Slovensky Okruhovy Pohar 1. kolo SlovakiaRing 2015

Sexi hostesky su súčasťou každých pretekov Okruhového Pohára.

MediaCup rok hibernoval

Nápad vytvoriť MediaCup, žiaľ, musel rok hibernovať. Organizátorovi sa totiž podarilo komerčne umiestniť len jeden Citroën C2 VTS. Na sezónu 2014 ho zaplatil náš kolega z TopSpeed.sk Soichi - Draho OSVALD. S jedným autom žiaden cup nevytvoríte...

O rok neskôr, koncom minulého roka bolo zrejmé, že voľba použiť čipernú C2 nebola najšťastnejšia. Nový nápad mal meno Mazda MX5 NA. Na sezónu 2015 sa organizátorovi podarilo pripraviť 4 kúsky. Každá z nich má iné originálne polepy, ktoré pripomínajú slávne profi motoršportové mašiny. Jedna má kerku vo farbách Martini racing, ďalšia Gulf racing, dokončuje sa Castrol racing... So štyrmi rovnocennými autami je ako tak možné hovoriť o pohári.

Slovensky Okruhovy Pohar 1. kolo SlovakiaRing 2015

No veď ako vravím, či píšem :)

Výber novinárov?

Oslovil som viacerých o ktorých viem, že majú s ostrou jazdou nad rámec naháňačiek mestom a semaforoch skúsenosti. Pre rôzne dôvody zďaleka nie všetci mohli/chceli túto jedinečnú ponuku prijať. Viacerým účasť v tejto atrakcii zahatalo nepochopenie vedenia redakcie. Ich večná škoda. Vybrať som mohol štyroch. Či uveríte, alebo nie, ako spoluorganizátor MX5 MediaCupu som bol ochotný uprednostniť svoju pozíciu MediaCupe za cenu ešte väčšieho počtu zúčastnených médií. TopSpeed.sk by totiž o SOP informoval aj naďalej. Po peripetiách s dohadovaním novinárov pre túto sériu, čo trval takmer 2 mesiace zasiahli do výberu priamo organizátori. S aktuálnym mixom boli spokojní a určili, že jedno horúce sedadlo bude moje. Ohromne ma to potešilo, samozrejme. Série sa tento rok okrem mňa zúčastní aj Jano Žgravčák z STV, Majo Bóna z Brejku a Ľuboš Mistrík z eTrend.sk. Slušný mix. Každý z nich sa vo voľnom čase venuje aj pretekom v halových motokárach, takže sa jedná o serióznych súperov.

I. kolo MX5 MediaCup

Skvelou správou pre asi každého z nás bolo, že seriál kruhového pohára začína na SlovakiaRingu. Viac či menej, každý z nás ho pozná najlepšie. Takže sme sa mohli viac venovať spoznávaniu pre nás absolútne novej techniky. Určite vhodnejšie podmienky ako začínať v celkom neznámom aute na neznámej trati. Až takí profíci nie sme. Našou úlohou je spropagovať širokej verejnosti možnosť stať sa súčasťou tohto časovo aj finančne nenáročného okruhového pretekania. Aby si tí z vás, ktorých to osloví mohli snáď aj túto sezónu kúpiť horúcu sedačku v jednej Mazde MX5 NA. Sezóna začala minulý piatok prvými zo 6. pretekov. Každé preteky stoja tisícku. Teda presnejšie 500 €, lebo každý deň sa počas SOP jazdia dva preteky doobeda a poobede. V cene je kompletný servis. Tieto ozaj dostupné peniaze z každého z vás urobia "profesionálneho" jazdca. Nie výkonmi na trati, ale komfortom a podporou určite. V deň pretekov prídete na okruh, auto bude pripravené, zabezpečená strava, hostesky, voľné tréningy, kvalifikácia a samozrejme preteky. Dokonca pomôžu aj výbavou jazdca ak bude treba, organizátor totiž prevádzkuje známy obchod s tovarom pretekárov www.racing-shop.sk Okrem toho, preteky nikdy nie sú cez víkend, naopak konajú sa zväčša vo štvrtok. Aby nebrali čas, ktorý možno venovať rodine.

Slovensky Okruhovy Pohar 1. kolo SlovakiaRing 2015

Sezónu 2015 začínajú 4 Mazdy MX5. Verím, že ich bude ešte viac. 6 by bolo úplne super!

Podrobnejšiu reportáž z pretekov priniesol už kolega Soichi. Ako tvrdím vo videu z pretekov, mojou úlohou bolo v žiadnom prípade autu neublížiť, neísť mimo trate a neskončiť posledný. Všetky úlohy sa mi podarilo splniť. Navyše sa už po prvých minútach na trati vo mne zobudili aj ambície. Miata mi napriek nevýhode nenastaviteľnej sedačky s asi 20 cm vankúšom za zadkom rýchlo ukázala, že je to sympatické dievča. Potykali sme si už v tréningu. Faktom je, že s ľahšou dievkou som na SlovakiaRingu a vlastne asi ani celkovo ešte nejazdil (mx5 majú bez vodiča cca 880 kg). Ohromná zábava, aj po tých rokoch viac než slušné jazdné vlastnosti. Napriek tomu, že je v rokoch, je stále hravá, má mladíckeho ducha aj keď síl na rozdávanie určite nemá. Minimálne moja slečna ich nemala nie len nazvyš, ale ani toľko ako ostatné mladice na trati. A SlovakiaRing je dlhými rovinkami a len jedným technickým úsekom na výkon mimoriadne náročný. Zadarilo sa III. miesto. Tak či onak, ohromne som sa zabavil a teším sa na druhé kolo SOP. Koná sa 16. apríla na Pannonia Ringu, na mieste kde som napriek len 120 km z BA nikdy nebol. Ani len prstom na mape. Netuším ako vyzerá trať, ako sa tam jazdí, nič... Nuž nejako bolo, nejako bude.