Seriál AZ pneu AutoSlalom je morálne rozdelený na dve polovice preto, lebo jednotlivé podujatia sa druhý polrok v zmenenom poradí jazdia na rovnakých tratiach ako v prvej polovici sezóny. Toto riešenie prináša jazdcom s odstupom niekoľkých mesiacov skvelú možnosť porovnať zlepšenia jazdeckých schopností, aj úpravy či modifikácie na aute ostrou jazdou na identickej trati. Prvé preteky druhej polovice sezóny 2010 sa v záujme veľkej letnej pauzy jazdili už 05.07. (v pondelok, štátny sviatok Cyrila a Metoda) len dva týždne po tých júnových. Uprostred horúčav sa seriál AZ pneu AutoSlalom vrátil na tradičnú trať do Paddocku pod Pezinskou babou. Jedna z najobľúbenejších tratí v Malých Karpatoch ponúkla okrem skvelého vyjašenia sa za volantom a neúprosných bojov o pozície na bedni všetkým zúčastneným príjemný lesný vlhký a čistý vzduch hôr. Trojdňový víkend by mohol byť pre pondelkovú účasť na pretekoch pre mnohých veľkou dilemou. Nie však pre slalomárov. Tých od účasti na obľúbených pretekoch už odradí naozaj máločo.
V klasickej online predregistrácii na www.autoslalom.sk, ktorá začína vždy 7 dní pred pretekmi sa objavilo až 99 uchádzačov o štart. Medzičasom majú organizátori vyskúšané, že viac než 90 áut v kapacitne obmedzenom areáli je kritický počet. Iná skúsenosť o prirodzenom 10% úbytku skutočného počtu štartujúcich však dala organizátorom pokojný spánok. Ráno sa na registráciu do pretekov nakoniec dostavilo 82 jazdcov, úbytok na úrovni vyše 17%. Leto a dlhé voľno si teda predsa len vybrali svoju drobnú daň. Všetko zlé je na niečo dobré. Vďaka nižšiemu počtu jazdcov odsýpal program lepšie než stojí v časovom rozpise pretekov. Všetci účastníci, vrátane organizátorov, boli opäť šokovaní, ako je vôbec možné vybaviť 4 štarty pre každého jazdca v časovom rozmedzí 10 – 15,30 h. Vyhlasovanie výsledkov sa následne konalo presne o 16h a všetkým ostala ešte 1/3 dlhého dňa pre seba.
Najväčšou novinkou druhej polovice sezóny je nový značkový pohár ŠKODA Cup, ktorý priamo zastrešuje dovozca áut tejto značky na Slovensko, spoločnosť ŠKODA-AUTO Slovensko. Tento krok potešil viaceré desiatky jazdcov tejto značky.
Ako teda prebiehali samotné preteky? Ktoré mená sa postarali o rozruch tentokrát? Najmenšej kategórii S1 do 1 400 ccm kraľovali Fiaty 127 a mená Peter Daniel, Rasťo Šimon a Vilo Zmeták. Prekvapením v tejto kategórii boli výkony nováčika Štefana Demetera na Suzuki Swift GTi, ktorý skončil na 4. mieste, ale aj výkony dvoch dám v tejto kategórii, ktoré medzi 20 chalanmi skončili na 8. a 9. mieste.
Senzáciou kategórie S2 do 1 600 ccm bolo prvé víťazstvo Mira Baláža na Renaulte Twingo RS v seriáli AS v až 3. sezóne. Miro tak historicky po druhýkrát prelomil nadvládu jazdcov na upravených Citroenoch Saxo VTS. Tie obsadili ďalšie 4 miesta čím ostré Suzuki a Hondy odsunuli na pozície za 5. miesto.
