Napriek tomu, že trať patrí medzi tie rýchlejšie, v prvej trojke sa v absolútnom poradí prekvapivo na prvých dvoch miestach umiestnili jazdci s autami z kategórií SS2 a S2. Teda autá s objemom motora do 1600 ccm. Hlavný partner podujatia, olejárska značka FUCHS priniesla víťazom milé hodnotné ceny a tak fotenie na stupienku víťazov so šiltovkami vzdialene pripomínalo profesionálny motoršport. Ktorí to v jednotlivých triedach boli sa dozviete v nasledujúcich riadkoch:
S1 do 1400 ccm
V najmenšej kategórii do boja nastúpilo 12 jazdcov, z toho dve dámy. Dominanciu na slalomových tratiach v tejto triede opäť potvrdil Zoltán Lovász na Peugeote 106 Rallye, ktorý sa v súčte časov 2:42,3 o celých 8 sekúnd vzdialil druhému najlepšie jazdiacemu Michalovi Krajčovičovi na Opel Corsa. Tretie miesto získal Zotlánov brat Kristián, ktorý na druhého v poradí stratil ďalšie necelé dve sekundy.
S2 do 1600 ccm
Desať jazdcov áut s motormi objemu do 1,6 litra sa porovnávalo v kategórii S2. Tu dlhodobo drví konkurenciu šikovný Michal Novák na Citroene Saxo VTS. S výsledným časom 2:37,5 ušiel druhému Petrovi Ponecovi na veľmi podobnom aute Peugeot 106 GTi až o takmer 11 sekúnd. Tretie miesto tiež patrilo francúzskej značke Citroen, lebo s modelom Saxo VTS sa tu prebojoval Peter Prno so stratou len 0,3 sekundy.
SS2 do 1600 ccm
Rovnako 10 bolo jazdcov v kategórii slalomových špecialistov do 1600 ccm. Nie len v tejto triede, ale aj v celkovom poradí v Trenčíne na III. AutoSlalome FUCHS 2013 kraľoval Michal Kašpar na Citroene Saxo VTS. Vo svojej triede naložil druhému v poradí Milanovi Kolesárovi na Daewoo Lanos 13 sekúnd a v celkovom poradí zvíťazil s náskokom 6 sekúnd na druhého Michala Nováka. Tretie miesto v SS2 si domov odniesol Samuel Šorman na špeciáli Citroen Saxo VTS pripravenom primárne pre kopcové preteky. Samovi na druhé miesto chýbala cca jedna sekunda.
S3 do 2000 ccm
Ján Poláček na Honde S2000 viedol pole jazdcov v kategórii S3, tzv. dvojlitre. Od druhého miesta ho oddelila medzera takmer 6 sekúnd, čo je v motoršporte naozaj dosť. Druhé miesto si vybojoval tiež na Honde jazdiaci Edo Bednárik na modely Civic TypeR. Tretie miesto si po nešťastnej technickej poruche zaslúžil šikovný starší slalomár Vlado Okáli s Renaultom Clio Sport. Vlado totiž pri príchode na letisko nešťastne buchol olejovú vaňu a stratil všetok motorový olej. Poďakovanie teda patrí aj Edovi Bednárikovi, ktorí Vladovi ochotne požičal auto na dabléra.
SS3 nad 1600 ccm
Veľkých slalomových špecialistov s motormi nad 1,6 litra prišlo na preteky len 7. Teda bolo by ich aj 9. Smoliarom sezóny (tej prvej polovice určite) sa znova stala dvojica Miki Čambal a Lukáš Vician, ktorých po dvoch predošlých poruchách hnacej poloosi tentokrát zradili úplne nové brzdy. Po prvej ostrej jazde z bojov navyše pre technickú závadu odstúpil Juraj Kočár na replike Lotusu 7. Šance na stupienky víťazov tak teoreticky mal každý druhý jazdec. Bez akejkoľvek šance ostatným jazdil Jindra Cetkovský na Subaru Impreza GT. Zvíťazil síce s náskokom len 2 s, no na jeho jazdu je vždy radosť pozerať. Hlavne to, ako jeho ostrá a ľahká štvorkolka dokáže akcelerovať. Druhé miesto veľmi zaslúžene patrí Stanovi Krivákovi na Peugeote 306 GTI6. Stano dokonca mal na to, potrápiť prvého viac, žiaľ v dve jazdy z troch nemal úplne čisté a dostal dve a potom štyri penalizačné sekundy. Na vlastné veľké prekvapenie skončil na treťom mieste Vlado Friedl na Nissane Sunny GTi so stratou 7 sekúnd na druhé miesto.
S4 nad 2000 ccm
Aj III. AutoSlalom FUCHS na letisku v Trenčíne potvrdil, že medzi jazdcami je najviac majiteľov ochotných pretekať práve s výkonnejšími autami. V najvyššej objemovej triede S4 štartovalo 16 jazdcov. Na štarte sa tu tak dali vidieť viaceré chuťovky. Aj konkurencia v tejto kategórii bola najtuhšia. Prvé miesto získal Braňo Goga na Honda S2000 turbo. Len o pol sekundy pomalší bol v súčte časov Martin Vajda na Lotuse Exige. O ďalšiu 1,5 sekundu dokončil preteky Tomáš Krchnavý na Renaulte Mégane Sport.
Dámy a Juniori
Pilotky sa slalomov zúčastňujú už od jeho druhej sezóny. V siedmom ročníku je ich počet na pretekoch pre rôzne dôvody menší ako donedávna. Štyri baby si kategóriu dámy podelili nasledovne: s vyše 11 sekundovým náskokom vzala prvé miesto Martina Kašparová na Saxo VTS do Čiech. Druhá skočila Jana Cintulová na Suzuki Ignis. Tretie miesto si pre pokuty za chyby v každej jazde nakoniec odniesla Renáta Mackovičová na Peugeote 306 GTi6. Štvrtá Alena Vavrincová preteky v zásade ani nedokončila, keď do tretej jazdy aj pre časovú tieseň nenastúpila. Už v druhej jazde spolu s priateľom, a dablérom zároveň, zodrali pneumatiky a stratili priľnavosť.
Peugeot Cup powered by Rival Car
Vďaka podpore predajcu áut značky Peugeot z Nových Zámkov Rival Car sa na tomto podujatí začalo samostatné hodnotenie Peugeot Cup. Prvé kolo vyhral Stano Krivák na modeli 306 GTI pred Petrom Ponecom na 106 GTI a Matúšom Uríkom na rovnakom modeli. Víťazom gratulujeme a týmto na ďalšie kolá pretekov pozývame ďalších majiteľov Peugeotov ochotných pretekať.
Ďalšie podujatie sa koná 5. júla v areáli SlovakiaRingu. Podrobnejšie informácie o pretekoch, fotogalérie, rekordy tratí, tabuľky priebežného poradia jazdcov v celkovom poradí i v jednotlivých kategóriách nájdete na www.autoslalom.sk
Kompletná fotogaléria z pretekov:
III. AutoSlalom FUCHS 2013 Letisko Trenčín - fotogaléria
Kompletné výsledky z pretekov:
III. AutoSlalom FUCHS letisko Trenčín - výsledky
Seriál AutoSlalom 2013 podporujú:
FUCHS - značkové oleje a mazivá a SuperDRIVE - my sme škola šmyku