Výhodou pre divákov je aj to, že preteky sú na sledovanie v podstate jednoduché a prehľadné. Jazdí sa v krátkych postupových rozjazdách na približne kilometrovom okruhu (4 kolá), ktorého väčšia časť je na asfalte a menšia na nespevnenom povrchu. Diváci majú trať ako na dlani a pred očami sa im v (relatívne) rýchlom tempe striedajú jazdy rôznych divízií a teda aj rôznych áut.
Za nami sú prvé preteky sezóny, ktoré priniesli viacero noviniek. Medzi takmer stoštyridsiatimi jazdami boli totiž viaceré zmeny alebo nové tváre. V štartovom poli bolo aj 8 Slovákov a medzi nimi sme mali zastúpenie aj my z redakcie TOPSPEED.SK. Najskôr vybavím spravodajské povinnosti voči mojim priateľom. Začnime Mirom Pospíchalom, ktorý ako trojnásobný víťaz seriálu FIA Zóna strednej Európy v triede STC nad dva litre, ohlásil presadnutie do Škody Fabia Mk2 v najsilnejšej triede Super Cars, no žiaľ, zatiaľ to v tíme nestihli všetko nachystať. A tak Miro aspoň ponúkol svoje staršie Polo TDI slovenskému hercovi a scenáristovi Danielovi Danglovi, ktorý si už v živote vyskúšal kopce aj okruhy, a tentoraz sa zastavil až pred semifinálovými jazdami. Výsledkom v jeho prípade boli samotné zážitky za volantom v silnej konkurencii profíkov.
Jednu Fabiu sme však v slovenských farbách videli, priviezol ju Paľo Zachar, ktorý v triede STX+2000 však skončil v semifinále po havárii. Po viac ako dvojročnej prestávke sa na rallycrossovej trati predstavil divákom v triede STC do dvoch litrov aj Vlado Marko , ktorý sa však po zrušení semifinálovej jazdy neprebojoval do finále.
Z triedy STC do 1.6 litra preskočil rovno medzi silné autá Super Cars Marián Gajdoš, ktorý doviezol na Slovakia Ring vozidlo Ford Focus, no vydržalo mu to len do semifinálovej jazdy, ďalej už nie. Pripraviť a upraviť Seat Leon TDI stihol aj Jožo Magdolen - no ten si vychutnal trpkú chuť diskvalifikácie. V podstate jediný, kto prišiel na začiatku novej sezóny bez väčších zmien bol Stanley Korytár, ktorý svoj Volkswagen Polo poskladal vlastne iba v minuloročnej sezóne. Bol jediným slovenským jazdcom, ktorý postúpil až do finále a hoci po tvrdom súboji a surovej rane od súper neprešiel cieľovou rovinkou, klasifikovaný bol na šiestom mieste. Azda najväčším smoliarom víkendu bol Šimon Hrnčiar, ktorý s poruchami Škody Fabia bojoval viac menej celú sobotu a v nedeľua preteky nedokončil.
Nie práve vydarené preteky
Ak sa mám priznať, aj pre mňa podobne ako pre celé slovenské zastúpenie tieto preteky nepatrili k tým najšťastnejším okamihom v živote. Prenajaté MINI Coper som sa snažil čo najskôr dostať do rúk, na čo som využil oba sobotné voľné tréningy, aj obe sobotné kvalifikačné jazdy. Po dvoch nepodarených štartoch som sa už poriadne (vyspal) nachystal na nedeľnú tretiu rozjazdu. Žiaľ, medzitým už dostala šotolinová časť trate poriadne zabrať a ja som auto teda nešetril, čo sa mi vypomstilo v okamihu, keď sa odtrhlo rameno zadného kolesa. Ale aby to nevyzeralo, že som sa celý víkend len trápil. Bola to opäť veľká skúsenosť a hoci trieda, v ktorej som štartoval – N1600 – je tá najzákladnejšia z hľadiska výkonu neupravených motorov, ísť medzi skúsenými jazdcami, ktorí vám neobetujú ani meter trate a tiež nemajú výkonu nazvyš, je fantastický zážitok. Tak si pozrite aspoň krátke video, ktoré sme pre vás pripravili. A možno nabudúce to bude mať veselší koniec.
Naša sezóna pokračuje v polovici apríla na trati v rakúskom Melku, kde sa bude konať ďalšie kolo seriálu FIA Zóna strednej Európy, ale aj slovenského šampionátu.