Skvelý výsledok predviedli slovenskí jazdci v kategórii S3 do 2 000 ccm. Zdanlivo nezlomné kraľovanie moravskej dvojice Červenka-Ušela na Peugeote 205 GTi pretrhli jazdci Miro Tichý na Nissane 100 NX a Miro Jarábek na VW Golf GTi, čím majstra Ušelu odsunuli na 4. miesto. Za zmienku stoja aj mená Tomáš Drgoň na úplne sériovom Forde Focus 5D, ktorý medzi upravenými autami na slikoch vybojoval skvelé 7. miesto. Alebo Vašo Faltus, ktorý na nešportovej Toyote Celica so starými bežnými plášťami dokázal zajazdiť ako 8. najrýchlejší v tejto triede.
Kategória S4 nad 2 000 ccm od dávna patrí Slovákom. Konkrétne jazdcovi Alešovi Hrehovi. Ten vyhral s náskokom gigantických 4 s a kraľoval aj celkovému poradiu. Na II. miesto sa s ťažkým a veľkým BMW E46 330d celkom nepochopiteľne postavil mimoriadne šikovný jazdec Ľuboš Čelín tesne nasledovaný Lacom Pakšim na Honde Civic Vti turbo. Pozornosť si zaslúži aj Marek Ondriš na Laceri EVO VIII, ktorý 5. miestom v triede zopakoval svoj najlepší výsledok v seriáli.
Prekvapenie tentokrát zažila aj dámska kategória D. Za neohrozene jazdiacou Luckou Červenkovou na Saxe VTS sa oň postarala sa úplne nová jazdkyňa pretekov tiež z Moravy. Martina Kašparová na Citroene Saxo VTS obsadila II. miesto čím na III. miesto poslala stále sa zlepšujúcu Alenu Vavrincovú na Honde Civic Vti.
Seriál AZ pneu AutoSlalom počas leta absolvuje spomínanú 7 týždňovú pauzu. Je veľmi pravdepodobné, že po nej sa na tratiach koncom leta a začiatkom jesene objavia nielen nové, ale hlavne upravené a vylepšené tradičné slalomárske náradia. Iste sa bude na čo pozerať. Počas leta na stránke v pravidelných intervaloch nájdete rozhovory s mnohými jazdcami.
Víťazi VI. AZ pneu AutoSlalom 2010 – Paddock Pezinok – 05.07.2010
Kategória S1 - 1 400 ccm
I. miesto št. č. 178 Peter DANIEL FIAT 127 1:50.430
II. miesto št. č. 731 Rastislav ŠIMON FIAT 127 1:54.198
III. miesto št. č. 727 Viliam ZMETAK FIAT 127 1:58.504
Kategória S2 - 1 600 ccm
I. miesto št. č. 008 Miro BALÁŽ Renault Twingo RS-Cup 1:52.872
II. miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 1:53.227
III. miesto št. č. 176 Michal KAŠPAR Citroen Saxo VTS 1:53.316
Kategória S3 - 2 000 ccm
I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 1:49.224
II. miesto št. č. 011 Miroslav TICHÝ Nissan 100NX GTI 1:54.475
III. miesto št. č. 500 Miro JARÁBEK VW Golf GTI 1:54.868
Kategória S4 + 2 000 ccm
I. miesto št. č. 906 Aleš HREHA Honda S2000 AP2 1:48.795
II. miesto št. č. 330 Ľuboš ČELÍN BMW 330d E46 1:52.726
III. miesto št. č. 990 Laco PAKŠI Honda Civic 1.6VTi Turbo 1:52.915
Kategória D - dámy
I. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 1:54.070
II. miesto št. č. 182 Martina KAŠPAROVÁ Citroen Saxo VTS 1:59.963
III. miesto št. č. 950 Alena VAVRINCOVÁ Honda Civic VTi 2:04.214
Škoda Cup
I. miesto št. č. 018 Miroslav HARUŠŤÁK ŠKODA Felicia 1,6i 1:59,567
II. miesto št. č. 003 Tomáš RYŠÁNEK ŠKODA Felicia 1,3i 2:06,161
III. miesto št. č. 027 Michal KRAJČOVIČ ŠKODA Felicia 1,3i 2:07,285
Viac o seriáli AZ pneu AutoSlalom – foto, video, pravidlá, zoznam jazdcov i ostatné info hľadajte na www.autoslalom.sk