motorizmu,“ hovorí Steven Armstrong, viceprezident skupiny a prezident spoločnosti Ford Motor Company pre Európu, Stredný východ a Afriku. „Na ceste je len málo áut, ktoré prinášajú takú kombináciu tradície, štýlu a výkonnosti širokému publiku. Nový Ford Mustang predstavuje doposiaľ najpresvedčivejšiu ponuku.“
Aj európsky trh je pre Mustang dôležitý. Najnovšia generácia je podľa európskeho vkusu. Oproti predchodcom konečne ponúka sofistikovaný podvozok, ktorý jazdí rýchlo aj zákrutách, nielen v priamke. Faceliftovaný typ ide ešte ďalej a prichádza s technológiou MagneRide. Obdoba funguje v športe a zdravotníctve. U ľudí, ktorým amputovali nohu nad kolenom, magnetoreologická kvapalina MRF vylepšuje umelé kolenné kĺby, aby dokázali lepšie pohlcovať nárazy. Vďaka tomu športovci počas snowboardovania a lyžovania lepšie reagujú v prípade tvrdšieho dopadu.
MRF kvapalinu nájdete aj v tlmičoch nového Mustangu. MagneRide zabezpečuje ešte viac zábavy za volantom a zároveň kultivovanejšiu jazdu. Snímače monitorujú podmienky na cestách, pričom elektromagnety ovládajú čiastočky železa v oleji vo vnútri tlmičov. Vďaka magnetickému poľu sú tlmiče tuhšie pri ostrej jazde a mäkšie vtedy, keď idete piánko a chcete pohodlie.
Okrem tradičných režimov Normal, Sport, Track a Snow/Wet v novom režime Drag Strip Mustang optimalizuje výkon s cieľom dosiahnuť maximálne zrýchlenie v priamke. My Mode umožňuje vodičovi zvoliť si vlastné uprednostňované nastavenia z hľadiska výkonu, dynamiky a zvuku výfuku.
„Retro“ s prvkami moderny
Mustang si zachováva tradičnú tvár a pri pohľade naň hneď viete, o koho ide. Ale aj tu dizajnéri a konštruktéri posunuli latku vyššie. Či sa vám vzhľadové zmeny páčia, nechám na vás, keďže ide o subjektívnu záležitosť.
Zmeny sú aj funkčné, osobitnú pozornosť venovali zníženiu zdvihu prednej časti a pridali väčší predný deflektor, ktorý zvyšuje prítlak. Kryty prahov v zadnej časti oblúkov predných kolies vylepšujú prietok vzduchu pod karosériou, čím sa znižuje odpor až o 3 %. Na výber je po novom 11 farieb a nový dizajn diskov kolies.
Nebol by to Mustang, ak by neponúkal charizmatické a silné srdcia pod kapotou. Podľa toho, aký charakter chcete, máte na výber z dvoch motorov. Veľký 5,0 l V8 motor Ford má teraz až 450 koní a 529 Nm. V kombinácií s 10-stupňovým automatom zrýchli na stovku za 4,3 s a spotrebu udávajú 12,1 l/100km. Ale ostáva aj 6-stupňový manuál, po novom s automatickými medziplynmi. Osemvalec má v štandarde štvorité koncovky výfuku.
2,3 l prepĺňaný štvorvalec EcoBoost dosahuje výkon 290 koní a krútiaci moment 440 Nm. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou žerie 9,0 l/100 km. Tiež ho môžete mať s 10-stupňovým automatom.
Asistenčné systémy na úrovni
Značka hovorí aj o prepracovanom interiéri s kvalitnejšími a mäkšími materiálmi. Kľučky dverí sú z ozajstného hliníka. Balík Carbon Sport odeje výplne dverí a sedadlá do Alcantary, lemovanie prístrojovky a hlavicu radičky z uhlíkových vláken.
Medzi asistenčné technológie patrí systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcov a asistent pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu. Po prvýkrát bude v Mustangu aj adaptívny tempomat so systémom upozornenia na dodržiavanie vzdialenosti a asistent pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu. Asistenčné a bezpečnostné technológie zabezpečia lepšie hodnotenie v nárazovom teste Euro NCAP.
Na digitálnom 12-palcovom prístrojovom paneli si zobrazíte informácie podľa zvoleného jazdného režimu, prípadne ich môžete prispôsobiť podľa chuti. Značka hovorí o podobnosti so superšportom Ford GT.
Mustang Bullit
Ford pripravil na počesť Mustangu GT z filmu Bullit (v hlavnej úlohe Steve McQueen) špeciálnu edíciu. Ford Mustang Bullit má čiernu alebo klasickú tmavozelenú farbu a 5,0 l osemvalec doluje až 464 koní a 529 Nm.
Cenník
Zdroj a foto: Ford