1. Fan Boost
Tento elektrický extra výkon môžete poznať z elektrických motokár, kde vám na pár sekúnd pribudne extra výkon. Podobné to je aj v čoraz populárnejšej Formule E, lenže extra výkon dostanú iba traja najobľúbenejší piloti, za ktorých hlasujú ich fanúšikovia.
2. Dvojnásobné body za finálové preteky
Aj napriek dvojnásobným bodom si Lewis Hamilton ustrážil titul pred Rosbergom, ktorého postihli technické problémy.
V roku 2014 sme boli svedkami pravdepodobne najhoršieho ročníka F1. Autá mali otrasný zvuk, boli pomalé a FIA to zaklincovala týmto. Aby bol šampionát napínavý až do konca, rozhodli, že za finálové preteky sa udelia dvojnásobné body. Takže víťaz dostal miesto 25 bodov 50. A potom, že F1 má zlú povesť...
3. Vymieňanie áut
Až do roku 1958 si mohli piloti F1 beztrestne meniť autá medzi sebou. A to rovno počas pretekov! Ak sa tímovej jednotke pokazilo auto, dobehol rýchlo do boxu a zobral si auto tímového kolegu, ktorý ostal s prázdnymi rukami.
4. Eliminačná kvalifikácia
Ako rýchlo prišla, tak rýchlo aj zmizla. Pamätáte si ešte na začiatok ročníka F1 2016? Práve v prvých dvoch pretekoch bol k videniu nový kvalifikačný formát, ktorý mal postupne eliminovať najpomalších pilotov a zaistiť neustálu aktivitu na trati. Jediné, čo eliminoval, bolo napätie z kvalifikácie a našťastie po dvoch pretekoch odišiel do priepasti zlých nápadov.
5. Zákaz radenia pilotom počas pretekov
Áno, opäť F1, lebo tu sa pravidla menia ako na bežiacom páse. Toto pravidlo síce bolo myslené dobre, ale výsledok bol strašný. Situácie, kedy piloti zo seba dávajú všetko a nemôžu dostať odpoveď ani na jednoduchú otázku, bola frustrujúca aj pre diváka.
6. Nosový dizajn monopostov v roku 2014
Zmena pravidiel v roku 2014 pokazila takmer všetko, čo sa dalo. Špička nosa musela byť bližšie k zemi a inžinieri prišli s výtvormi, ktoré viac pripomínali pohlavný orgán ako pretekárske auto.
7. Pit stop, kde sa mení auto
Formula E je ešte stále v plienkach a spolu s ňou aj elektrické motory. Ich výdrž nevystačí na celé preteky, a preto sa v boxoch nemenia pneumatiky, ale rovno celé auto.
8. Joker Lap
Jedno z mála pravidiel, ktoré fanúšikom neprekáža.
Toto pravidlo sa už ani nezdá ako divné, pretože tu je od začiatku rallycrossu. Jeho podstata je taká, že každý pilot musí v priebehu pretekov aspoň raz absolvovať dlhšiu trasu. Niečo, ako keby dostal penalizáciu.