Audi pošle do púšte prvý hybridný špeciál určený pre maratónske súťaže. A ako sa nechali počuť predstavitelia automobilky, nejdú sa len zúčastniť, ambíciou hybridného Audi RS Q e-tron je totiž celkové víťazstvo na Rely Dakar 2022. „Quattro zmenilo podobu majstrovstiev sveta v rely, Audi bolo prvou značkou, ktorá vyhrala 24 h Le Mans s elektrifikovaným hnacím ústrojenstvom a teraz chceme odštartovať novú éru v Rallye Dakar,“ povedal riaditeľ Audi Sport, Julius Seebach. „RS Q e-tron sme v rekordnom čase vytvorili na čistom liste papiera a skutočne znamená stelesnenie hesla Náskok vďaka technike,“ doplnil Seebach.

Bez benzínu to zatiaľ nejde

Keďže niektoré maratónske etapy Rely Dakar 2022 budú dlhé aj 800 km, technici Audi museli pohonný reťazec skombinovať z trakčných batérií, elektromotorov a spaľovacieho motora TFSI slúžiaceho ako generátor na dobíjanie batérií. Benzínový agregát teda nebude priamo spojený s hnanými kolesami. Bude pracovať v najefektívnejšom otáčkovom pásme a batérie bude dobíjať pri 4500 – 6000 ot./min. Trakčný akumulátor má kapacitu len 50 kWh a vlastnú hmotnosť 370 kg. „Akumulátor je patentovaný a jeho vývoj sme realizovali spoločne s technologickým partnerom. Vo Formule E sme už dosiahli účinnosť celého systému na úrovni 97 %, takže tu už veľký priestor na zlepšenie nie je,“ povedal vedúci vývoja Audi Sport, Stefan Dreyer. Maximálny výstupný výkon Audi RS Q e-tron je 500 kW (680 k). Za volanty hybridných Audi si sadnú Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz.

zdroj: Audi Sport

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov