Bude Aston Martin Valyrie nový kráľ Nordschleife?
Na uplynulej Veľkej Cene Rakúska sa zrodila diskusia, že Mercedes by mohol zobrať niektorý zo svojich starších monopostov a pokúsiť sa zdolať aktuálny rekord na Nordschleife. Šéf tímu F1 Toto Wolff je tejto myšlienke naklonený, zdá sa však, že samotná automobilka Mercedes to nechce financovať. Tu prichádza do hry aj fakt, že Porsche 919 Evo prekonalo najrýchlejšie kolo minuloročných F1 v Spa Francorchamps. Tento rok sú monoposty F1 o niečo rýchlejšie, tak uvidíme, či rekordné kolo Porsche prežije Veľkú Cenu Belgicka.
„Problém je, že ich LMP1 auto prekonalo rekord v Spa, ktorým porazilo Formulu 1,“ povedal Horner. „Nie som si istý, či to Formula 1 skutočne dokáže. Ale myslím, že Valkyrie, presnejšie okruhová verzia Valkyrie, by mohla byť súperom,“ dodal na tému Nürburgring. „Príde o niekoľko rokov, stále je na výkresoch, ale bol by som veľmi prekvapený, keby to auto nemalo potenciál dokázať to.“
Okruhová verzia Valkyrie AMR Pro vraj nebude mať problém prekonať rekord na Nürburgringu
Aston Martin Valkyrie je prvým hypercarom britskej značky. Za dizajnom stojí aero guru Adrian Newey a na projekte sa podieľajú okrem Aston Martinu aj Cosworth a Red Bull Technologies. Popri cestnom aute chystajú aj len čisto okruhovú verziu po vzore Ferrari alebo McLarenu. Automobilka sľubovala, že Valkyrie bude na okruhu súperom pre F1. Má vážiť len 1000 kg a z 6,5 l atmosférického V12 dolovať 1100 k. V konfigurácii s vysokým prítlakom by mal byť topspeed 362 km/h a s malým prítlakom až 402 km/h. Plánujú vyrobiť 150 cestných verzií a 25 hypercarov určených na okruh. Ako to už býva, všetky sú už predané.
zdroj: motor1.com
foto: Aston Martin