Audi toho roku postaví na štart pretekov štyri vozy s továrenskou podporou. Z toho dva budú úplne totožné s tými, ktoré sme mohli vidieť na štarte aj minulý rok. Samozrejme, ak za zmenu nerátate modernizovanú grafiku. Z hľadiska techniky to znamená, že tak ako minulý rok sa o pohon R18-ky sa stará šesťvalcový TDI motor, ktorého výkon dosahuje ohromných 375kW ( 510 koní ) a roztáča kolesá zadnej nápravy. V prípade ďalších dvoch novších typoch sa inžinieri rozhodli do R18-ky nasadiť navyše aj elektromotor, ktorý sa bude starať o pohon predných kolies.
Systém by mal fungovať veľmi podobne ako komerčne známy systém KERS využívaný v F1. Použitie systému má na svedomí nárast hmotnosti, na ktorú sa v prípade pretekárskych špeciálov kladie veľký dôraz. Váha ma totiž vplyv na výdrž pneumatík, bŕzd a koniec koncov aj na spotrebu paliva, ktorá zásadným spôsobom ovplyvňuje taktiku 24-h pretekov. Aj toto si, samozrejme, konštruktéri od Audi uvedomili a preto sa rozhodli vyhotoviť obal prevodovky z karbónových vlákien.
Audi tak toho roku nasadí na obhajobu titulu do vytrvalostných pretekov špeciál z hybridným typom pohonu. Na počudovanie však nebude sama. Ako sme vás už informovali hybridný špecial tento rok postaví na preteky Le Mans aj Toyota.